Language
گزارش مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد آلیاژی ایران
گزارش مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد آلیاژی ایران
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد آلیاژی ایران که مورخ 23 تیرماه و با حضور بیش از 94 درصد سهام این شرکت برگزار شد، 73 ریال سود برای هر سهم پیشنهاد و از سوی سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.
 

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد آلیاژی ایران که مورخ 23 تیرماه و با حضور بیش از 94 درصد سهام این شرکت برگزار شد، 73 ریال سود برای هر سهم پیشنهاد و از سوی سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.

در این مجمع یدالله طاهرنژاد از شرکت سرمایه گذاری استان یزد به عنوان رئیس هیئت مدیره، محمد ابراهیم قدیریان به نمایندگی شرکت صنعتی بازرگانی غدیر بعنوان مدیرعامل، بهزاد گودرزیان از شرکت سرمایه گذاری غدیر و فرخ ابریشم کارزاده از صندوق بازنشستگی به عنوان ناظر، علی چال اشتری مدیر مالی شرکت به عنوان دبیر جلسه، جواد عیش آبادی به عنوان حسابرس و محسن فراهانی به عنوان نماینده سازمان بورس اداره کنندگان جلسه بودند.

در ابتدای جلسه مهندس یدالله طاهرنژاد ضمن خیرمقدم به تمام سهامداران شرکت، با به حد نصاب رسیدن افراد حاضر جلسه را رسمی اعلام نمود.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران جهت اطلاع سهامداران شرکت در خصوص دو موضوع 1- پروژه یزدیک 2- تولید فولاد با ارزش افزوده بالا صحبت به میان آورد.

وی پروژه یزدیک را وزنه ای بسته شده به پای فولاد خواند و گفت: این پروژه هزینه سنگینی را در برداشته و دارد که بنا به تکلیف مجمع و همچنین مسئولین و مقامات محلی مبنی بر ادامه پروژه یزد یک، تصمیم هیئت مدیره بر آن شد که با منابع داخلی شرکت به ادامه پروژه پرداخته که البته کار سختی است و همت و مساعدت تمام سهامداران، مدیران، کارکنان و استفاده از ظرفیت ملی را می طلبد و امید است گشایش در بازار فولاد نیز برای ادامه راه ما را یاری کند.

مهندس طاهرنژاد تولید فولاد با آلیاژ بالا را جزء وظایف اصلی شرکت فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد و انحراف از این راه را گمراهی و مورد اعتراض بخش حاکمیت صنعت فولاد خواند و شأن و جایگان فولاد را بالاتر از آن دانست که از رسالت اصلی خود که همانا تولید آلیاژ با ارزش افزوده بالا و با کیفیت است خارج شود.

در ادامه مجمع مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران به ارائه گزارش عملکرد یک سال شرکت پرداخت و مواردی را در خصوص میزان تولید، فروش و صادرات و هم چنین طرح های توسعه مطرح کرد.

مهندس محمد ابراهیم قدیریــان ضمن بیان رشد فزاینده تولید در شرکت در سالهای اخیر از ثبت رکوردهای ذیل در سال 95 خبر داد:

1) رکورد تولید ماهیانه مذاب فولادسازی 41050 تن در خرداد ماه سال جاری (رکورد قبلی 40228 در مردادماه)

2) رشد 58 درصدی میزان کل فروش طی سه ماه ابتدایی سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال 94 و رسیدن به 500/93 تن

3) شکستن رکورد ماهیانه فروش محصولات آلیاژی با دستیابی به عدد 19971 تن در اردیبهشت ماه 95  که 426 تن نسبت به رکورد تیرماه 93 افزونتر است.

4) صادرات بالغ بر 300/23 تن انواع محصولات برای تحقق هدف سهم 30 درصدی صادرات از فروش در قالب فولادهای عملیات حرارتی پذیر، سخت شونده سطحی، دما بالا، مهندسی و صنعتی به کشورهای هدف صادراتی و 4 برابر شدن آن نسبت به سال 94 

وی همچنین با توجه به تاکید هیئت مدیره بر کاهش حجم محصولات انبارها در سال گذشته در راستای تقویت نقدینگی شرکت و کاهش حجم تسهیلات بانکی و هزینه های مالی مربوطه تصریح کرد که سطح انبارهای محصول شرکت از 75 هزار تن به 35 هزار تن در سال گذشته کاهش پیدا کرده و تبدیل به نقدینگی شده است و بخشی از رسوب باقیمانده نیز مربوط به سفارشات مشتریان است.

