Language
کارخانه فرآوری ضایعات فلزی (شریدر) افتتاح شد
کارخانه فرآوری ضایعات فلزی (شریدر) افتتاح شد
خط تولید کارخانه فرآوری ضایعات فلزی در شرکت فولادآلیاژی ایران روز سه شنبه مورخ 14 آذر ماه سال جاری در مراسمی با حضور تعدادی از مسئولان محلی و مدیران شرکت بــه بهره برداری رسید.
 

رییس هیات مدیره شرکت در این مراسم اظهار کرد: کارخانه فرآوری ضایعات با ظرفیت 300 هزار تن در سال که قابلیت افزایش تا400 هزار تن را نیز دارد، تنها کارخانه فرآوری آهن قراضه در مرکز و جنوب کشور است که شروع به فعالیت نموده است. 
یدالله طاهر نژاد افزود: مواد اولیه مورد نیاز کارخانه یادشده، قراضه های فولادی است که اتومبیل های سواری از رده خارج شده بهترین نوع قراضه برای این واحد تولیدی است.
وی با بیان اینکه کارخانه یادشده با همکاری کارشناسان شرکت comes آلمان و نیروهای این کارخانه و با استفاده از فناوری روز زیست محیطی اروپا راه اندازی شد، گفت: این واحد با دستگاه های کاملا اتوماتیک با هدف کاهش آلایندگی صنایع فولاد فعالیت خود را آغاز می کند.
مهندس طاهرنژاد با بیان اینکه توان خرد کردن قراضه ها در این کارخانه 50 تا 60 تن در ساعت است، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت کارخانه و قیمت فعلی قراضه میزان گردش مالی این واحد در سال بیش از هفت هزار میلیارد ریال است.
رئیس هیات مدیره شرکت فولاد آلیاژی از جمله مزایای این واحد را افزایش کیفیت و خلوص ذوب (نداشتن موادی مثل مس، آلومینیوم، کرم ، نیکل و...)، کاهش مصارف برق، الکترود و نسوز کوره، افزایش بهروری قراضه ذوب، کاهش زمان ذوب، کاهش قیمت تمام شده محصول و از همه مهمتر کاهش آلودگی محیط زیست عنوان کرد. 
همچنین محمد علی شاه حسینی، فرماندار اشکذر با تجلیل از اهتمام و رویکرد ویژه فولاد آلیاژی ایران به مباحث زیست محیطی اظهار کرد: در همین راستا واحد فرآوری ضایعات فولاد آلیاژی راه‌اندازی شد تا ضمن استفاده خود شرکت، سایر واحدهای فولادسازی استان نیز نسبت به فرآوری قراضه‌های مصرفی خود برای افزایش بهره‌وری و کاهش آلودگی زیست‌ محیطی از این کارخانه بهره‌مند شوند.
وی با تأکید به اینکه سیاست دولت تدبیر و امید حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است، افزود: دولت از طرح‌های اشتغال‌زا به‌ ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی پاک و های تک در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند.

مهندس محمد رضا حاج لطفعلیا هم چنین در گفتگو با خبرنگار نشریه شرکت اظهار داشت: قرارداد خرید این کارخانه در سال1391توسط شرکت Comesآلمان و از طریق شرکت GIC انجام گردید.

