Language

 

    اعلام حمایت بانک توسعه صادرات از طرح یزد یک 2013-01-20
دي ماه 1391 - با اعلام حمایت بانک توسعه صادرات از طرح یزد یک: یخ زمستان شکست

چهارشنبه مورخ20/10/91، شرکت فولاد آلیاژی ایران میزبان مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و تنی چند از اعضای بانک توسعه صادرات بود. در این جلسه که به منظور گسترش تعاملات و رفع مشكلات طرح های توسعه شرکت فولاد آلیاژی ایران صورت گرفت، ابتدا مهندس قمیشی به تشریح توانمندی ها و دستاوردهای این شرکت در دو عرصه ی تولید و توسعه پرداخت.

وی ضمن اشاره به افزایش صد در صدی تولید نسبت به ظزفیت اسمی اولیه، رویکرد سرمایه گذاری در صنایع بالا دستی را در راستای اهداف تعالی شرکت ذکر نمود که از آن جمله می توان به خرید 25درصد از سهام شرکت غدیر ایرانیان و نیز استفاده 80درصدی از DRIبه جای آهن قراضه در کوره های فولادسازی اشاره کرد که از مزایای رقابتی شرکت فولاد آلیاژی ایران هم از نظر کیفی و هم از لحاظ قیمت مواد اولیه و بالتبع، محصول نهایی به حساب می آید.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران دستیابی به بیشترین سود دهی سالانه در طي سالهاي اخير و همچنین کسب سهم مناسبی از بازار کشورهای صنعتی اروپا از جمله آلمان، ترکیه، لهستان، بلژیک و ایتالیا را ناشی از مطالعه ی دقیق بازار داخل و خارج کشور دانست که چشم انداز روشنی را فراروی شرکت قرار داده است.

ایشان طرح های توسعه را ضامن بقای سازمان برای خدمت به صنایع کشور و همچنین جایگاه شاخص این شرکت در عرصه ی داخل و خارج را ضامن سرمایه گذاری ارزشمند برای انجام این رسالت ملی دانست و ضمن قدردانی از مدیران بانک توسعه صادرات به سبب حمایت از طرح های توسعه ی کوثر، زیر ساخت های طرح یزد یک را آماده ی برای سرمایه گذاری و اجرای قرارداد دانست.

مهندس قمیشی حمایت بانک توسعه صادرات را مایه ی مباهات و امنیت شرکت فولاد آلیاژی ایران نزد شرکت ها و همکاران خارجی آنهم در شرایط اقتصادی فعلی دانست و رضایتمندی و سپاس مدیریت سازمان از حمایت های صورت گرفته را اعلام نمود.

در ادامه ی این جلسه فلاح فر مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات به ارائه آخرین وضعیت اعتبارات تخصيصي به شرکت فولاد آلیاژی ایران پرداخت و عملکرد شرکت در تعامل با بانک و انجام تعهدات در اجرای طرح های توسعه و تعهدات مالی را مثبت و مطابق با قراردادهای منعقده ارزیابی نمود که این مهم، اعتماد به انجام طرح یزد یک را با توجه به قابلیت های شرکت فولاد آلیاژی ایران و اعتبار شرکت های خارجی همکار به دنبال دارد.

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره بانک توسعه صادرات نیز ضمن بر شمردن شرایط و قواعد تعامل و حمایت از طرح های توسعه ای شرکت، آمادگی این بانک را برای نقل و انتقال همه نوع وجوه ارزي مورد استفاده فولاد آلیاژی ایران اعلام نمود.

 


    مهندس محرابيان بر حمايت دولت از طرح يزد يك تأكيد كرد2013-01-20
ديماه 1391- نمايندة ويژة رئيس جمهور در طرح "مهرماندگار" و هيأت همراه به اتفاق استاندار يزد، ضمن بازديد از طرح های توسعه ای شرکت فولاد آلیاژی ایران

 

نمايندة ويژة رئيس جمهور در طرح "مهرماندگار"و هيأت همراه به اتفاق استاندار يزد، ضمن بازديد از طرح های توسعه ای شرکت فولاد آلیاژی ایران، در جلسة مشترك با حضور مهندس فقيه خراساني، جانشين مديرعامل، مديران طرح وتوسعه شركت و شركت هاي همكار حضور يافت.

مهندس محرابيان در گفت گو با نشريه پيك خانواده فولاد آلياژي ايران، هدف از اين بازديد را بررسي وضعيت پيشرفت  طرح هاي توسعه زيرسقفي شركت فولادآلياژي ايران ذكر نمود و ابراز اميدواري كرد كه مراحل تكميلي اين طرح ها به زودي پايان يافته و سال آينده شاهد افزايش ظرفيت تقريبا دو برابري توليد در اين شركت باشيم. وي همچنين بر حمايت دولت، در جهت پيشبرد مطلوب طرح يزد يك تأكيد كرد.

