Language
موفقیتی دوباره در شرکت فولاد آلیاژی ایران
تولید کویل سایز 12 میلیمتری در سبد محصولات شرکت
تولید موفقیت آمیز کویل سایز 12 میلیمتر، ایجاد تنوع در سبد محصولات فروش و افزایش سهم بازار محصولات کویل در واحد نورد سبک، ما را بر آن داشت تا با رئیس تولید این واحد، جناب آقای مهندس حسین دهقان، گفتگو داشته باشیم که با هم می‌خوانیم.
 

 

مهندس حسین دهقان ضمن اشاره به تولید محصولات  با سایز سبک در واحد نورد سبک گفت: در طرح اولیه شرکت حداقل سایز تولیدی برنامه ریزی شده  برای این واحد  قطر20 میلیمتر بود که با اضافه کردن 2 استند دیگر به خط تولید مداوم، حداقل قطر محصول به سایز 15 میلیمتر کاهش یافت.
وی در این خصوص افزود: متعاقباً بر اساس نیاز بازار و با طراحی جدید انجام شده توسط همکاران در داخل شرکت، قطر محصول قابل تولید به سایز 12 میلیمتر نیز رسید ولی این سایز بصورت شاخه تولید شده و با توجه به طراحی سیستم کویل موجود و مسیر حرکت محصول تا کویلر، حداقل قطر قابل تولید در سیستم کویل تا سایز 14 میلیمتر محدود شده بود.
رییس تولید واحد نورد سبک در خصوص ضرورت اضافه شدن کویل 12 میلیمتر به سبد محصولات شرکت گفت: با توجه به شرایط  فعلی محصولات فولاد آلیاژی در بازار و درخواست واحد های فروش و برنامه ریزی تولید جهت بررسی امکان تولید سایز 12 میلیمتر بصورت کلاف، تولید آزمایشی این محصول برای دو ذوب در برنامه تولید قرار گرفت. 
وی در خصوص مراحل انجام این کار افزود: برای تحقق این موضوع بررسی های کارشناسی صورت گرفت و با برنامه ریزی دقیق برای روند تولید از مرحله شارژ بیلت به کوره تا نورد و ارسال محصول بـه تجهیز کویلر، دستورالعمل های مورد نیاز تهیه گردید، بگونه ای که تولید این محصول با کمترین توقف و تبعات احتمالی نظیر تولید محصول نامنطبق و قراضه همراه باشد که برای این منظور در نحوه شارژ شمش به کوره، چیدمان نوع گرید، تعداد بیلت تست و دمای کوره دقت های لازم صورت گرفت.
مهندس دهقان ضمن اشاره به مشکلات احتمالی جهت تولید نرمال این محصول گفت: هنگام تست تولید کلاف سایز12، کلیه مشکلات با تغییر پارامترهای سرعت خط  نورد، سرعت پینچ رول کویل، سرعت کویلر، دمای کوره و کنترل دمای شمش و کنترل دمای محصول ورودی به مسیر کویل و تعویض گایدهای مسیر کویلر شناسایی و رفع گردید تا بتوانیم محصول مذکور را به صورت نرمال تولید نماییم. 
وی در آخر تولید موفقیت آمیز این محصول را حاصل تلاش جمعی و همفکری کلیه همکاران در واحد نورد سبک و همکاری و پشتیبانی واحدهای برنامه ریزی تولید، فروش، امور مهندسی، تکنولوژی تولید و کلیه واحدهای مرتبط دانست و این موفقیت را به مدیریت و پرسنل شرکت بویژه تلاشگران نورد سبک تبریک و تهنیت عرض نمود.
امید است با ادامه تلاش های مشابه در توسعه محصولات در شرکت، شاهد رشد و شکوفایی و اعتلای شرکت فولاد آلیاژی ایران در عرصه صنعت فولاد آلیاژی کشور باشیم. ان شاا... 

 

927
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 122

Yesterday : 2,590

Total : 3,349,525