Language
مدیر کل محیط زیست استان:
شرکت فولاد آلیاژی ایران شرکتی فعال در عرصه حفظ محیط زیست است
مرتضی محمدی؛ مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به همراه حمید رضا دهقان؛ مدیر روابط عمومی روز سه شنبه مورخ 25 اردیبهشت سال جاری با سید حسین سادات موسوی مدیر کل محیط زیست استان دیدار و گفتگو داشتند.
 

در این ملاقات که در محل اداره محیط زیست استان یزد برگزار شد، مهندس محمدی مدیر عامل شرکت برخورداری از محیط زیست و هوای سالم را از جمله حقوق شهروندی پرسنل شرکت و مردم منطقه و استان دانست و گفت: شرکت فولادآلیاژی ایران از پروژه های ملی کشور و بزرگ ترین صنعت استان است که 2000 نفر به صورت مستقیم امرار معاش خود را از طریق این بنگاه بزرگ اقتصادی تامین می کنند، این شرکت تاکنون بالغ بر 44 میلیون دلار در خصوص تجهیزات محیط زیستی خود سرمایه گذاری و بابت راهبری آن تجهیزات سالانه  مبلغ 3 میلیارد تومان هزینه نموده است و عملکرد سبز و درخشانی چون صنعت سبز در سال های 1380 ، 1383و 1394 را در کارنامه خود دارد. 
وی در همین رابطه افزود : متاسفانه برخی از صنایع فولادی آلاینده همجوار شرکت فولاد آلیاژی ایران، سلامت پرسنل این شرکت و مردم منطقه را تحت الشعاع قرار داده و گاهاً به علت هم جواری این صنایع با شرکت فولادآلیاژی ایران افکار عمومی را به اشتباه انداخته و مسبب آلودگی را این شرکت تلقی می کنند، در صورتی که این سازمان حتی به سیستم های پایش آنلاین آلودگی نیز مجهز بوده که در طول شبانه روز و در تمام لحظات نحوه کارکرد و راندمان فیلترهای آن از طریق اینترنت قابل رصد می باشد.
مهندس محمدی با بیان این توضیحات برنامه ریزی و اعمال تدابیر ویژه در جهت کنترل صنایع آلاینده به منظور تکمیل و نصب سیستم های کنترل آلودگی را خواستار شد و افزود: حفظ سلامتی پرسنل شرکت فولاد آلیاژی ایران و هم چنین مردم منطقه و استان برای من بسیار حائز اهمیت است و در این راستا از تمام مسئولین خواهشمندم الزامات و یا جریمه های لازم برای جذب صنایع آلاینده به سمت مجهز شدن تجهیزات محیط زیست را اعمال نمایند.
در ادامه نشست سید حسین سادات موسوی؛ مدیر کل محیط زیست استان ضمن ابراز رضایت از عملکرد محیط زیستی شرکت فولادآلیاژی ایران گفت: خوشبختانه این شرکت از جمله شرکت های فعال در عرصه حفظ محیط زیست است و با اخذ مجوزات لازم و عملکرد مثبت خود تاکنون هیچ گونه مشکل محیط زیستی را برای مردم ایجاد ننموده است و به اشتباه افتادن مردم منطقه و مسبب آلودگی خطاب نمودن آن چیزی است که بارها توسط مسئولین جهت اطلاع عموم اعلام شده است.
وی محور مهریز– عقدا را یکی از محورها با بیش از 650واحد صنعتی کوچک و بزرگ خواند و گفت: در این محور صنایع بزرگ چون فولاد، کاشی، آجر و80 درصدسکونت نیز موجود است که متاسفانه عدم دور اندیشی مسئولین باعث شلوغی بیش از حد این منطقه گشته است. 
سادات موسوی در همین رابطه افزود: در 4سال اخیر روند اداره کل محیط زیست استان در محور مهریز – عقدا برگونه ای بوده است که به همراهی تیم سیاسی و اجرایی استان و مشارکت سایر ارگان های زیربط مجوز واحدهای بزرگ و آلاینده از جمله فولاد، کاشی و آجر در محورهای یاد شده و هم چنین شهرستان اشکذر صادر نشود که این اقدام در دو دهه اخیر بی سابقه بوده است. 
وی تصریع کرد: با اعمال سیاست های خاص و با پایش و بازرسی مداوم به تمامی صنایع فولادی آلاینده هم جوار شرکت فولادآلیاژی ایران به منظور تکمیل و نصب سیستم آلودگی مهلت داده شده و حتی اقدام به تعطیلی دو واحد آلاینده از جمله فعالیت های اداره محیط زیست استان جهت رسیدن به این هدف بوده است.
مدیر کل اداره محیط زیست استان در پایان خاطر نشان کرد: رفع مشکلات محیط زیست این صنایع نیز از جمله برنامه های این اداره است که تاکنون نیز اقدامات مبثت و مطلوبی صورت گرفته  و همچنان مستمراً نظارت و پایش واحدهای آلاینده شهرستان اشکذر صورت می پذیرد و در صورت مواجه با آلودگی، کارشناسان مستقر در منطقه به واحدهای متخلف و آلاینده اخطار داده و در صورت عدم رفع آلودگی، ضمن قرارگیری واحد در لیست صنایع آلاینده، پیگیری قانونی آن مورد نظر قرار می گیرد.
لازم به ذکر است این نشست در راستای مسئولیت های اجتماعی و در جهت اهمیت این شرکت به رفع آلودگی محیط زیستی منطقه صورت پذیرفت.

 

777
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 1,555

Yesterday : 1,711

Total : 3,336,281