محرابيان زمان بهره برداري از طرح هاي توسعه ي زيرسقفي را حداكثر تا پايان سال 1391و آغاز عمليات اجرايي يزد يك را سال 1392 اعلام نمود.

 


    دريافت لوح تقدير “اهتمام به مديريت برتر”2013-01-17
آذر ماه1391 – اولين دوره «جايزه و همايش مديريت» با رويكرد طراحي و استقرار نظام جانشين پروري، يكشنبه مورخ 12 آذرماه در سالن همايش هاي بين المللي هتل المپيك برگزار شد.

در مراسم اختتاميه كه با حضور مقامات بلندپايه و مديران سازمان هاي برگزيده، دكتر عباسي - معاون توسعه مديريت و منابع وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، و همچنین مهندس شجاعي - معاون برنامه ريزي و سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن تشريح مدل ارزيابي جايزه و تجارب مديران برگزيده، با اعطاي تنديس از مديران سه سطح: مديريت برتر، گرايش به مديريت برتر و اهتمام به مديرت برتر قدرداني شد.

مهندس فقيه خراساني – جانشين مديرعامل و سيدضياء هاشمي – مدير روابط عمومي و امور بين الملل شركت فولادآلياژي ايران نيز به نمایندگی از جامعه ی مدیریت شرکت در اين مراسم حضور یافته و و لوح تقدير "اهتمام به مديريت برتر" را دریافت نمودند.

 


    بازديد رایزن بازرگانی سفارت آلمان از شركت2013-01-17
آذر ماه1391 – « Oliver Hoos » رایزن بازرگانی سفارت آلمان، ضمن حضور در نشست مشترک با مدیران ارشد شرکت فولاد آلیاژی ایران که در مورخ 28/08/91 در سالن کنفرانس شرکت برگزار شد، گسترش همکاری میان سفارت آلمان و شرکت فولاد آلیاژی ايران را قابل انجام دانست.

توسعه روابط تجاری با شرکت های آلمانی از طریق سفارت آلمان و همچنین بازدید از امکانات تولیدی شرکت فولاد آلیاژی ایران، از جمله اهداف این بازدید برشمرده شد.

سپس مواردی در جهت توسعه ی روابط تجاری، بین شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت های آلمانی مطرح گردید که اهم آن عبارتند از:

  • مسایل و محدودیت های بانکی در نقل و انتقالات مالی و بازکردن L/C.
  • زمینه سازی جهت مذاکرات آتی با سفارت آلمان در جهت کسب اطلاعات در زمینه ی صنایع آلمانی، مشتریان بالقوه محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران و تأمین کنندگان مواد اولیه و قطعات یدکی مورد احتیاج واحد های تولیدی شرکت.
  • تسریع در صدور ویزای کاری جهت بازرسی و دیدار با مشتریان در آلمان.

در پایان این نشست، رایزن بازرگانی سفارت آلمان و هیئت همراه ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت، از نزدیک با جدیدترین دست آوردهای تولید در شرکت فولاد آلیاژی ایران آشنا شدند.

 


    بازديد آیت الله ناصري امام جمعه یزد از شرکت2013-01-17
آبان ماه 1391 – آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد آلیاژی ایران، در جلسه ای با حضور مدیران سازمان شرکت یافت و به ایراد سخن پرداخت.

در این جلسه یک ساعته، ابتدا مهندس قميشي مديرعامل شرکت به تشریح جايگاه و دستاوردهای شرکت فولادآلياژي ايران در صنعت ایران و جهان پرداخت و با اشاره به پيشرفت ها و تحولات چشمگيري كه در شركت رخ داده، تحقق عيني سال توليد ملي، كار و سرمايه ايراني آنهم در شرايط تحريم همه جانبه را مایه ی افتخار این مجموعه دانست.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران، همچنین رویکرد شرکت را در جهت خودکفایی و بومی سازی برخی تجهیزات مورد نیاز با توجه به ظرفیت های موجود در شرکت و کشور توصیف نمود و ابراز امیدواری کرد با توسعه ی این توانمندی ها، منافع ارزشمندی نصیب صنعت و کشورمان گردد.

