زبان / Language

فرزند موفق شرکت فولاد آلیاژی ایران و رتبه 5 کشوری در گروه علوم تجربی:

با سعی و خطاهای بسیار انسان می تواند روش صحیح را انتخاب کند

 

مقدمه خبر :

از رضایتش نسبت به عملکرد خود، ذوق زدن های مادرش و اشک شوق مادرانه اش، رضایت قلبی پدر و تمام صحنه های زیبا صحبت می کرد و راز تمام این موفقیت فرزند موفق از خانواده بزرگ شرکت فولاد آلیاژی ایران توکل به خداوند توام با تلاش بود. خبر کسب رتبه پنجم کشوری در گروه علوم تجربی توسط محسن عزیز فرزند همکارمان محمدحسین نیکویی شاغل در واحد لجستیک که افتخاری بزرگ برای استان یزد بود ما را نیز به سر ذوق آورد و به همین بهانه و با توجه به سؤالات مکرر خانواده همکاران عزیز مبنی بر اینکه چگونه و چطور شد که چنین رخداد خوبی برای محسن رقم خورد، با او به گفتگو نشستیم که ما هم می خوانیم.  

 

 

 

محسن نیکویی ضمن اشاره به اینکه سال اولی بود که در کنکور شرکت کرده بود اظهار کرد: قبل از برگزاری آزمون کنکور رتبه زیر پنج را برای خودم متصور بودم ولی بعد از برگزاری آزمون و با توجه به اینکه کنکور درست روی نقطه ضعف های من دست گذاشته بود و بیشتر سؤالات حول جاهایی بود که من کمی اشکال داشتم به رتبه زیر بیست قانع شدم.
وی افزود در حــال حاضر لحظات شیـرینی را پشت سر می گذارم و خوشحال هستم که مزد زحماتم را گرفته ام. 
رتبه 5 کنکور در رشته تجربی در مورد روش مطالعه و میزان مطالعه خود گفت هر کسی روش مطالعه اش متفاوت است. من به نوبه خود چندین روش را برای مطالعه کردن امتحان نمودم که بعد متوجه شدم این روش دست نبوده است.
وی ادامه داد با سعی و خطاهای بسیار انسان می تواند روش صحیح و مناسب را برای خودش انتخاب کند و به نظر من دانش آموزان از کلاس دهم یا یازدهم باید تلاش خود را شروع و مطمئن باشند خودشان به جواب درست برای مطالعه هر کدام از درس هایشان خواهند رسید. 
نیکویی افزود: خیلی ها الان دنبال کتاب، فرمول خاص یا روش منحصر به فردی برای مطالعه هستند ولی به نظر من این جور چیزها وجود ندارد و کسانی که به دنبال این جور چیزها می روند تا آخر سال هم درگیر این موضوعات هستند و وقت خود را صرف چیزهایی می کنند که اصلاً وجود ندارد. 
محسن نیکویی در این خصوص گفت: به نظر من دانش آموزان باید تلاش خود را برای مطالعه کردن شروع کنند هر چند در مسیر اشتباه، چرا که با تلاش و همت خیلی زود از مسیر اشتباه به مسیر درست خواهند رسید و انسان به اشتباه نیاز دارد.
وی خطاب به کنکوری های سال آینده گفت: با توکل به خدا تلاش خود را ادامه دهند. خود را باور داشته باشند و از اول برای زندگی خود هدف داشته باشند نه اینکه فقط سرسری یک سری کتاب ها را بخوانند.

 

 

 

 نیکویی در این خصوص ادامه داد که بدانند تمام زندگیشان به این موفقیت بسته است و تمام مسیر پیش رو بسته به این است که چقدر توانسته اند در این کنکور موفق باشند.
نیکوئی در خصوص تصور اشتباه عده ای از افراد مبنی بر اینکه رتبه های تک رقمی تمام زندگی خود را وقت درس خواندن کرده اند، گفت: این تصور اشتباهی است و من خواب، تفریح، ورزش و هر کاری که دوست داشتم  را انجام می دادم و بیشتر از این نیازی به انجام این امور نمی دیدم. هشت ساعت کامل می خوابیدم، به خانه اقوام  پارک و باشگاه می رفتم و در کنار آن با برنامه ریزی، مطالعه دروس خود را انجام می دادم. 
رتبه پنج کشور درگروه علوم تجربی در خصوص دل مشغولی بسیاری از نوجوانان و جوانان امروز در فضاهای مجازی گفت: در طـول مدتی که برای کنکــور درس می خواندم خیلی کم از رسانه ها و فضای مجازی استفاده می کردم چرا که معتقد بودم استفاده از این شبکه ها مانع موفقیتم خواهد شد. 
وی در این خصوص ادامه داد حتی خودم یک مدت برای اینکه بتــوانم از بازی های کامپیوتــری در امان باشم رم گـوشیم را یک جایی گم و گـور کردم ولی الان می توانم در اوقات فراغتم به علاقمندی های خودم بیشتر فکر کنم.
وی در پایان گفت: بنا دارم در رشته پزشکی تحصیل کنم و این موفقیت را مدیون نقش پدر و مادر خود و معلم های عزیزم می دانم و از زحمات تمامی این افراد کمال تشکر را به جای آورم و همچنین از شرکت فولاد آلیاژی ایران که برای بنده ارزش قائل شده است و از من تقدیر نموده نیز قدردانی می کنم. 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 779

بازدید دیروز : 1,711

کل بازدید : 3,335,505