Language
بیماری فشار خون درمان پذیر نیست قابل کنترل است دکتر محمدرضا دهقانی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
بیماری فشار خون درمان پذیر نیست قابل کنترل است دکتر محمدرضا دهقانی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
بیماری فشار خون درمان پذیر نیست قابل کنترل است دکتر محمدرضا دهقانی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
 

بیماری فشار خون درمان پذیر نیست قابل کنترل است

دکتر محمدرضا دهقانی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: پویش ملی فشار خون برای سنجش فشار خون گروههای سنی ۳۰ سال به بالا، گروههای آسیب پذیر و بیماران راه اندازی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه در این طرح علاوه بر افرادی بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی بدون شرط سنی مورد غربالگری قرار میگیرند، افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری استان یزد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، تعداد ۵۶۳ هزار و ۲۹۷ نفر  گروه هدف هستند که طبق برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش باید نیمی از این تعداد مورد غربالگری فشار خون قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بیماری فشار خون دومین علت مرگ و میر در دنیا می باشد، افزود: ۴۰ درصد شهروندان یزدی مبتلا به فشار خون هستند و از این بیماری که موضوع بسیار خطرناکی هم است، اطلاع ندارند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات پایش شده با سه روش ثبت میشوند، افزود: ثبت در سامانه سیب، ثبت در سامانه بهداشتی و ثبت خود اظهاری، روشهایی هستند که بوسیله آنها اطلاعات فشار خون افراد بالای 30 سال در استان یزد ثبت میشود.

وی همکاری شرکت های صنعتی، خصوصاً همکاری واحد بهداشت شرکت فولاد آلیاژی ایران را تحسین کرد و گفت: تاکنون اطلاعات بیش از 73 هزار نفر در استان یزدکه شامل کارخانجات صنعتی، مراکز دولتی و ادارات می باشد توسط ایستگاههای سیار کنترل فشار خون ثبت شده است.

دهقانی تأکید کرد: اگر مردم خصوصاً کارکنان شرکت های صنعتی بزرگ فشار خون را بشناسند و از عوارض آن آگاهی داشته باشند نمک را از زندگی خود حذف خواهند کرد چرا که درمان به موقع حداقل از 30 درصد بیماری های مربوط به فشار خون بالا در بازه زمانی کوتاه کم خواهد شد بنابراین با تسهیلاتی که ایجاد شده افراد بین 30 تا 70 سال می توانند فشار خون خود را کنترل کنند.

وی در پایان سخنان خود افزود: ما زمانی در برنامه های سلامتی موفق خواهیم بود که چند اصل را در نظر داشته باشیم نکته اول مشارکت اجتماعی و همگانی در برنامه های سلامتی است که مردم باید مطالبه گر سلامتی خود باشند و نکته دیگر اینکه سطح آگاهی مردم در خصوص سبک زندگی و عوامل خطر مرتبط با بیماری بالا برود و خود جوش شروع به اصلاح سبک زندگیشان کنند بیماری فشار خون قابل درمان نیست ولی قابل کنترل است. 

 

815
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 1,270

Yesterday : 1,711

Total : 3,335,996