وی در ادامه برتولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر نظیر ابزاری و زنگ نزن تاکید کرد و این مهم را از جمله برنامه های استراتژیک سازمان دانست و توجه به این امر را برای همگان ضروری خواند.

مهندس قدیریان میزان فروش کل محصولات شرکت در سال 94 را بیش از 295 هزار تن اعلام کرد و گفت این محصولات با ارزشی افزون بر 580 میلیارد تومان به بازارهای مختلف عرضه شده و همچنین حدود 20 هزار تن از محصولات با ارزش تقریبی 10 میلیون دلار در قالب گروهای عملیات حرارتی پذیر، سخت شونده، زنگ نزن، ابزار سرد کار، کربنی عملیات حرارتی پذیر، مهندسی و صنعتی ساختمانی به کشورهای آلمان، اسپانیا، امارات، افغانستان، ایتالیا، بلغارستان، پاکستان، پرتغال، ترکیه، چک، عراق، کره جنوبی، هلند صادر شده است که نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی حدود 15درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی درخصوص طرح های توسعه شرکت گفت: طرح های توسعه شرکت در سال 94 در سه پروژه اصلی تعریف شده و به شرح ذیل در حال پیگیری است:

پروژه یزد I

پروژه یزد یک با توجه به محدودیت در تامین نقدینگی در سال جاری با سرعت مطلوب پیش نرفته و با توجه به شرایط اقتصادی برنامه های از پیش تعیین شده  به صورت کامل اجرایی شده و در واقع تلاش بر آن است که کلیه فعالیت هایی که از قبل آغاز شده است مورد پیگیری و در اسرع وقت به سرانجام برسد. بنابراین درصد پیشرفت پروژه تا پایان سال 94 برابر 17/27 درصد خواهد بود.

با توجه به گشایش LC و تامین آورده شرکت در قرارداد مهندسی و تأمین تجهیزات اصلی بخش فولادسازی، این بخش از کار ادامه می یابد و تا پایان بهمن ماه مهندسی این قرارداد 5/87 درصد و ساخت و تامین تجهیزات با 8/51 درصد پیشرفت کرده است و هم اکنون دو محموله از تجهیزات با وزن های 370 و260 تن به سایت حمل شده و محموله سوم در حال آماده سازی برای تست و بـازرسی نهایی است.

پروژه فرآوری قراضه

پروژه شریدر با 98 درصد پیشرفت مراحل پایانی نصب خود را طی می کند. و انتظار می رود که از اوایل مرداد ماه وارد مرحله راه اندازی شود و از اوایل شهریور ماه به بهره برداری برسد.

پروژه تولید نورد وایر و مفتول

مطالعات فنی، اقتصادی طرح انجام و پیشنهادات فنی مربوطه از سازندگان معتبر اخذ و بررسی شده است. برای ادامه فعالیت های پروژه از جمله برگزاری مناقصه و شروع فعالیت های اجرایی نیاز به تصمیم گیری هیئت مدیره شرکت است.

در ادامه جلسه مدیر عامل شرکت از جمله دست آورده های مهم سال 94 را که حاصل تلاش و همت همه کارکنان زحمت کش این شرکت است را به شرح ذیل اعلام کرد:

• حفظ سهم بازار به رغم واردات با تعرفه پایین

• تسهیل شرایط بازرگانی برای مشتریان اصلی شرکت

• اخذ گواهینامه استاندارد 10002 IS O رسیدگی به شکایت مشتریان

• اخذ گواهینامه استاندارد 10004 IS O مدیریت پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان

• به روز رسانی و اصلاح سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان

• حضور فعال در نمایشگاه های تخصصی صنعت خودرو تبریز و تهران

• انتخاب به عنوان صادر کننده نمونه

سپس علی چال اشتری؛ مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت پس از ارائه عملکرد مالی شرکت در سال 1394، میزان سود تحقق یافته هر سهم (E p s) را برای سال جاری 69 ریال اعلام کرد.

 

در این مجمع همچنین روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شد و موسسه حسابرسی و خدمات مالی رهبین به عنوان حسابرسی رسمی شرکت از سوی سهامداران انتخاب شد، ضمناً موسسه آزمون پرداز ایران مشهود نیز به عنوان بازرس علی البدل برگزیده شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1441
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 622

Yesterday : 1,711

Total : 3,335,348