زبان / Language

حضور فعال شرکت فولاد آلیاژی ایران در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو

حضور فعال شرکت فولاد آلیاژی ایران در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو

 

مقدمه خبر :

براساس اطلاعات و آمار وزارت صنعت، بخش قطعه سازی ایران با داشتن سهم ۱۱ درصدی از کل بخش صنعت و ۶۵ درصدی از کل سهم صنعت خودرو ایران، از جایگاه ویژه ای در ایجاد ارزش افزوده، رشد اقتصادی و تولید برخوردار است. از سال های آغازین دهه ۷۰ دوران نوین در صنعت قطعه سازی کشور شروع شد. مهم ترین ویژگی این دوره جدید، تمرکز بر استراتژی تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه های خودرو بود که با ایجاد شرکت های سازه گستر سایپا، مگاموتور و ساپکو برای شکل دهی به زنجیره تامین همراه شد. در این میان برخی از قطعه سازان نیز توانستند روابط شراکتی خود را توسعه داده و اقدام به تولید تحت لیسانس یا تولید مشترک با قطعه سازان خارج از کشور کنند. انتقال تکنولوژی صورت گرفته در این دوران، یکی از زمینه های اصلی پشتیبانی کننده از رشد صنعت خودروسازی بود. براساس آنچه در سند چشم انداز صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴ عنوان شده است، قطعه سازان تا هشت سال آینده باید به آن حد از توانمندی در تولید برسند که بتوانند قطعات مورد نیاز تولید خودرو در داخل کشور را به ارزش ۲۵ میلیارد دلار تامین کنند و صادرات محصولات خود را تا شش میلیارد دلار افزایش دهند. لذا با توجه به ارتباط خودروسازان داخل با شرکت های خارجی و عقد قراردادهای جدید خودرویی، به نظر می رسد شرایط تولیدکنندگان قطعات بهبود یابد. امید است صنعت قطعه سازی بتواند بر مشکلاتی مانند تامین مالی، تکنولوژی قدیمی، عدم مقیاس اقتصادی و واردات قطعات ( تنها 50 درصد قطعات موجود در بازار لوازم یدکی استاندارد و 85 درصد قطعات خارج از کنترل و تامین قطعه سازان داخلی توزیع می شود) که در حال حاضر گریبانگیر آن است فائق آمده و رشد قابل ملاحظه ای با توجه به بازار حدود 20 میلیون خودرویی در کشور داشته باشد.،چرا که رشد این صنعت با افزایش تقاضا برای انواع فولادهای آلیاژی همراه است و شرکت فولاد آلیاژی ایران می تواند ضمن افزایش حجم فروش، از آن برای تحقق استراتژی های توسعه بازار و محصول خود بهره برداری نماید. لذا به منظور استفاده از ظرفیت های پیش رو در صنعت قطعه سازی و تحقق سایر کارکردهای حضور در نمایشگاه ها مانند معرفی محصول و خدمات، تعمیق ارتباط با مشتریان و... در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه های خودرو غرفه گذاری شد. 

 

 

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات و مجموعه های خودرو با حضور 570 شرکت داخلی و 510 شرکت خارجی از 23 کشور شامل ترکیه، چین، تایوان، کره جنوبی، هند، آلمان، هلند، ایتالیا، دانمارک، بلژیک، لهستان، امارات متحده عربی، اتریش، استرالیا، اسپانیا، ژاپن، سوئد، فرانسه، انگلیس، آرژانتین، رومانی، برزیل و اندونزی با هدف فراهم کردن زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی، معرفی دستاوردها ، ظرفیت ها و توانمندی های کارخانه ها و شرکت های داخلی، بسترسازی برای توسعه مبادلات و همکاری های صنعتی شرکت های ایرانی و خارجی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه ، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و انتقال دانش، فناوری و تجارب موفق جهانی به کشور، و کار آفرینی و اشتغال پایدار در فضایی بالغ بر ۳۵ هزار متر مربع و در ۱۸ سالن نمایشگاهی و فضای باز محل نمایشگاه های بین المللی تهران در تارخ 22 لغایت 25 آبان 96  برگزار گردید،که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.
این نمایشگاه با استقبال بسیار خوب قطعه سازان داخلی همراه بود، بطوریکه علاوه بر شرکت های زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا نظیر سازه گستر، مگاموتور، سایپا یدک، فنرسازی زر، رینگ سایپا، خدمات فنی رنا، ایندامین، پلاسکوکار، رادیاتور ایران، سایپا شیشه، سایپا آذین، قالب های بزرگ صنعتی و قطعه سازان زیر مجموعه شرکت ساپکو، قطعه سازان بخش خصوصی نیز حضور فعالی داشتند. گروه عظام، گروه فرزانگان، کروز، آذین فورج، چرخشگر، ایداج، مارپیچ باختر، پارت سازان و... از دیگر مشتریان فولاد آلیاژی ایران حاضر در نمایشگاه بودند. 
همچنین با توجه به اینکه در طول دوره تحریم، کشور چین مبدا تامین قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی ایران بوده است و در حال حاضر شرکت های ایرانی خودروهای مونتاژی زیادی را از این کشور تولید می نمایند، 380 شرکت از کشور چین در این نمایشگاه حضور داشتند.
شرکت فولاد آلیاژی ایران در این نمایشگاه در سالن 8 و 9 حضور داشت و با توجه به غرفه آرایی مناسبی که انجام گرفته بود، امکانات بهینه جهت برقراری ارتباط با مشتریان، انجام مذاکرات مذاکرات فنی و بازرگانی، پیگیری  سفارشات جاری، اخذ سفارشات جدید، بررسی فنی محصول، رسیدگی به شکایات فراهم بود.
از جمله مهمترین مشتریان داخلی که مبادرت به بازدید از غرفه فولاد آلیاژی ایران را نمودند می توان از شرکتهای ساپکو، پارت سازان، مگاموتور، مجموعه سازی پارت سازان، مارپیچ باختر، سیال نیرو صنعت، موتور سازان تراکتور سازی، تامین قطعات تراکتور، سازه گستر، شتابکار، فنرسازی خاور، فنرلول ایران، انرژی ساز، فرمان خودرو، بشل، آلیاژ فنرامید، کوشاوران، فولاد فام، رول سازه و... اشاره نمود.
امید است با اتخاذ راهکارهای مناسب نظیر حضور پر رنگ در نمایشگاههای تخصصی داخلی و خارجی، بتوان شرایط مستمری را برای ارتقاء تعاملات سازنده با مشتریان و در نتیجه حفظ بازارهای فعلی و متعاقبا توسعه بازارهای جدید، فراهم آورد.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 279

بازدید دیروز : 1,617

کل بازدید : 3,336,622