    وی ضمن بیان مشکلات موجود، دلیل طولانی شدن زمان این پروژه را تغییر در مدیریت عالی سازمان، استراتژی و تصمیم گیری ها در مورد چگونگی اجرای پروژه و هم چنین کمبود نقدینگی عنوان نمود.
   مدیر واحد طرح و توسعه شرکت در این خصوص افزود به همت همکاران درگیر این پروژه پس از پایان نصب تجهیزات، عملیات تست سرد تجهیزات از تیرماه تا آبان ماه امسال انجام و سرانجام در تــاریخ 24/8/96 اولین قراضه های شرید شده از دستگاه خارج و راه اندازی گرم دستگاه شروع شد.
  ایشان در خصوص تجهیزات و کاربردهای دستگاه شریدر گفت: مــاده اولیه کــارخانه فرآوری قــراضه (shredder) قراضه های فولادی می باشدکه اتومبیل های سواری از رده خارج شده بهترین نوع قراضه جهت این کارخانه می باشد.
  وی افزود: پس از خرید قراضه، مرحله جدا سازی آن انجام می گردد. این مرحله باید با دقت  انجام گیرد، در غیر اینصورت چکش های دستگاه خرد شده و دستگاه متوقف می گردد. 
پس از جدا نمودن، قراضه های مناسب به کنار دستگاه حمل شده و آماده شارژ دستگاه می گردند. 
    نامبرده در خصوص مشخصات این دستگاه گفت: دستگاه خریداری شده دستگاه خرد کن قراضه (210*260- hp 3000) با قدرت 3000 اسب بخار و ساخت کارخانه Comes آلمان می باشد. این دستگاه کاملاً اتوماتیک بوده و یک نفر اپراتور کار راهبری تجهیز را بعهده دارد و در قسمت انتهایی دستگاه پس از مگنت جداکننده مواد غیر فلزی، چند نفر اپراتور برای جدا نمودن مواد باقیمانده غیرآهنی حضور دارند.
  مدیر واحد طرح و توسعه شرکت در خصوص مراحل انجام کار توسط دستگاه شریدر گفت: در ابتدا شارژ دستگاه توسط اپراتور چنگ انجام شده و قراضه ها توسط یک نوار نقاله به سمت دستگاه کشاننده هدایت می شوند. دستگاه کشانده، قراضه ها را به داخل دستگاه وارد می کند و سپس آن ها توسط چکش ها خرد شده و در این مرحله علاوه بر خرد کردن مواد ورودی، مواد سبک نظیر پلاستیک، مقوا، گرد وخاک و... توسط یک مکنده قوی کشیده شده و به داخل سیکلون می رود.
درسیکلون مواد سنگین ته نشین شده و توسط یک نوار نقاله بــه بیرون هــدایت شده و گرد وغبار از بالا به داخل فیلتر ها هدایت می گردند. پس از خرد شدن، قراضه ها توسط یک نوار نقاله به سمت قسمت مگنت هدایت می گردند. در این مرحله مواد غیر آهنی (موادی که آهنربا جذب نمی کند) از مواد اصلی جدا شده و توسط یک نوار نقالــه به بیــرون هدایت می گردد.
بقیه مواد به داخل اتاق جدا سازی رفته که در آنجا چند اپراتور مواد باقیمانده غیرآهنی را از مواد آهنی جدا نموده و سپس قراضه خرد شده به محل انبار با نوار نقـاله هـدایت می شود و در انتها توسط چاگ یا  لودر مواد بار کامیون شده و تحویل مشتری می گردد.
وی افزود با راه اندازی این کارخانه، قراضه تمیز و کم حجم تولید می شود و با مصرف قراضه های  که گرد و خاک، مواد غیرفلزی نظیرلاستیک و پلاستیک، مواد غیرآهنی نظیر آلومینیوم، مس و فولاد ضدزنگ درآن موجود نباشد، دانسیته قراضه نیز به یک تن بر مترمکعب افزایش می یابد.
مهندس حاج لطفعلیا  کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش کیفیت و خلوص ذوب (نداشتن موادی مثل مس، آلومینیوم، کرم، نیکل و...)،  کاهش مصارف برق، الکترود و نسوز کوره ،  افزایش راندمان قراضه به ذوب، کاهش زمان ذوب گیری و در مجموع کاهش قیمت تمام شده محصول و کمک به حفظ محیط زیست را از مزایای عمده این کارخانه برشمرد.
وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت اجرای پروژه های توسعه در شرکت گفت: با توجه به اجرای این پروژه وکاهش قیمت تمام شده محصول، امید است با اجرای دستورالعمل های کاری در همه زمینه ها، قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد تا امکان افزایش تولید و رقابت با سایرکارخانجات فولادسازی فراهم شود.
هم چنین در اجرای پروژه ها نیــز سعی شود پــروژه در زمـــان تعریف شده انجـــام گردد تا توجیه اقتصادی خود را حفظ نماید.

 

 

 

 

5115
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 2,561

Yesterday : 1,371

Total : 3,349,374