Language
تأسیس مرکز جوار کارگاهی فنی حرفه ای در واحد آموزش شرکت فولادآلیاژی ایران
تأسیس مرکز جوار کارگاهی فنی حرفه ای در واحد آموزش شرکت فولادآلیاژی ایران
تأسیس مرکز جوار کارگاهی فنی حرفه ای در واحد آموزش شرکت فولادآلیاژی ایران
 

تأسیس مرکز جوار کارگاهی فنی حرفه ای

در واحد آموزش شرکت فولادآلیاژی ایران

 

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران فراشاهی معاون آموزش، پژوهش و
برنامه ریزی سازمان فنی و حرفه ای استان یزد روز چهارشنبه مورخ 12/04/98 به منظور افتتاح مرکز جوارکارگاهی فولادآلیاژی ایران در شرکت حضور یافت.

آموزش فنی و حرفه ای جوار کارگاهی فولاد آلیاژی ایران با حضور مهندس تیموریان؛ مدیر منابع انسانی، مهندس پریوش باستانی؛ رئیس آموزش شرکت و فراشاهی؛ معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی سازمان فنی و حرفه ای استان یزد و دیگر مسئولان در شرکت فولاد آلیاژی ایران افتتاح شد.

فراشاهی در توضیح جوارکارگاهی گفت: جوارکارگاهی، مرکزی است که از لحاظ تجهیزات آموزشی، مستقل از جریان خط تولید بوده و هر واحد صنعتی به تنهایی یا چند واحد صنعتی به اشتراک می توانند آن را تأسیس و اداره کنند.

فراشاهی اظهار داشت: تسهیلات و امتیازات تأسیس مراکز جوار و بین کارگاهی از معافیت مالیات بر ارزش افزوده طبق تبصره 2 ماده 38 قانون مالیاتی کشور برخوردار خواهد شد.

همچنین وی ادامه داد: تسهیلات و امتیاز دیگر تأسیس مرکز جوار و بین کارگاهی این است که امکان اخذ مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای داده خواهد شد.

فراشاهی برخورداری از خرید خدمات آموزشی سازمان فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: با تأسیس مرکز جوار کارگاهی امکان جذب کارآموز از کارخانجات دیگر و حتی متقاضیان آزاد نیز وجود دارد.

 فراشاهی گفت: شرکت فولادآلیاژی در کنار مجتمعهای فولادی میتواند با همکاری سازمان فنی و حرفهای افراد را در کسب مهارتها برای دریافت مدرک فنی و حرفهای و کار در صنایع فولادی کمک کند.

فراشاهی افزود: این مرکز با هدف ارتقای سطح مهارت شاغلین، تربیت نیروی کار بومی براساس استاندارد جهانی شغلی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، با توجه به رویکرد سیاست های اقتصادی کشور که مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است ایجاد شده است.    

در ادامه فراشاهی افزود: وجود کارگاه های مجهز تخصصی و صنعتی موجود در این شرکت فرصت بسیار مناسبی برای مدیران شهری و صنعتی منطقه ایجاد نموده که با آموزش های مهارتی و فنی کارآموزان جدید الاستخدام، کارکنان حین خدمت و بویژه توانمند سازی کارجویان بومی، سطح علمی و تخصصی منطقه را ارتقاء دهند.

فراشاهی بیان داشت: تفاوت مهم این آموزش ها در این است که در این مراکز آموزش های تئوری را در خط تولید به صورت آموزش ضمن کار می بینند.

همچنین ادامه داد: ما 16 مرکز در سطح استان داریم و بیش از 400 آموزشگاه آزاد که بصورت بخش خصوصی با سازمان فنی و
حرفه ای همکاری می کنند.

وی بیان کرد: بنا به مقتضیات فعلی جامعه، نیاز مهارتی بیشتر از نیاز آموزشی آکادمی است که انجام می شود و مسأله بیکاری یکی از معضلاتی است که جوانان امروز ما درگیر آن هستند و دلیل آن هم نداشتن مهارت است.

وی گفت: ما در نظر داریم سطح مهارت جامعه را از پایه ابتدایی شروع کنیم و نسلی مهارت محور پرورش دهیم.

وی در پایان ابراز کرد: ما تعاملات بسیار خوبی با شرکت فولاد آلیاژی ایران خواهیم داشت چرا که این آموزش ها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

با ایده و همت واحد آموزش و توسعه منابع انسانی، آموزش جوارکارگاهی در غالب چند کلاس و کارگاه تخصصی و همچنین قابلیت اسکان و پذیرایی از کارآموزان در شرکت فولاد آلیاژی ایران تأسیس و
راه اندازی شد و در این شرکت آموزشهای تخصصی لازم را طی خواهند نمود. لازم به ذکر است پیش از این مرکز آموزش شرکت، دارای جوار بین کارگاهی بود و هم اکنون به عنوان مرکز جوار کارگاهی شناخته می شود.

یکی از ارکان اصلی فعالیت های شرکت فولادآلیاژی ایران آموزش است که عملیات اجرائی آن همگام با تازه های علوم و فن آوری روز با استانداردهای
بین المللی، مأموریت و هویت سازمان را شکل می دهد این آموزش ها علمی، عملی و کاربردی بوده که به منظور ایجاد مهارت و تخصص به منظور کسب توانائی در احراز شغل ارائه می شود و منجر به دریافت گواهینامه مهارت می گردد.

 

شعار یونسکو " اگر به من بگویی، فراموش میکنم. اگر یادم بدهی، به خاطر می آورم. اما اگر درگیرم کنی، یاد می گیرم..."

 

1191
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 283

Yesterday : 1,617

Total : 3,336,626