زبان / Language

برای نخستین بار محموله 700 تنی صادراتی شرکت توسط خطوط ریلی شرکت فولاد آلیاژی ایران انجام شد

برای نخستین بار محموله 700 تنی صادراتی شرکت توسط خطوط ریلی شرکت فولاد آلیاژی ایران انجام شد

 

مقدمه خبر :

مهندس یداله طاهرنژاد؛ رئیس هیئت مدیره شرکت در آئین افتتاح حمل نخستین محموله صادراتی شرکت اظهار داشت: برگ زرین دیگری از افتخارات این صنعت بزرگ ورق خورد و امید است با شروع این همکاری بتوانیم در صنعت فولاد با توجه به شرایط فعلی در کاهش قیمت تمام شده، نقش ارزنده و برجسته ای داشته باشیم. 

 

 

وی مدیریت در کاهش قیمت تمام شده را یکی از مهم ترین و اصلی ترین رسالت شرکت عنوان نمود و گفت: با توجه به شرایط فعلی صنعت فولاد در جهان، عاملی که بتواند شرایط ما را نسبت به رقبای خودمان مناسب تر و مساعدتر نماید برای ما حائز اهمیت خواهد بود.

مهندس طاهرنژاد از افزایش حمل محصولات داخلی شرکت به 800 هزار تن و صادرات به 80 هزارتن در سال جاری خبر داد و گفت: امید است ما در سه سال آینده بتوانیم محصولات صادراتی این شرکت را به 150 هزار تن و حمل داخلی را به 450 هزار تن (یعنی رسیدن به ظرفیت اسمی و واقعی شرکت فولاد آلیاژی ایران) برسانیم و در این راستا هزینه حمل و نقل و برنامه ریزی و مدیریت این موضوع برای ما بسیار مهم است.

وی در همین خصوص افزود: افزایش 25 درصدی قیمت حمل در استان یزد، نسبت به دیگر استان های کشور در سال جدید قابل دفاع نیست و این افزایش قیمت سبب شده است که همکاران من در شرکت به فکر جایگزین کردن گزینه های دیگری باشند و من امیدوارم دوستان ما در راه آهن جمهوری اسلامی ایران با قیمت های مناسب، منطقی و قابل دفاع  برای ما و همکارانمان که در منطقه دسترسی به خطوط ریلی داریم، ایجاد انگیزه نمایند تا بتوانیم در راستای اقتصاد مقاومتی هم از ناوگان حمل ریلی استفاده و هم نقش مؤثری در کاهش قیمت تمام شده محصولاتمان داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت با تأکید بر اینکه یکی از گلوگاه های صادراتی شرکت مسئله حمل و نقل است، ابراز امیدواری نمود که با این اقدام بتوانیم کاهش قابل توجهی در هزینه حمل و نقل به وجود آورده و هم چنین به تعهدات خود در قبال به موقع رساندن سفارشات به مشتریان عمل نمائیم. چرا که تمام این اقدامات در جهت سهولت در روابط بین شرکت فولاد آلیاژی ایران و مشتریان است و این موضوع برای ما بسیار اهمیت دارد.

مهندس طاهرنژاد در پایان هم چنین از راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواست با ایجاد تمهیدات ویژه هزینه های حمل و نقل خود را  کاهش داده تا این شرکت که یک سرمایه ملی محسوب می گردد بتواند از این ظرفیت امکان حمل ریل حداکثر استفاده را بنماید.

در ادامه مراسم علیرضا صامعی؛ معاونت فنی و زیربنای راه آهن ضمن ابراز خرسندی جهت ایجاد این همکاری گفت: بسیار خوشحالم که شرکت فولاد آلیاژی ایران خطوط ریلی خود را از ابتدای تأسیس تاکنون بلااستفاده مانده بود را راه اندازی و توانست 15 کیلومتر از خطوط راه آهن متروکه را بعد از 20 سال احیا نماید.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل راه آهن استان یزد در بین دیگر ادارات راه آهن گفت: تقریباً 54 درصد از درآمد کل راه آهن از اداره راه آهن استان یزد تأمین می شود و این ها نشان دهنده توجه این اداره به مشتریان و انجام رسالت درخصوص جذب مشتریان جدید می باشد، تا بتواند در راستای اقتصاد مقاومتی گام های مؤثری را بردارد.

صانعی در این خصوص افزود: راه آهن آمادگی کامل خود را در جهت حمل تمامی مواد اولیه و محصولات نهایی شرکت بیان داشته و با توجه به برنامه این شرکت در آینده یعنی رسیدن به 600 هزار تن محصول(رسیدن به ظرفیت اسمی خود)، تمامی امکانات لازمه جهت حمل محصولات این بنگاه بزرگ را اعلام می نماید.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاه قطار باربری می تواند 100 تریلی را از جاده حذف نماید گفت: با توجه به ویژگی ها و مزایای حمل مواد اولیه ، مواد معدنی و فولادی از طریق حمل ریلی نسبت به حمل جاده ای، یک به هفت در مصرف سوخت صرفه جویی شده و هم چنین سبب کاهش تصادفات جاده ای، خرابی جاده ها و ... خواهد شد و با توجه به خطوط ریلی موجود در استان یزد به عنوان یک ظرفیت مهم باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده نمود.

معاونت فنی و زیربنایی راه آهن یزد در خصوص شرایط تخفیف این اداره گفت: میزان تخفیفات بستگی به درصد حجم باری که متقاضی درخواست می دهد دارد و با بالا بودن حجم بار، مشتری می تواند از تخفیفات بسیار خوبی بهره مند گردد.

وی با اشاره به بندهای 24 گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: 7 بند از 24 بند ابلاغی دقیقاً منطبق با اهداف راه آهن می باشد و با توجه به این موضوع و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در چشم انداز سه سال آینده باید 30 درصد محصولات کشور توسط ریل و 70 درصد توسط حمل جاده ای صورت پذیرد و با توجه به موضوعات مطرح شده امید است با شروع این همکاری بتوانیم یک تعامل دو سر برد خوب برای طرفین و در نهایت برای کشور و مملکت داشته باشیم.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 409

بازدید دیروز : 1,711

کل بازدید : 3,335,135