ایشان همچنین به ذکر پاره ای از محدودیت های قانونی اشاره کرد که درآمد صادراتی شرکت و یکی از عمده ترین منابع مالی شرکت جهت پیشبرد اهداف توسعه ای خود را دچار مشکل می کند و از این جهت نیازمند نگاه و مساعدت تمام دستگاه های ذیربط برای برداشتن مشکلات و موانع فراروی صنعت می باشد.

مهندس فقيه خراساني- قائم مقام مدیر عامل نیز، با اشاره به موفقیت های شرکت از منظر تولید کمی و کیفی محصولات، به تشریح وضعیت و اهمیت طرح های توسعه شرکت پرداخت که میزان تولید شرکت را با اتمام طرح های توسعه ی زیر سقفی تا سقف 500 هزارتن  و باراه اندازی پروژ ه ی یزد یک تا.....میلیون تن در سال افزایش خواهد داد. همچنین با  انجام این طرح ها 10 هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم مشغول به كار مي شوند که از نظر اقتصادي گردش مالي بالایي نصیب مجموعه شده و شكوفايي استان را نیز به دنبال خواهد داشت.

در ادامه و پس از معرفی مدیران شرکت توسط مدیر عامل، نماینده ولی فقیه و امام جمعه سزد طی سخنانی با تأكيد بر بهره مندي از نيروهاي مستعد، مديريت صحيح منابع و كسب دانش و فناوري روز دنيا، توجه به كيفيت براي حصول خودكفايي و فراتر از آن، دستيابي به بازارهاي جهاني را به عنوان پشتوانه قوي و اساسي براي هر صنعتي يادآور شد.

آيت ا... ناصری همچنين بروز شرايط تحريم را فرصتي مناسب براي توليد دستگاه ها و ماشين آلات مورد نياز صنايع در داخل كشور داشت تا يكي از راه كارهاي اقتصاد مقاومتي كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري نيز مي باشد حاصل آيد.

نماينده محترم ولي فقيه در استان، با ابراز خشنودي از افزايش توليد در كارخانجات فولاد آلياژي ايران علي رغم مشكلات و محدوديت هاي موجود، مديران را از تفكر سود محور بدون در نظر گرفتن كيفيت كه موجب عدم استقبال از كالاها و خدمات داخلي مي شود بر حذر داشته و بي توجهي به اين موضوع را موجب خسران دنيوي و عذاب اخروي دانست.

آیت الله ناصری به مدیران شرکت توصیه کرد:بايد به فكر كيفيت كاري تان به صورت عالی باشيد تا برند فولاد و نام آن براي مشتريان به خوبي شناخته شود. ما بايد به جامعيت بشريت فكر كنيم، يعني به اينكه دنيا را اشباع كردن و خدمت به جامعه بشر انجام دادن را سرلوحه كارمان قرار دهيم، تا هم بنده هاي خدا و هم خدا از ما راضي باشد.

همچنین آیت الله ناصری با اقامه نماز ظهر با کارکنان شرکت، طی سخنانی به بيان اهميت غدير و امامت پرداخت درباره اهداف خلقت انسان و آفرينش او و جهان به ایراد سخن پرداخت.

امام جمعه یزد کارکنان شرکت را به قدردانستن همديگر، مهربانی با یکدیگر، پرهیز از انتقاد نابجا و عیب جویی از دیگران، كمك به همکاران و سایر افراد جامعه بدون انتظار جبران، خوبي در حق ديگران و رفع مشکلات افراد جامعه سفارش نمود تا از این طریق صفات خداوندي در وجود آدمی تجلي يابد.

ایشان به کارکنان شرکت توصیه نمود: هيچ موقع در كار توقف نداشته باشید و كار را به ديگران نیز ياد بدهید تا خداوند براي يك به يك اعمال خیر به شما پاداش اختصاص دهد.

 


    شرکت فولاد آلیاژی ایران؛ برترين صادركننده استان يزد شد2013-01-17
آبان ماه 1391 – به رغم تحريم ها و مشكلات بين المللي موجود در حوزه تجارت و درسايه تلاش و همت تمامي كاركنان در جای جای شرکت، بالاخص پیگیری های صورت گرفته در بخش صادرات واحد بازاریابی و فروش، بار ديگرافتخار برترين صادركننده استان يزد به شركت فولاد آلياژي ايران رسيد.

