زبان / Language

در دیدار چهره به چهره مدیر عامل با واحد امور مهندسی:

جبران راه نرفته ده سال پیش شرکت یکی دیگر از برنامه های مدیریت ارشد سازمان

 

مقدمه خبر :

درگذشته ای نه چندان دور قدرت و مزیت رقابتی یک سازمان یا یک جامعه انسانی بیشتر دسترسی به منابع مادی محسوب میشد و سازمان پیشتاز سازمانی بود که به مواد خام و ذخایر زیرزمینی، مواد اولیه، نیروی انسانی ارزان، زمین و نظایر اینها بعنوان عوامل تولید در اقتصاد کلاسیک دسترسی بیشتر داشت. در عرصه رقابت کنونی اصلی ترین مزیت رقابتی برای سازمانها توان آنها در مدیریت دانش محسوب میشود. عمده ترین سرمایه سازمانهای عصر حاضر دانشی است که به آن دسترسی دارند. سازمان های پیشتاز و پیشرو که رهبری بازارهای جهانی را در دست دارند آنهایی هستند که قادرند بیشترین، معتبرترین و بروزترین دانش بشری را در حوزه کسب و کارشان در اختیار گیرند و از آن استفاده بهینه نمایند. در این راستا واحد امور مهندسی شرکت با مدیریت پروژه های مختلف، تعمیرات و رسیدگی به ، استفاده حداکثری از ظرفیتهای نصب شده و ... نقش بسزایی در تجمیع دانش موجود در شرکت را دارد. 

 

 

دیدار چهره به چهره مدیرعامل با کارکنان این واحد که نقش بسیاری در پشتیبانی واحدهای تولیدی دارند این امکان را فراهم آورد تا آنان بتوانند درد دل و مشکلات خود را با مدیریت سازمان مطرح نمایند.
در ابتدای جلسه مهندس مرتضی محمدی پرسنل واحد امور مهندسی را به مثابه باغبانان سازمان دانست و گفت: اگر نظارت و پشتیبانی این واحد نباشد به مرور تجهیزات و امکانات شرکت دچار فرسودگی و سایش خواهد شد.
وی نقش واحد امور مهندسی را به عنوان اساس و شاکله تعمیرات در هر واحد بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به اینکه واحد امور مهندسی مسئولیت تعمیرات را در هر واحد عهده دار است، لازم است در انجام آن علاوه بر مدیریت بر زمان درست تعمیر تجهیز، به مباحث کاهش هزینه، انرژی و... نیز توجه ویژه ای داشته باشد.
مهندس محمدی تخصص، تعهد و دل سوزی را از ویژگی های بارز کارکنان این واحد دانست و گفت: با تلاش تمام پرسنل علی الخصوص پرسنل واحد امور مهندسی ما در تلاش هستیم انجام پروژه های بهبود را در سازمان نهادینه نمائیم تا بتوانیم راه نرفته ده سال پیش شرکت را جبران کنیم.
وی در همین خصوص افزود: شواهد نشان می دهد با توجه به فرسودگی برخی از تجهیزات و دستگاه های شرکت، رسیدگی دقیق و شایسته ای به امکانات نشده است و با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، هم اکنون دانش فنی 20 سال پیش در شرکت در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران سال 97 را به عنوان یک سال سخت و پر از کار و تلاش دانست و گفت: ما ملزم هستیم جهت رفع نواقص گذشته با خیز و قدم های بلند پروژه های توسعه و یا بهبود را پیش برده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ ننمائیم.
مهندس محمدی در همین رابطه ادامه داد: با بروز شدن سطح دانش فنی و تکنولوژی،کاهش مصارف انرژی، کاهش هزینه ها و ... ما می توانیم به امید خداوند متعال سال جدید را پربارتر از گذشته آغاز نمائیم و در این راستا تلاش و مساعد پرسنل واحد امور مهندسی به عنوان یک پشتیبان فنی و تخصصی بسیار حائز اهمیت است. چرا که در سال آینده انجام فعالیت های اثر گذار در ساماندهی، بهینه سازی و انجام خدمات مهم و گسترده در طراحی پروژه های بهبود در سرتاسر سازمان بسیار ضروری می باشد و همراهی، تلاش و مساعد پرسنل این واحد جهت تسریع مورد انتظار است.
در ادامه مهندس غلامرضا توکلی نیا؛ مدیر امور مهندسی ضمن تشریح واحدهای زیرمجموعه خود و شرح وظایف هر یک از آنان به صورت مجزا، کارکنان واحد خود را هم چون سربازان آماده، جهت خدمت رسانی هرچه بیشتر به واحدهای تولیدی دانست و گفت: به همت همکاران پرتلاشم در این واحد به یاری خداوند متعال امسال شاهد کمترین توقف در خطوط تولید بوده و امید است بتوانیم در این راستا گام های بهتر و بیشتری برداریم.
شایان ذکر است در این نشست کارکنان این واحد کمبود نیرو، امکانات و تجهیزات، عدم انسجام و همگرایی در بین واحدهای مختلف سازمان، عدم ارتقاء کیفی نیروها، اعتقاد بر افراد بدون توجه به مسئولیت ها، نبود چابک سازی در سازمان و... را از جمله مشکلات این واحد دانستند و از مدیرعامل مساعدت در جهت رفع آنان را خواستار شدند.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 68

بازدید دیروز : 1,617

کل بازدید : 3,336,411