چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو
چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو
مقدمه خبر :
چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات و مجموعههای خودرو با حضور 700 شرکت داخلی و 80 شرکت خارجی از 9 کشور در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار گردید. این دوره از نمایشگاه با تمرکز بر موضوع بومیسازی قطعات و مجموعهها با هدف فراهم کردن زمینه معرفی دستاوردها، ظرفیتها و توانمندیهای کارخانهها و شرکتهای داخلی، جذب سرمایهگذاریهای خارجی، بسترسازی برای توسعه مبادلات و همکاریهای صنعتی شرکتهای ایرانی و خارجی، ایجاد ارتباطهای تجاری جدید و انتقال دانش، فناوری و تجارب موفق جهانی به کشور، و کار آفرینی و اشتغال پایدار برگزار گردید.
چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات و مجموعههای خودرو با حضور 700 شرکت داخلی و 80 شرکت خارجی از 9 کشور در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار گردید. این دوره از نمایشگاه با تمرکز بر موضوع بومیسازی قطعات و مجموعهها با هدف فراهم کردن زمینه معرفی دستاوردها، ظرفیتها و توانمندیهای کارخانهها و شرکتهای داخلی، جذب سرمایهگذاریهای خارجی، بسترسازی برای توسعه مبادلات و همکاریهای صنعتی شرکتهای ایرانی و خارجی، ایجاد ارتباطهای تجاری جدید و انتقال دانش، فناوری و تجارب موفق جهانی به کشور، و کار آفرینی و اشتغال پایدار برگزار گردید.
صنعت خودرو ۱۲درصد ارزش افزوده بخش صنعت و اشتغال ۶۰۰ هزار نفری را به طور مستقیم به خود اختصاص داده است، از این رو این صنعت را میتوان از صنایع پیشران و اقتصادی کشور به شمار آورد.
هر چند صنعت قطعهسازی با مشکلات تامین مالی، تکنولوژی و ... روبروست اما با توجه به مطالب فوق و وجود حدود 20 میلیون خودرو در کشور، میتوان رشد قابل ملاحظهای را برای آینده آن در نظر گرفت. این رشد میتواند تقاضا برای فولادهای آلیاژی را افزایش داده و در نتیجه توسعه بازار و محصول را برای شرکت فولاد آلیاژی ایران به ارمغان آورد.
چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات و مجموعههای خودرو با استقبال چشمگیر قطعهسازان داخلی همراه بود به طوری که علاوه بر شرکتهای زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا و قطعهسازان زیرمجموعه شرکت ساپکو، سایر قطعهسازان نیز آخرین دستاوردهای خود را در حوزههای موتور، باتری، پلتفرمهای پیشرانه و بدنه، قالبسازی، برق و الکترونیک، ساخت محور و ... در معرض نمایش قرار دادند.
با توجه به وجود شرایط تحریم شاهد آن بودیم که برخی قطعهسازان دانش بنیان داخلی توانستهاند تا قطعات حیاتی و استراتژیک محصولات خودروهای سواری و تجاری را در داخل کشور تولید کنند و فناوری تولید آنها را بومی کنند.
شرکت فولاد آلیاژی ایران به منظور استفاده از ظرفیتهای پیش رو در صنعت خودرو و همچنین استفاده از مزایای حضور در نمایشگاهها، مانند معرفی محصول و خدمات، تعمیق ارتباط با مشتریان و... در چهاردهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات و مجموعههای خودرو حضور یافت.
لازم به ذکر است غرفه شرکت فولاد آلیاژی ایران در سالن 38 طی چهار روز برگزاری نمایشگاه پذیرای مشتریان، تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان مختلف بود و در خلال این نمایشگاه مذاکرات فنی و بازرگانی بسیار مفیدی در رابطه با تامین نیازهای روتین و همچنین نیازهای جدید مشتریان صورت پذیرفت.