صادرات شركت فولاد آلياژي ايران در یک نگاه

  • صادرات فولاد آلياژي ايران از سال 1381 شروع شده است.
  • كشورهايي كه تا كنون به آنها صادرات صورت گرفته، عبارتند از: آلمان، تركيه، انگلستان، فرانسه، هلند، بلژيك، ارمنستان، امارات متحده عربي، برزيل و لهستان.
  • ارزش كل صادرات شركت فولادآلياژي ايران تاكنون مبلغ 130000000 يورو  و به وزن 180000 تن بوده است كه عمدتا شامل گريدهاي 7227D,7225D,7227B, 2080S,7131S,7139S,6580D,6582D,2714S,2436D,6587D,7035S,8519S,8550S  مي باشد.
  • افتخارات كسب شده در استان شامل 4 مرتبه صادركننده برتر استاني در سال هاي 1387، 1388، 1389و1390و دريافت جايزه سيمين صادركننده نمونه كشوري در سال هاي 1387 و 1390 مي باشد.
  • و بالاخره؛ کسب تندیس و لوح برترين صادركننده استان يزد در سال 1391
  • ادامه دارد...
 


    تولید محصول جدید در شرکت فولادآلياژي ايران2013-01-17
شهريور ماه 1391 - شرکت فولاد آلیاژی ایران موفق به تولید فولاد سوپاپ4718S جهت کاربرد در صنعت خودرو سازی شد.

اولین ذوب گرید 4718S  به صورت تک باری و در تاریخ 18/7/91، در قالب اینگات دو تنی تولید شد.

 

  

در تولید این محصول جدید، دستورالعمل های فولادسازی، فرایند شارژ گرم و عملیات باز گرمایش در کوره های چاهی، نورد در کارخانه های نورد سنگین و سبک و در پایان، تنش زدایی در کوره بوژی مورد بررسی و اجرا قرار گرفت و موفقیت  دیگری را برای شرکت فولاد آلیاژی ایران در توسعه ی محصولات خود رقم زد.

 


    بازديد دبير ستاد پيگيري طرح هاي مصوب سفرهاي استاني هيئت دولت از پروژه كوثر2013-01-17
شهريور ماه 1391- در راستاي اجراي طرح مهر ماندگار، دكتر رياحي دبير ستاد پيگيري طرح هاي مصوب سفرهاي استاني نهاد رياست جمهوري و هيأت همراه، از روند فعاليت هاي پروژه كوثر(طرح هاي توسعه زيرسقفي ) بازديد نمود.

در اين بازديد ابتدا مهندس حكم الله بابايي، شرح مبسوطي در خصوص مراحل اجرايي  و پيشرفت فيزيكي طرح را ارائه نمود. سپس مهندس لبافي (مشاور طرح و توسعه شركت ) گزارش آخرين وضعيت مشكلات و موانع منجر به تاخير در تكميل و راه اندازي پروژه را به سمع و نظر هيئت اعزامي رساند.

در پايان؛ دكتر رياحي ضمن قدرداني از اقدامات و فعاليت هاي صورت گرفته، و تأييد مشكلات حادث شده ناشي از تشديد تحريم هاي استكبار جهاني عليه كشور، وعده داد تا موارد مطروحه در جريان بازديد را به اطلاع مقامات و مسئولين ذي صلاح برساند.

لازم به ذكر است كه دولت در نظر دارد با اجراي طرح مهر ماندگار، اطلاعات مربوط به طرح هاي در دست اقدام و نيمه تمام را جمع آوري نموده و سپس بر اساس داده هاي اين طرح ها، تمهيدات لازم را به منظور سرعت بخشيدن به تكميل و راه اندازي اين طرح ها اتخاذ نمايد.

 


    مهندس قميشي؛ مدير عامل شركت فولاد آلياژي ايران شد2013-01-17
مردادماه 1391 – در جلسه توديع و معارفه مديران عامل سابق و جديد شركت فولاد آلياژي ايران كه در تاريخ 25/5/1391 و با حضور اعضاي هيئت مديره،‌مديران، رؤسا و مشاوران شركت برگزارشد،‌از تلاش خالصانه و دلسوزانه مهندس حكم الله بابائي قدرداني و مهندس غلامرضا قميشي به عنوان هفتمين مدير عامل شركت فولاد آلياژي ايران معرفي گرديد.

در اين جلسه كه با ارائه گزارش عملكرد شركت در دوره ي مديريت حكم الله بابائي همراه بود، غلامرضا قميشي با ابراز خشنودي از همدلي و همراهي مجموعه مديريت و هيئت مديره در پيشبرد اهداف سازمان، بر استفاده از تمام توان و ظرفيت شركت براي راه اندازي هرچه سريعتر پروژه كوثر(كوره سوم فولادسازي) تأكيد كرد.

همچنين در حكم صادره از سوي غلامعلي كياني - رئيس هيئت مديره شركت خطاب به مدير عامل جديد؛ تلاش و كوشش فزاينده و بهره مندي از توان كارشناسي  شركت و رعايت مقررات مربوطه مورد تأكيد قرار گرفته است.

