Language
حضور فعال شرکت فولاد آلیاژی ایران در دومین جشنواره صنایع برتر استان یزد
حضور فعال شرکت فولاد آلیاژی ایران در دومین جشنواره صنایع برتر استان یزد
دومین جشنواره صنایع برتر استان یزد با نگرش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به همت کلینیک تخصصی صنعت و معدن استان یزد و همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان یزد و جمعی از سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی در کارخانه جنوب استان یزد در تاریخ 19 لغایت 23 مهرماه سال جاری برگزار شد. در این نمایشگاه که با حضور 40 شرکت فعال دولتی و بخش خصوصی در قالب 80 غرفه برگزار شد، شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز در راستای مشارکت عمومی و گفتمان سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی و هم چنین با توجه به اقدامات خوب و موثر خود در اجرای بندهای 24 گانه سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به این نمایشگاه دعوت و با حضور فعال، محصولات خود را به عموم بازدید کنندگان معرفی نمود.
 

ا

 

 

 

 

 

از جمله اقدامات شرکت فولاد آلیاژی ایران در راستای اقتصاد مقاومتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• اخذ تفاهم نامه همکاری علمی- پژوهشی با دانشگاه یزد و همکاری علمی- پژوهشی با پارک علم و فناوری
• انجام پروژه های بهبود مستمر
• همکاری با شرکت های دانش بنیان (ساخت دستگاه تست ذرات مغناطیسی و...)
•  رشد بهره‌وری با افزایش روند تولید و فروش
• دریافت لوح تقدیر مدیریت مصرف در طرح ذخیره عملیاتی
• بومی سازی بیش از 70 مورد خرید قطعات یدکی و مواد اولیه از سال 92  تا 96
• افزایش سرانه آموزشی و میزان اثر بخشی آن
• افزایش روند صادرات محصول
• پیاده سازی سیستم ارتباط با مشتریان (CRM) درجهت روان سازی ارتباط با مشتریان و تسریع در فرایندهای سفارش گذاری، رصد قیمت، کنترل موجودی‌ها و پایش وضعیت سفارش‌های تولید شده و درحال تولید
• یکسان سازی حقوق ورودی کلیه محصولات فولادی هم رده در راستای جلوگیری از سوء استفاده برخی از تجار
• کنترل میزان واردات محصولات فولادی در جهت رصد نمودن سهم بازار و ارائه راهکار درجهت افزایش آن
• همکاری با مصرف کنندگان محصولات فولادی و بخصوص مشتریان نهایی در جهت بومی سازی برخی از قطعات و ملزومات مورد نیاز صنعت کشور با استفاده از توان تجهیزاتی و نیروی متخصص موجود
• پایش عملکرد مشتریان در بازه های زمانی ماهیانه و ارائه روند تغییرات در راستای تصمیم گیری در مورد وضعیت عملکرد آن ها
• اخذ استانــداردهــای ISO9001،ISO14001، OHSAS18001،ISO50001،ISO10015، ISO10002، ISO10004، 17025 ISO/IEC و ISO/IEC 27001
در افتتاحیه این مراسم که با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد،حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس، سردار جمیری فرمانده سپاه الغدیر یزد و جمعی از مسئولان استانی برگزارشد،  شیردل شیروانی دبیر این جشنواره با اشاره به اینکه برخی از بندهای اقتصاد مقاومتی به عنوان راهنمای این جشنواره قرارگرفته است، گفت: این جشنواره باهدف شناسایی صنایع برتر استان برای بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های این واحدها و همچنین به منظور شناسایی توانمندی های تخصصی صنایع و معادن استان برگزار شده است.  
دبیر جشنواره با تأکید براجرای سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت و رقابت پذیری در تولید را از اولویت های ملاک ارزیابی شرکت ها در این جشنواره خواند و تصریح کرد: سایر صنایع نیـز می تــوانند توانمندی ها و مشکلات خود را ارائه بدهند و از ظرفیت هایی که در این جشنواره به دور هم جمع می شوند، برای بهبود وضعیت خود بهره ببرند.
