زبان / Language

در دیدار چهره به چهره مدیر عامل با پرسنل خرید:

مدیریت درست هزینه ها در واحد خرید می تواند صرفه جویی قابل توجه ای را برای شرکت در برداشته باشد

 

مقدمه خبر :

مرتضی محمدی؛ مدیرعامل شرکت در نشست صمیمانه و چهره به چهره با کارکنان واحد امور خرید هدف از این نشست را استفاده از نقطه نظرات همکاران و ارتباط مستقیم در جهت پیشبرد اهداف سازمان خواند. 

 

 

وی نقش واحد خرید را هم چون خون در رگ های انسان خواند و گفت: اگر شرکت باشد، تجهیزات، سوله، نیروی انسانی، آموزش و.... باشد ولی مواد اولیه برای تولید نباشد، تولید شرکت متوقف خواهد شد، بنابراین نقش این واحد مهم و بسیار حیاتی است.

مهندس محمدی 85 درصد از منابع مالی شرکت را مختص به فعالیت های واحد خرید دانست و افزود: اگر تنها و تنها یک درصد بتوانیم این هزینه ها را به نحو درست مدیریت نمائیم طبیعتاً صرفه جویی قابل توجه ای را در این بخش خواهیم داشت.

وی در همین خصوص افزود: وقتی مواد اولیه سازمان کیفیت مناسب نداشته باشد هر چقدر هم سازمان درست کار کند نمی تواند محصولی با کیفیت مناسب را داشت و بطبع سازمان به مرور از بین خواهد رفت، لاجرم دقت در کیفیت مواد اولیه و خرید مناسب جزء لاینفک این واحد به حساب می آید.

مدیرعامل شرکت فولادآلیاژی ایران از کارکنان خواست تفکرات و نگرش مدیریت ارشد سازمانی را از مدیران خود اخذ نموده چرا که ساعت ها با مدیران و روسای واحدها در خصوص اهداف و برنامه های شرکت صحبت شده است و این اقدام سبب می شود که در دیدارهای چهره به چهره بتوانیم موارد عملیاتی سازمان را بررسی و با یکدیگر در این خصوص به اتفاق نظر برسیم.

مرتضی محمدی خرید اضطراری را یکی از ضعف های پروسه خرید شرکت عنوان نمود و در این خصوص گفت: برای جلوگیری از خوابیدن خط تولید گاها خرید اضطراری صورت می گیرد که این کار سبب می شود استعلام مناسبی در خصوص قیمت و هم چنین کیفیت آنچنان که باید و شاید صورت نپذیرد.

مدیر عامل شرکت در همین خصوص افزود: کنترل موجودی انبارها و تعاملات بیشتر مابین واحد سفارشات و انبارها با واحد خرید در جهت حذف و یا کاهش خرید اضطراری لازم است و در آینده نزدیک برنامه ای جهت تقویت این روند در نظر خواهم گرفت.

وی آگاهی از مقدار و میزان خرید، موجودی انبارها و تعاملات بین واحد خرید و لجستیک را عامل و سبب کمترین حالت خواب سرمایه و نقدینگی دانست و گفت: ما وقتی خرید مازاد برنیاز شرکت داشته باشیم به مرور مشکل نقدینگی پیدا خواهیم کرد.

مهندس مرتضی محمدی در همین خصوص چگونگی خرید، مقدار و زمان آن را شالوده کار واحد امور خرید خواند و گفت کمترین اثر خرید مناسب را اختصاص منابع مالی بهینه و استعلام قیمت برشمرد.

محمدی در خصوص چگونگی عقد قرارداد و مدت آن گفت: طول مدت قراردادهای شرکت با تامین کنندگان باید حداکثر یک سال باشد و به هیچ عنوان قراردادی بالاتر از یک سال با هیچ یک از تامین کنندگان نباید بست، هم چنین جهت مانور و اعمال مواردی چون چانه زنی در قیمت و افزایش کیفیت از بستن قراردادهای موردی با تامین کنندگان خوداری و آنان را دسته بندی نموده و قرارداد یک ساله با آنان داشته باشید، این کار را حتی در اقلام کم قیمت نیز انجام دهید و برای نوساتات قیمت چه داخلی و چه خارجی بنا بر نوع فرمولها اجرا نمائید.

وی در پایان از برگزاری این جلسات به صورت ماهیانه و با هدف اطلاع از نتایج مباحث و هم چنین ارتباط مستقیم در جهت پیشبرد اهداف سازمان خبرداد و اجرای پروژه های بهبود مستمر در سطح واحدها را متذکر شد و گفت پروژه فقط خلق و ساختن وسیله یا چیزی نیست همین که ما بتوانیم اقدامات رو به رشدی از لحاظ کمی و کیفی در سطح واحد ایجاد نموده و راندمان کاری را بالا ببریم خود پروژه و قابل ارزش است.

در ادامه جلسه مهندس محمد حسن منتظری؛ مدیر امور خرید، ضمن تشکر در جهت برگزاری این جلسات، در خصوص اهمیت جایگاه این واحد،  بهبود 1 درصدی در فرآیند کل تامین را صرفه جویی هزینه ای بالای 6میلیارد تومان برای سازمان دانست و گفت: واحد خرید مجموعه فرآیندهاست و بدون در خواست واحدها نمی تواند هیچ کالایی را بخرد، بنابراین کنترل ورودی این سیستم و هم چنین اختصاص بودجه برای هریک از واحدها باید به طوری جدی تر بررسی تا بتوانیم در آینده با برنامه ریزی بهتر، جلو خریدهای زائد و یا اضطراری را گرفت.

لازم به ذکر است در این جلسه مواردی چون کنترل ورودی در خواست خدمات، طولانی بودن سیکل امضاء تایید، عدم اعتماد به واحد ارزیابی، عدم کنترل موجودی انبارها و... به عنوان مشکلات پرسنل واحد خرید مطرح و اقدامات در جهت رفع آن را از مدیریت ارشد سازمان خواستار شدند.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 737

بازدید دیروز : 1,711

کل بازدید : 3,335,463