قابل ذكر است مهندس غلامرضا قميشي، داراي مدرك كارشناسي مكانيك از دانشگاه علم وصنعت، كارشناسي ارشد سيستم هاي بهره وري از دانشگاه امير كبير تهران، عضوهيأت علمي دانشگاه مالك اشتر وهمچنين مشاورصنعتي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام مي باشد.

دريافت  گواهي نامه كاليبراسيون سيستم هاي مكانيكي از خارج كشور، گذراندن دوره ي كامل حسابداري پيشرفته BSC، كسب رتبه اول گروهي ششمين جشنواره خوارزمي در ابتكارات صنعتي و كسب رتبه ممتاز جشنواره خاتم در ميان فارغ التحصيلان دانشگاه علم وصنعت، از جمله سوابق ارزشمند مدير عامل جديد شركت فولاد آلياژي ايران مي باشد.

همچنين در سابقه خدمتي مهندس قميشي، تأسيس و راه اندازي پژوهشكده سيستم هاي پيشرفته، مديريت فولاد آليا‍ژي اصفهان، پروژه هاي توليد آهن اسفنجي فولاد اردكان و شركت ذوب فولاد نگين خليج فارس ديده مي شود.

 


    برگزاري مجمع عمومي عادي صاحبان سهام شركت 2013-01-17
تيرماه 1391 – در مجمع عمومي عادي صاحبان سهام شركت 500 ريال به عنوان سود قابل تقسيم هر سهم در نظر گرفته شد

مجمع عمومي عادي صاحبان سهام شركت فولادآلياژي ايران - سال مالي منتهي به 29/12/1390 در سالن شهيد عباسپور شركت برق منطقه اي استان يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شركت فولادآلياژي ايران، در اين مجمع كه در مورخ 13/04/1391 با حضور بيش از 62/92 درصد سهامداران رسميت يافت، مرتضي سامي به نمايندگي از شركت سرمايه گذاري غدير، هدايت جلسه را بر عهده داشت. همچنين آقايان گلچين به نمايندگي از سهام عدالت و ضرغام پور به نمايندگي از صندوق بازنشستگي كاركنان فولاد به عنوان ناظرين و چال اشتري مديرامورمالي شركت فولادآلياژي ايران به عنوان دبير جلسه انتخاب شدند. اين جلسه با ارائه گزارش سالانه هيئت مديره توسط مهندس حكم ا... بابايي مديرعامل شركت شركت فولاد آلياژي ايران آغاز شد.

مهندس بابايي ضمن تبريك اعياد شعبانيه در تشريح عملكرد شركت فولاد آلياژي ايران؛ به ظرفيت اسمي 140 هزارتني اين شركت در طراحي اوليه اشاره كرد كه طي سال 85 به توليد 200 هزارتن فولاد خام با تركيب فولادهاي آلياژي (35% ) و مهندسي (65% ) انجاميد؛ اما با روند رو به رشد شركت، در سال 1390 به توليد 310 هزارتن فولاد خام (285 هزارتن محصول تمام شده)، آن هم با تركيب توليد 65% فولادآلياژي و 35% فولاد مهندسي دست يافته ايم.

بابايي با اشاره به توسعة محصولات منتج از بهره برداري تدريجي طرح هاي توسعة زيرسقفي اين شركت، افزايش سايزهاي توليدي از 140 ميليمترطراحي اوليه به 200 ميليمتر فعلي و همچنين ادامة روند افزايش سايز محصولات تا 220 ميليمتر و بالاتر را پس از پايان مطالعات و توسعه و اصلاحات تجهيزاتي مدنظر، در راستاي تأمين سبد محصولات موردنياز مشتريان و بهبود وضعيت شركت مورد تأكيد قرارداد.

وي ضمن معرفي هيأت مديره شركت فولادآلياژي ايران مشتمل بر نمايندگان شركت سرمايه گذاري غدير، شركت صنعتي و بازرگاني غدير، شركت كارگزاري سهام عدالت و صندوق بازنشستگي كاركنان فولاد، به ارائه گزارش سالانه هيأت مديره پرداخت.

بابايي در تشريح ركوردهاي توليدي به دست آمده، كسب ركورد توليد 157 ذوب در يك سكوئنس توليدي در كارخانة فولادسازي به عنوان يك ركورد كشوري قابل توجه دانست كه دستيابي به آن نشانگر اهتمام و توليد بدون وقفه تمامي بخش ها اعم از واحدهاي پشتيباني و توليدي درگير در اين موفقيت است.

