زبان / Language

با امضای تفاهم نامه پیوند صنعت با دانشگاه رسماً رقم خورد

با امضای تفاهم نامه پیوند صنعت با دانشگاه رسماً رقم خورد

 

مقدمه خبر :

در راستا‌ی توسعه و تعمیق ارتباط دانشگاه و صنعت و به منظور بهره‌مند‌ی از ظرفیت‌ها، خرد جمعی، تخصص، تجربیات و توانمند‌ی‌های طرفین، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه یزد و شرکت فولاد آلیاژی ایران امضا شد. 

 

 

 این تفاهم‌نامه با هدف همکار‌ی آموزشی- پژوهشی بین دانشگاه ‌یزد و شرکت فولاد آلیاژی ایران با موضوع استفاده از ظرفیت‌ها و توانمند‌ی‌ها‌ی دانشگاه و شرکت برای تشر‌یک مساعی در گسترش تحقیقات هدفمند اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه و همچنین ارتقای سطح علمی و پژوهشی مدیران و کارشناسان شرکت در توسعه دانش و فناوری مورد نیاز صنعت فولاد کشور منعقد شد. طرفین در زمینه‌های تشکیل کارگروه تخصصی، استفاده از توان علمی استادان و توان فنی و مدیریتی کارشناسان و مدیران شرکت، مشارکت علمی و عملیاتی در پروژه‌های بهبود مستمر در شرکت، اجرای آموزش‌ها، بازدید و خدمات مشاوره تخصصی، تشکیل تیم‌ها و هسته‌های تخصصی عارضه‌یاب،‌ حما‌یت از پایان‌نامه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی،‌ طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی با یکدیگر همکاری خواهند داشت.
ا‌یجاد زمینه مناسب برا‌ی گذراندن دوره‌ها‌ی کارآموزی، کاربینی و کارورزی دانشجویان،‌ ایجاد زمینه برای فرصت مطالعاتی هدفمند استادان و دانشجویان دانشگاه در شرکت و کارشناسان و مدیران شرکت در دانشگاه،‌ استفاده از تجهیزات آزما‌یشگاهی و کارگاهی، همکاری مشترک به منظور ارتقای تحقیق و توسعه در صنعت فولاد،‌ تأسیس واحدهای فناور و یا هسته‌های پژوهشی مشترک و تأسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع در زمینه فولاد از دیگر زمینه‌های همکاری دو طرف است. این گزارش می‌افزاید در این تفاهم‌نامه دانشگاه یزد متعهد شده است به مشارکت در تعریف و انجام پروژه‌های بهبود با همکاری شرکت، در اختیار گذاشتن مکان آموزشی، وسایل کمک آموزشی، آزما‌یشگاه‌ها و کارگاه‌ها برای برگزار‌ی دوره‌های آموزشی تخصصی شرکت، اولویت در ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و آزما‌یشگاهی مورد نیاز شرکت، همکاری مستمر برای حل مشکلات شرکت، معرفی دانش‌آموختگان ممتاز مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی برا‌ی ارتقا‌ی نیرو‌ی کار شرکت و اجرای تعهدات مالی و غیرمالی. 
در این جلسه مهندس محمد ابراهیم قدیریان، تحقیقات را از دو جنبۀ مهم basic researh و تحقیقات کاربردی مورد توجه قرار داد و افزود  تحقیقات محض خیلی به درد ما نمی خورد و ما باید بیشتر به سمت تولید دانش تجاری حرکت کنیم. 
وی ادامه داد بحث تحقیقات موضوع خیلی گسترده ای است و صرفاً فنی نیست و ما باید علاوه بر زمینه هایی مانند بهبود فرایندهای تولید، بهبود کیفیت محصول، طراحی و تولید گریدهای فولادی جدید، بایستی در حوزه های مدیریت نیروی انسانی، روانشناسی کار و ارتقاء فرهنگ سازمانی نیز فعالیت های پژوهشی انجام دهیم. 
مهندس قدیریان با عنوان اینکه ما باید جمله "ما نمی توانیم" را حذف کنیم گفت: توسعه بایستی همه جانبه باشد مثلاً امروزه کسی جرات ورود به حوزه ی تجهیزات آزمایشگاهی را ندارد این تجهیزات معمولاً از خارج خریداری می شوند و بازار گسترده ای نیـز در ایران دارد ما باید با ورود به این حوزه ها، این جمله که " ما نمی توانیم " را بشکنیم. 
وی در این خصوص ادامه داد کارهای تحقیقاتی باید به حوزه هایی راه یابد که اکثراً معتقدند که نمی شود در آن حوزه ها کاری کرد. باید دیوارهای ناباوری و عدم اعتماد در فرهنگ ملی ما شکسته شود. باید با عرف شکنی و ورود به حوزه های تخصصی پیچیده که جای کار زیاد دارد کارهای جدیدی را خلق کرد. مسائل روز صنعت فولاد را باید با نگاه جدید حل نمود  که در این راستا توجه به فعالیت پژوهشی از اهمیت ویژه ای برخورداراست. 

 

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 1,240

بازدید دیروز : 1,661

کل بازدید : 3,355,680