Language
سیستم WorkStation نوردها طراحی و پیاده سازی شد
سیستم WorkStation نوردها طراحی و پیاده سازی شد
از زمان راه اندازی کارخانجات نوردها شرکت دانیلی جهت مدیریت اپراتوری مراکز کاری نورد اعم از قفسه ها و پست های برش، نرم افزار OWS یا Operator Work Station را در پست های تولیدی نورد سنگین و سبک راه اندازی کرده بود. این سیستم کلیه پارامترها و Set Point های تولیدی را به منظور تنظیم و کنترل خط تولید، به سطح یک کارگاه ارسال کرده و نتایج اعمال شده را جهت مشاهده اپراتور برگردانده و نمایش می دهد.
 

از عمده اشکالات سیستم استقرار داده شده توسط دانیلی وابسته بودن این سیستم  به یک کارت سخت افزاری کمیاب، که فقط قابل نصب روی کامپیوترهای قدیمی بود، اشکال دیگر این بود که این سیستم فقط تحت سیستم عامل ویندوز 98 قابل اجرا بود. همچنین با توجه به عدم دسترسی به سورس برنامه، امکان هیچ گونه تغییر، اصلاح و توسعه ای در این نرم افزار وجود نداشت. محل ذخیره لاگ ها یا سوابق تغییرات و دیتابیس Access نرم افزار، بر روی همان کامپیوتر قرار داشت. در نتیجه مشاهده وضعیت جاری پارامترهای خط تولید و سوابق تغییرات، از کامپیوتر دیگری، امکان پذیر نبود. و اطلاعات از امنیت کافی برخوردار نبودند.
لذا سیستم جدید WorkStation به نحوی طراحی و پیاده سازی گردید که بر روی تمامی کامپیوترهای دامنه شرکت، یک کلاینت جامع و واحد قابل نصب بوده که در صورت داشتن دسترسی و انتخاب یک Station اطلاعات جاری و On Line خط تولید نوردها قابل مشاهده و عملیات مجاز در دسترس می باشند.
همچنین جهت برقراری ارتباط Workstationهای جدید با PLC های سطح یک اتوماسیون از تکنولوژی OPC Server استفاده شده و جهت ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات نیز از یک دیتابیس جامع و یکپارچه از نوع Oracle و مستقر درData Center شرکت استفاده شده است.
در نهایت سیستم جدید علاوه بر داشتن امکانات نرم افزار قبلی با افزودن قابلیت های جدیــد بـا ساختار شرح داده شده بر روی کامپیوترهای ورک استیشن کــارخانجات نورد سنگین و نورد سبک راه اندازی و در حال کار می باشد.
منافع و نتایج حاصل از اجرای پروژه
* بومی شدن سورس نرم افزار
* امکان توسعه و تغییر نرم افزار
* وجود یک سیستم جامع برای تمامی مراکز کاری تولید
* بالا بردن امنیت داده ها و اطلاعات
* سهولت پشتیبانی
* امکان اجرای نرم افزار بر روی سیستم عامل های جدید
* امکان اجرای کلاینت نرم افزار بر روی کل دامنه شرکت
اعضای تیم پروژه
سعید میرشمس، سید سعید منتظری و مجید جدی

700
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 1,568

Yesterday : 1,711

Total : 3,336,294