 

   مديرعامل شركت فولادآلياژي ايران استراتژي اين شركت در توسعة صادرات را، افزايش توليد فولادهاي ابزار اعلام كرد تا از طريق توليد محصولات با ارزش افزودة بالاتر، جبران هزينه هاي بالاي توليد و سودآوري موردانتظار شركت نيز محقق گردد.

مهندس بابايي در تشريح پروژه هاي مؤثر در كاهش هزينه هاي توليد، به استفاده از قراضه هاي شريدر شده در كارخانه فولادسازي اشاره كرد كه مصرف برق را از605 كيلو وات ساعت به ازاي هرتن فولاد در شرايط فعلي، به 472 كيلو وات ساعت كاهش مي دهد. با توجه به محدوديت تأمين اين نوع قراضه از اصفهان و مصرف 30 درصدي در حال حاضر، پروژه توليد و مصرف 100 درصدي قراضه هاي شريدر شده در شركت در حال پيگيري است كه طي آن، كاهش قابل توجه مصرف انرژي برق تا ميزان 30% در سال محقق خواهد شد.

وي همچنين از توسعة منابع انساني شركت به موازات طرح هاي توسعه شركت خبر داد كه طي آن نيروهاي برگزيده از طريق آزمون هاي انجام شده و گذراندن دوره هاي آموزشي شش ماهه تا يكساله، آمادة شروع به كار و بهره برداري از اين طرح ها خواهند بود كه با توجه به سياست هيات مديره مبني بر عدم افزايش نيرو و بهره مندي حتي الامكان از نيروهاي موجود، تلاش گرديد با كمترين افزايش نيروي انساني و تنها جذب معدود نيروهاي متخصص اين مهم انجام پذيرد.

دربخش دوم اين مجمع، علي چال اشتري - مديرامورمالي شركت فولادآلياژي ايران، به تشريح عملكرد مالي شركت در سال مالي منتهي به 29/12/1390 پرداخت.

چال اشتري نسبت جاري شركت در سال 90 (69/1) نسبت به سال 89 (79/1) را ناشي از رشد 30 درصدي در سرمايه گذاري ارزي طرح هاي توسعه عنوان كرد. وي نسبت هاي سودآوري شركت كه موفقيت در حصول سود و بازده را نشان مي دهد، همچون سال 1389 قابل قبول توصيف نمود و از افزايش EPSشركت از 380 ريال در سال 89 به 558 ريال در سال 1390 خبر داد.

مديرامورمالي شركت، دليل افزايش دوره وصول مطالبات تجاري شركت از 41 روز به 54 روز را ناشي از مشكلات نقدينگي مشتريان و صنايع دانست كه به انضمام محدوديت هاي فروش محصولات صادراتي، همچنين تجمع 6000 تن محصول در انبار و عدم افزايش سقف اعتباري مشتريان داخلي، دورة گردش موجودي كالا نيز از 85 روز به 91 روز افزايش داده است.

وي همچنين به افزايش 19 درصدي بهاي تمام شده محصول در شركت فولادآلياژي ايران اشاره كرد كه از 7209 ريال به ازاي هر كيلو در سال 89 ، به 8574 ريال در 1390 رسيده است و گرچه با توجه به شرايط تحريم و افزايش هزينه هاي تأمين مواد اوليه، انرژي وتجهيزات منطقي به نظر مي رسد، اما تلاش مضاعف مجموعه را در كاهش هزينه هاي توليد به دنبال داشته است.

در ادامه مجمع، گزارش مؤسسه بازرسي قرائت شد كه برمبناي آن صورت هاي مالي شركت، وضعيت مالي گروه و شركت فولادآلياژي ايران ( سهامي عام ) در مورخ 29/12/90 و عملكرد مالي و جريان هاي نقدي گروه و شركت را براي سال مالي منتهي به تاريخ مذكور، از تمام جنبه هاي با اهميت، طبق استانداردهاي حسابداري به نحو مطلوب نشان داد.

 


    بازديد مقامات بانك توسعه صادرات از طرح هاي توسعه2013-01-17
تيرماه 1391 - به منظور بررسي وضعيت پيشرفت فيزيكي طرح كوثر، بررسي مشكلات و موانع و تسريع در روند اجرايي پروژه، در تاريخ 1/4/91 هيئتي متشكل از مسئولين بلند پايه بانك توسعه صادرات ضمن بازديد از طرح هاي زيرسقفي و يزد يك، در جلسه مشترك با مهندس فقيه خراساني– نايب رئيس هيئت مديره و تيم طرح و توسعه شركت به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

از جمله موراد مطروحه در اين جلسه مي توان به مشكلات اجراي پروژه و تأخيرات حادث شده جهت پرداخت صورت وضعيتهاي پيمانكاران مربوطه اشاره كرد كه در نهايت مسئولين ذيربط در بانك توسعه صادرات، ضمن بررسي راهكارها، برمساعدت در تسريع روند پرداخت صورت وضعيت هاي پيمانكاران توسط اين بانك تأكيد نمودند.

