Language
شرکت فولاد آلیاژی ایران در گردهمایی فعالین فرهنگی و اقتصادی استان یزد
شرکت فولاد آلیاژی ایران در گردهمایی فعالین فرهنگی و اقتصادی استان یزد
در آستانه برگزاری دومین جشنواره صنایع برتر استان یزد با نگرش اقتصاد مقاومتی مهندس حمیدرضا دهقان؛ مدیر روابط عمومی شرکت و دکتر احسان ظفری به نمایندگی از شرکت فولاد آلیاژی ایران و اعضای دبیرخانه و حامیان این جشنواره با آیت الله ناصری امام جمعه یزد دیدار و گفتگو نمودند. شرکت فولاد آلیاژی ایران یکی از پیشگامان عرصه اقتصاد مقاومتی است و در این راستا عملیاتی موثر و کار آمدی را انجام داده است.
 

 

 تاکید بر ترویج فرهنگ کار و کار آفرینی
مهندس شیردل شیروانی، دبیر جشنواره در این جلسه گفت: این جشنواره در راستای اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار می شود.
وی بیان داشت: سال گذشته با تمام کمبودها جشنواره به بهترین شکل برگزار شد و امسال هم با وجود عدم حمایت برخی از مسئولین عوامل جشنواره دست از تلاش خود برنداشته و آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره را داریم.
وی خواستار حمایت مسئولین از جشنواره شد و تاکید کرد: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، ارج نهادن به فعالیت های تولیدی در بخش صنعت و معدن، ایجاد انگیزه در پیاده سازی سیاست های مقاومتی، ایجاد زمینه مناسب برای افزایش قابلیت ها و رشد استعدادهای خلاق و نوآور، قــدردانی از برترین ها و تشویق آن ها به تداوم و تولید و اشتغال زایی، ترویج فرهنگ نــو آوری و اراده کلمه مـا می توانیم، ایجاد زمینه و فرصت مناسب برای ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه، توسعه ی اشتغال پایدار و دانش افزایی و تعامل با سازمان های مربوط با اتحاد فعالان صنعت و معدن استان، معرفی استان یزد به عنوان قدرت صنعت و معدن کشور و جهان تا سال 2030، هم افزایی مشارکت کار افرینان در توسعه ی اقتصادی کشور و ترویج فرهنگ کار و کار آفرینی را  از مهم ترین اهداف جشنواره است.
کمیته قوی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تشکیل شود
مدیر کل صدا و سیمای یزد به نمایندگی از بخش رسانه از حمایت خود از برگزاری جشنواره خبر داد.
دکتر احمد پهلوانیان تاکید کرد: در بعد رسانه ای جشنواره نباید خود را محدود به فضای رسانه ای استان کرد و با توجه به اهداف جشنواره و تلاش هایی که برای برگزاری جشنواره انجام شده است جای انعکاس در بعد ملی وجود دارد.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه بستر هر توسعه ای در رسانه اتفاق می افتد نیاز به یک کمیته قوی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی احساس می شود که بخش رسانه در این زمینه کاملاً آماده است.
 اقتصاد مقاومتی یک برنامه بسیار پویا است
مهندس محمد حسین فنایی از دیگر حامیان جشنواره و نماینده بخش صنعت عنوان کرد: برنامه ی اقتصاد مقاومتی یک برنامه بسیار پویا است و سیاست های این برنامه مختص یک مقطع زمانی محدود نیست.
وی افزود: بر همین اساس بهتر است اصول این برنامه در دانشگاه ها نیز تدریس شود و گام هایی در جهت اجرایی شدن اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
 جوانان فرهیخته و نخبه در شرایط سخت مالی
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان یزد گفت: اقتصاد دانش بنیان مغز محور، فکر محور و نوآوری محور است و به این دلیل ذیــل اقتصاد مقــاومتی تعـریف می شود همچنین محصولات دانش بنیان از ارزش افزوده بالایی برخوردارند.
احمدرضا فقیه خراسانی اعلام کرد: پارک علم و فناوری یزد در طی 15 سال از نزدیک به 600 شرکت حمایت کرده اما به علت مشکلات بعضی از شرکت ها شکست خورده اند و در حال حاضر تنها حدود 180شرکت در حمایت پارک هستند و اکنون این پارک قریب به2400نفر اشتغال زایی دارد.
وی بیان داشت: پارک علم و فناوری به عنوان یک ارگان دولتی با محدودیت فضا و امکانات مواجه بوده و مطالبات شرکت های دانش بنیان به تعویق  افتاده است، از این رو جوانان فرهیخته و نخبه در شرایط مالی سخت به کار خود ادامه می دهند.
وی در پایان خواستار حمایت همه ی ارگان های دولتی از بخش دانش بنیان شد.
عدم استقلال فکری؛ عامل عقب ماندگی جوامع
آیت الله محمد رضا ناصری نیز ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری این جلسه با اشاره به آیات قرآن تاکید به تفکر، تدبر و تعقل در تمام امور زندگی کرد و علت عقب ماندگی برخی از کشورها را تسلط استکبار بر قدرت تفکر و تعقل آن کشورها دانستند.
وی تاکید کرد: انقلاب فکر و انقلاب در نوآوری باعث پیشرفت جوامع می شود.
 گفتنی است در ابتدای این جلسه مهندس حسن بلندیان مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان به بیان تاریخچه و تجربیات جشنواره در سال گذشته و نیز ساز و کار دومین جشنواره پرداخت.

1066
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 154

Yesterday : 2,590

Total : 3,349,557