زبان / Language

در شرکت فولاد آلیاژی ایران

زمـان نورد بیلت 150×150 در قفسه یکِ واحد نورد سبک کاهش یافت

 

مقدمه خبر :

پس از اجرای کامل پروژه زیر سقفی فولادسازی و راه اندازیCCM2 تولید بیلتهای 130×130 در فولادسازی در برنامه تولید قرار گرفت لیکن به دلایل مختلفی از قبیل مشکلات کیفی محصولات آلیاژی و نیز تعدد تعویض قالب از بیلت 150 به 130 و بالعکس و توقفات آن، واحد نورد سبک اجباراً بخشی از محصولات خود را از بیلت 150 تولید کرد که با توجه به طراحی کالیبر موجود، می بایست در استند یک با پنج پاس رفت و برگشتی به بیلت 100 و درخط نورد مداوم به محصول نهایی تبـدیل نماید و زمان شمش گیری (gap time) حدود 88 ثانیه به طول می انجامید و این موضوع باعث افت20 درصدی تولید در نورد سبک گردید. 

 

 

در همین راستا با آقای عین اله محمدی طراح این پروژه مهم به گفتگو نشستیم.

 * لطفا ضمن معرفی، سوابق کاری خود را برای خوانندگان خبرنامه شرح دهید؟

اینجانب عین اله محمدی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته های مهندسی مواد از دانشگاه شیراز و مهندسی عمران از دانشگاه پیام نور می باشم و از سال 1375بترتیب در مشاغل سرپرست شیفت نوردسنگین، سرپرست دفترفنی نوردسنگین، سرپرست دفترفنی نوردسبک، رئیس تولید نوردسبک، رئیس دفترفنی نوردها وکارشناس واحدتحقیق وتوسعه با شرکت همکاری دارم.
* پروژه و اقداماتی که تـاکنون در طول دوران کاری خود موفق به انجام آن شده اید را نام ببرید؟
در طول سال های همکاری با شرکت در پروژه هایی مانند طراحی و تولید محصولات میلگرد 125 تا 200 میلیمتر، طراحی و تولید محصولات چهارگوش 75 تا 130 میلیمتر، طراحی و تولید محصولات تسمه با استانداردهای مختلف، طراحی و ساخت انواع هادیهای نورد، طراحی و تدوین برنامه محاسبه مواد (prematerial calculation) و چندین پروژه کوچک و بزرگ دیگر بصورت مستقیم درگیر بوده و ایفای نقش نموده ام.
با خبر شدیم که در نورد سبک پروژه کاهش زمان تولید در استند یک با موفقیت اجرا شده که شما نیز در تحقق آن نقش مهم و کلیدی داشته اید. لطفاً درخصوص اقدامات انجام شده توضیحاتی را بیان نمایید؟
بله. بمنظور افزایش ظرفیت تولید نوردسبک راه حلی تحت عنوان کاهش تعداد عبورهای قفسه یک این واحد در زمان نورد بیلت های 150میلی متر بعنوان پیشنهاد مطرح شده بود. اینجانب طراحی کالیبرها و غلتک های نورد و تولید آزمایشی را در این پـروژه عهده دار شدم و با همکاری پرسنل نورد سبک اجرایی شد. پروژه تقریباً از آذرماه 1395با مطالعات اولیه و بررسی وضعیت موجود شروع شد و تقریباً طی دوماه به سرانجام رسید.
در این پروژه تعداد عبور نوردی در تولید محصولات از بیلت 150 از 5 عبور به سه عبور و نتیجتاً زمان شمش گیری از88 ثانیه به 75 ثانیه کاهش یافت. این کاهش زمان شمش گیری منجر به استفاده حداکثری از توان قفسه یک نورد سبک و افزایش20 درصدی ظرفیت تولید این محصولات شده است.
دراینجا برخود لازم می دانم از همکاری کلیه همکارانی که در تحقق این پروژه مفید و سودمند کمک کردند تشکر و قدردانی نمایم.
* سود آوری این پروژه برای شرکت چه مقدار است؟
مجموعاً بــالغ بر2 میلیــارد تــومان صرفه جویی سالیانه حاصل از اجرای پروژه صورت گرفته است که کاهش نامنطبق و قراضه فولاد سازی (کیفیت بهتر بیلت های 150) و کاهش توقفات تعویض قالب در فولاد سازی نیز از محاسن پروژه بوده که در محاسبات لحاظ نشده است.
* منافع و نتایج حاصل از این پروژه چیست؟
افزایش20 درصدی ظرفیـت تولید، بهینه ترشدن مصرف غلتک،کاهش بارکاری برخی تجهیزات قفسه یک و نتیجتاً کاهش توقفات و هزینه های تعمیراتی آن ها می توان بعنوان منافع و نتایج این پروژه اشاره کرد.
* حرف آخر؟ 
« مــدیران لایق این را درک می کنند که افـراد نسبت بــه تقدیر از کــارهای درست آن ها واکنش بهتری دارند تا انتقاد از اشتباهات آن ها»

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 292

بازدید دیروز : 1,661

کل بازدید : 3,354,732