اعضاي بانك توسعه صادرات شركت كننده در اين جلسه عبارتند از: آقايان دكتر سعيد نيكزاد عضو هيأت مديره بانك، مجيد وكيل مدير تداركات و پشتيباني، احتشام فلاح فر مدير امور اعتبارات، مجيد تفته رئيس  اداره صادرات كالا و سرمايه گذاري داخل كشور، مجتبي عابدي كارشناس اعتبارات، سيد سعيد بني جمالي كارشناس اعتبارات.

 


    بازديد نماينده يزد در مجلس شوراي اسلامي2013-01-17
تيرماه 1391 – بازديد نماينده يزد در مجلس شوراي اسلامي نماينده يزد در مجلس: توسعه شركت فولاد آلياژي ايران، از اهميت بالايي براي استان برخوردار است

محمد صالح جوكار، نماينده مردم شهرستان هاي يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي، ضمن بازديد از شركت فولاد آلياژي ايران و آشنايي با روند توليد فولادهاي آلياژي، با حكم الله بابائي مدير عامل شركت ديدار و گفت و گو كرد.

جوكار طي بازديد از خطوط توليد كارخانه هاي فولاد سازي، نورد سنگين، عمليات حرارتي و تكميل كاري و همچنين طرح هاي توسعه زير سقفي (كوثر) شركت كه در مورخ در تاريخ 27/4/91 صورت پذيرفت، توانمندي و جايگاه ويژه اين شركت در توسعه صنايع استان را قابل توجه دانست و ابراز اميدواري كرد در سايه برنامه هاي حمايتي دستگاه هاي ذيربط،‌طرح هاي توسعه اين شركت هر چه سريعتر وارد مرحله اجرايي شده و با بهره برداري كامل از اين طرح ها زمينه اشتغال زايي و شكوفايي هر چه بيشتر صنايع پايين دستي فولاد در استان يزد فراهم آيد.

همچنين طي نشست با مدير عامل شركت، عملكرد فولاد آلياژي ايران در سال 1390و همچنين سه ماهه اول سال 1391 تشريح شد.

حكم الله بابائي ضمن اشاره به ارتقاي سطح كمي و كيفي توليدات، ثبت ركوردهاي توليد و فروش و جايگاه اين شركت در توسعه صادرات، درخصوص مسايل و مشكلات جاري شركت از جمله چگونگي پيشرفت طرحهاي توسعه، صادرات و نقدينگي گفت و گو و ابراز اميدواري كرد تا با رفع مشكلات صنايع و بالاخص موانع فراروي طرح هاي توسعه شركت، شاهد تحولي عظيم در صنعت فولاد استان،‌كشور و صنايع وابسته باشيم.

 


    بازديد سفير اسپانيا2013-01-17
خرداد ماه1391 – سفير اسپانيا در بازديد از كارخانجات توليد: امكانات شركت فولاد آلياژي ايران در سطح جهاني است

سفير اسپانيا در ايران ضمن بازديد از كارخانجات توليدي و همچنين طرح هاي توسعه شركت كه در تاريخ28/3/1391صورت گرفت، تكنولوژي موجود در شركت فولاد آلياژي ايران را در سطح جهاني دانست كه مي تواند محصولات خود را در بالاترين سطح ممكن توليد و به صنايع ساير كشورها عرضه كند.

وي ابراز اميدواري كرد در سايه توسعه همكاري كشورهاي اسپانيا و ايران و رفع مشكلات فراروي كشورمان، زمينه بهره مندي وسرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف صنعتي براي هر دو كشور فراهم گردد.

مهندس حكم الله بابائي – مدير عامل شركت نيز ضمن ارائه گزارش عملكرد و تشريح جايگاه فولاد آلياژي ايران در كشور، منطقه و جهان، مقبوليت توليدات صادر شده به كشور اسپانيا در نزد مشتريان و صنايع اين كشور را يادآور شد كه مي تواند‌زمينه توسعه همكاري هاي فيمابين خصوصا در زمينه صنعت فولاد را بيش از پيش فرهم نمايد.

