زبان / Language

شرکت فولاد آلیاژی ایران و دریافت لوح تقدیر مدیریت مصرف در طرح ذخیره عملیاتی

 

مقدمه خبر :

شرکت فولاد آلیاژی ایران توانست با یاری خداوند و تلاش همکاران در واحدهای فولادسازی و انرژی و تاسیسات و در راستای اقتصاد مقاومتی، همکاری ارزشمندی با شرکت برق منطقه ای استان یزد در برنـامه های پیک سایی سال 95 در«طرح ذخیره عملیاتی» که هم راستا با اقدامات کاهش پیک بار و مدیریت مصرف است را داشته باشد. در همین مورد با محمد رضا زارع زاده؛ رئیس انرژی و تاسیسات شرکت به گفتگو نشستیم. 

 

 

 

مهندس محمد رضا زارع زاده ضمن توضیحاتی در خصوص طرح ذخیره سازی عملیاتی گفت شرکت برق ایران هــرســاله با هـدف کنترل پیک مصرف و نیز جلوگیری از بروز خاموشی بـه خصوص در بخش خانگی وعمومی، دربازه زمانــی 15خرداد تا 15شهریور اقــدام به اجرایی کردن طرح ذخیره عملیــاتی می نمـاید که نام دیگر آن را می توان نیروگاه خاموش نامید.
این طرح در اکثرکشورهای پیشرفته درحال اجرا است و بدیهی است هیچ کشوری ظرفیت تولید برق خود را متناسب با نیاز ساعات پیک طراحی و اجرا نمی کند زیرا با توجه به هزینه های گزاف ساخت، بهره برداری و نگهداری نیروگاهی این امر اقتصادی و مهندسی نمی باشد.
رییس انرژی و تاسیسات شرکت طرح ذخیره عملیاتی را طرحی عنوان نمود که با کنترل مصرف درساعات پیک ضمن جلوگیری از قطع برق و اختلال در رفاه عمومی، کشور را از نیاز به صرف هزینه های زیاد در بخش نیروگاهی بی نیاز می نماید.
وی در این خصوص افزود درسال 95 این طرح در کل کشور موفق به کاهش600 مگاوات برق درساعات پیک شده است و این موضوع می تواند مترادف با صرفه جویی در هزینه های احداث، بهره برداری و... یک نیروگاه600 مگاواتی معنی شود.
مهندس زارع زاده اهدای لوح تقدیر شرکت برق منطقه ای به شرکت فولادآلیاژی ایران را مرهون همکاری مناسب واحدهای انرژی تاسیسات و فولادسازی دانست و گفت در این راستا بدون هرگونه کاهش در میزان تولید روزانه و منطبق بر روند تولید، شرکت فولاد آلیاژی ایران توانست اقدام به مدیریت مصرف انرژی در ساعات پیک نماید. و امید است درسال96 نیز با ادامه این روند همکاری و در راستای اهداف استراتژیک شرکت و نیز مطابق با اهداف ملی و همچنین زیست محیطی این فعالیت در دو بخش طرح ذخیره عملیاتی و نیز طرح تعطیلات تابستانه با توجه به دلسوزی و تعهدی که درهمه همکاران تولید مشاهده می گردد، تحقق یابد. 
ضمن تبریک این موفقیت، شایسته است از زحمــات واحدهای انرژی و تأسیسات و فولادسازی در جهت تحقق این هـدف تقــدیر و تشکــر به عمل آید.

 

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 1,270

بازدید دیروز : 2,080

کل بازدید : 3,354,049