شیروانی صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت: در این جشنواره به منظور پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی، صنایع برتر استان به ویژه واحدهای تولیدی که براساس بندهای سیاست های ابلاغی عملکرد یا برنامه منسجمی اجرا کرده یا در دست اجرا دارند، شناسایی و معرفی می شوند.  
دبیر جشنواره صنایع برتر استان یزد اذعان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، ارج نهادن به فعالیت های تولیدی با ارزش افزوده بالا و اشتغال زا در بخش صنعت و معدن، ایجــاد انگیزه در پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد زمینه مناسب برای افزایش قابلیت ها و رشد استعدادهای خلاق و نوآور، قدردانی از برترین ها و تشویق آن ها به تداوم تولید و اشتغال زایی، ترویج فرهنگ نوآوری و اراده، ایجاد فرصت مناسب برای ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه توسعه اشتغال پایدار و دانش افزایی و تعامل با سازمان های مربوطه با اتحاد فعالان صنعت و معدن استان و معرفی استان به عنوان قدرت مطرح صنعت و معدن کشور از جمله مهمترین اهداف این جشنواره است.
شیروانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید همراه با اقدام و عمل باشد، تصریح کرد: اهدای تندیس طلایی جشنواره به واحدهای صنعتی برتر استان و معرفی از طریق رسانه های جمعی به عنوان واحدهای برتر استانی در سطح ملی بخشی از مزایای حضور در این جشنواره بزرگ است.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد؛ سردار فتح‌الله جمیری در ادامه مراسم با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی مبحث روز بوده و  با وجود تحریم‌ها و فشـــارهایی که بــه کشور تحمیل می شود نیاز است که در این زمینه کار و تلاش بیشتری صورت گیرد.
 وی با اشاره به اینکه ما ظرفیت‌های لازم را دارا هستیم و دارای بهترین آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیق و معادن مرتبط با بحث صنعت هستیم که پاسخگوی اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: ما می‌توانیم از نیروی انسانی جوان، متخصص و متعهد خود به‌عنوان ثروت استفاده کرده و به خودکفایی در این زمینه برسیم.
فرمانده سپاه الغدیر یزد با عنوان اینکه سرمایه‌هایی که در اختیارداریم اعم از دولتی و غیردولتی در بعضی مواقع هدر می‌رود و از آن به‌خوبی استفاده نمی‌شود، تصریح کرد: این مسئله در بحث اقتصاد مقاومتی می‌تواند هدایت شود و حداکثر بهره‌وری را در این رابطه داشته باشیم.
این مقام مسئول در پایان گفت: بازارهای خوبی در منطقه وجود دارد که متأسفانه از آن به‌خوبی استفاده نکردیم.
آیت الله ناصری؛ نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصاد کشور است گفت با نوآوری و اتکاء به تــوانایی داخلی در کنار خودباوری و شعار مداری می توان به نتایج اقتصاد مقاومتی در جامعه دست یافت.
وی خطاب به مدیران، صنعتگران ، تولید کنندگان و دانشجویان  گفت: باید در کشور روحیه پیشرفت به وجود آید و هر فرد امروزش متفاوت و بهتر از دیروزش باشد تا با اتکاء به نفس، اعتماد به نفس و توکل بر خداوند بتوان در عرصه اقتصاد مقاومتی گام برداشته و دست نیاز خود را از کشورهای بیگانه کوتاه نماییم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد در این خصوص افزود چرا از ظرفیت ها و استعدادهای یک کارگر در طول دوران خدمت خود استفاده نکرده و آن را نمی بینید. 
چرا بعد از سی سـال خدمت در هیچ یک از بــرنامه و پروژه های پژوهش او را داخل نمی کنید و این است نقطه ضعف مدیران کشور در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی.
آیت الله ناصری در پایان عرایض خود، ضمن آرزوی نتایج بهتر فعالان اقتصاد در سال آینده، بهروزی و سعادت را برای همگان خواستار شد.

927
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 176

Yesterday : 2,590

Total : 3,349,579