ياد آور مي شود محصولات شركت فولاد آلياژي ايران تحت برند معتبرIASCOهمواره به كشورهاي بزرگ صنعتي جهان از جمله آلمان، انگليس، ايتاليا، اتريش و اسپانيا صادر مي شود.

 


    اهم اخبار كارخانه نورد سبك2013-01-17
خردادماه 1391 - كارخانه نورد سبك طي خردادماه 1391 دستاوردهاي مهمي داشت كه عبارتند از:
  • تحقق اهداف كيفي توليد در فروردين وارديبهشت 91

كليه اهداف كيفي نورد سبك در زمينه هاي محصول نامنطبق، قراضه آلياژي و قراضه درون خط در دوماهه ابتداي سال 91 محقق شد. كاهش شاخص هاي كيفي و همچنين كاهش ميزان مصارف برق و گاز در نورد سبك طي ماه هاي گذشته، با وجود افزايش توليد كاملا محسوس مي باشد.

  • توليد سايز جديد تسمه 65*45

طراحي وكاليبره جهت توليد سايز اين محصول جديد پيش از اين توسط شركت دانيلي انجام شده بود؛ منتهي به دليل مشكل توئيست گايد، تغييراتي دركاليبراسيون اعمال شد ودر نهايت تسمه 65*45پس از مذاكره بامشتري وتاييد نهايي، به مرحله توليد رسيد.

  • توليد 3000 تن محصول به روش ترمكس

با توجه به خريداري شمش هاي ساختماني تدارك شده با گريد A2و به منظور ايجاد ارزش افزوده بيشتر در محصول با وجود تجهيز ترمكس واحد نورد سبك، براي اولين بار توليد اين حجم محصول از مسير ترمكس در نورد سبك انجام شد. به منظور اطمينان از خواص مكانيكي محصول در هر دسته از ذوب هاي مذكور،  نمونه هايي جهت تست به آزمايشگاه ارسال و تنظيمات دبي آب ترمكس بر اساس نتايج به دست آمده صورت گرفت.

 


    بازديد نمايندگان دفتر سرمايه گذاري وزارت صنعت، معدن و تجارت2013-01-17
خردادماه 1391 – آقايان مهندس عبدي و حسن پور، نمايندگان دفتر سرمايه گذاري وزارت صنعت، معدن و تجارت با همراهي نماينده سازمان صنعت، معدنو تجارت يزد،‌از طرح توسعه زير سقفي(طرح كوثر) شركت فولاد آلياژي ايران بازديد نمودند.

اين بازديد به منظور بررسي وضعيت پروژه كوثر و در راستاي طرح مهر ماندگار در تاريخ 20/3/91 انجام شد.
هذف از طرح مهر ماندگار، بررسي مشكلات احتمالي در راه اجراي پروژه هاي صنعتي در شرف تكميل در سطح كشور مي باشد.
اين جلسه در دفتر طرح و توسعه تشكيل و ضمن ارائه گزارش وضعيت پيشرفت پروژه اصلي و بخش هاي جنبي،‌مشكلات موجود منعكس گرديد.
 

 


    بازديد نمايندگان شركت Hang Yang چين 2013-01-17
خردادماه 1391 – نمايندگان شركت Hang Yang در تاريخ 20/3/91 از قسمت هاي مختلف شركت بازديد نمودند.

هدف از اين بازديد، آشنايي با شركت فولادآلياژي و شناخت وضعيت پيشرفت پروژه ايجاد كارخانه تجزيه هواي فشرده طرح وتوسعه زيرسقفي است كه با ظرفيت Nm3/hr1500 در حال احداث مي باشد. از آنجا كه اين شركت عضو كنسرسيوم پيمانكار EPCاين پروژه محسوب مي گردد، بررسي شرايط جهت شروع حمل تجهيزات ساخته/ خريداري شده از عمده اهداف اين بازديد بود.

 


    ركورد توليد فروردين ماه سال 13912013-01-08
فروردين ماه1391-در 31 فروردين ماه 1391 و دركارخانه نورد سنگين، ركورد ماهانه 26103 تن انواع محصول ثبت شد

در 31 فروردين ماه 1391 و دركارخانه نورد سنگين، ركورد ماهانه 26103 تن انواع محصول ثبت شد. ركورد قبلي توليد در اين واحد 25102 تن و مربوط به بهمن ماه 1390بود.

همچنين كارخانه ي نورد سبك، موفق به ثبت ركورد ماهانه 22523 تن محصول شد. ركورد قبلي نورد سبك در فروردين ماه 89 و با توليد 22394 تن محصول رقم خورده بود.

 


Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 1,877

Yesterday : 1,296

Total : 3,352,576