زبان / Language

از سوی مدیرعامل شرکت مطرح شد:

درخواست رسیـدگی بـه واردات ریل و اعمـال تعرفه منـاسب از سوی دولت

 

مقدمه خبر :

مهندس محمد ابراهیم قدیریان، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران اعلام نمود که کل ریل مورد نیاز کشور از طریق همکاری این شرکت با ذوب آهن اصفهان قابل تأمین است و در سال 95 نیز 2000تن شمش ریلی تحویل ذوب آهن اصفهان گردیده که پس از نورد و انجام تمامی آزمایشات فنی لازم و مطابق با استانداردجهانی مورد تائید قرار گرفت. 

 

 

 مهندس قدیریان نیاز سالانه کشور را بر اساس سند چشم انداز توسعه ملی 150 تا 200 هزار تن ریل برای احداث خطوط جدید و نگهداری خطوط موجود عنوان نمود و گفت: برای این که بتوانیم در پایان برنامه ششم توسعه، سهم حمل و نقل ریلی در جا به جایی بار را به 30 درصد و در حمل مسافر به20 درصد برسانیم باید 25 هزار کیلومتر خطوط جدید راه آهن احداث نمائیم و برای دستیابی به آن نیازمند حدود 3 میلیون تن ریل در سال هستیم. 

ایشان اظهار نمود: با توجه به اثبات قابلیت تولید فولاد ریلی توسط شرکت فولاد آلیاژی ایران و ذوب آهن اصفهان همچنان واردات ریل از دیگر کشورهـا در حال انجام است، در صورتی که قابلیت تولید در داخل کشور وجود دارد.
وی ضمن درخواست اعمال تعرفه مناسب از سوی دولت برای جلوگیری از واردات فولاد ریلی افزود: تناقض بین نقدینگی برای خرید ریل داخلی از یک سو و از سوی دیگر واردات این محصول از خارج از کشور امری قابل توجیه نیست. چرا که با ایجاد زنجیره تأمین ریل در کشور علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی می توان به ایجاد بیشتر اشتغال نیز کمک نمود و این اتفاق در شرایطی است که کشور از نظر اقتصادی و اشتغالزایی به همکاری تمام دستگاه های دولتی نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت ضمن تأکید به قابلیت تولید شمش و نورد ریل در شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: برای رقابت پذیر شدن تولیدات داخلی و هم چنین جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور، کاهش هزینه حمل و نقل ریلی و توسعه راه آهن امری غیرقابل اجتناب است و این پتانسیل در شرکت فولاد آلیاژی ایران وجود دارد تا با اصلاح خطوط تولید خود تبدیل به یک صادر کننده ریل گردد. ولی شرط اول این امر نیازمند سفارش اولیه است تا با رسیدن به تناژ اقتصادی نسبت به سرمایه گذاری لازم اقدام گردد.

مهندس محمدابراهیم قدیریان از55 هزار تن صادرات محصول در سال گذشته برای اولین بار در شرکت خبر داد و گفت: صادرات به دلیل ایجاد ثروت و هم چنین ایجاد اشتغالزایی داخلی سرلوحه کار شرکت است و این موضوع همان دغدغه دولت و مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می باشد.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 23

بازدید دیروز : 1,661

کل بازدید : 3,354,463