زبان / Language

بازدید اعضای هیئت مدیره شرکت از فرایند برگزاری کانون ارزیابی و توسعه منابع انسانی

 

مقدمه خبر :

به گزارش روابط عمومی، هیئت مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران، از فرآیند برگزاری کانون ارزیابی و توسعه شایستگی های منابع انسانی در واحد آموزش و توسعه منابع انسانی بازدید نموده و بر توسعه شایستگی و نقش نیروی انسانی در پیشبرد اهداف فولاد آلیاژی تاکید کردند. 

 

 

علی ناصری محمدآبادی، مجری پروژه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در تشریح فرآیند ارزیابی و توسعه قابلیت های منابع انسانی در شرکت فولاد آلیاژی گفت: در راستای فرایند مدیریت شایستگی و توسعه قابلیت های منابع انسانی شرکت، نظامی جامع مشتمل بر" طراحی مدل شایستگی"، "طراحی و اجرای کانون ارزیابی"، و "برنامه ریزی کارراهه و توسعه شایستگی ها" در حال اجرا می باشد و در همین راستا به منظور ارزیابی سطح شایستگی های کارکنان متناسب با مولفه شایستگی، ابزارها و سازوکارهای متفاوتی به کار گرفته شده است.

وی افزود: در گام اول این پروژه، با استفاده از روش های نظام مند و در نظر داشتن مقتضیات استراتژیک شرکت فولاد آلیاژی ایران مدل جامع  شایستگی های عمومی سازمان در 3 محور شناختی، تعاملی و فردی تدوین شده که هر یک در بر گیرنده چند شایستگی است. این مدل بصورت شماتیک در زیر نمایش داده شده است:

ناصری افزود هم اکنون در اجرای گام دوم پروژه(طراحی و اجرای کانون ارزیابی) بر مبنای اصل چندگانگی (یکی از استانداردهای زیربنای در اجرای کانون های ارزیابی) شرکت کنندگان به وسیله مجموعه ای از ابزارها (مصاحبه، آزمون های کتبی سبک تفکر و ابعاد شخصیت، بازی گروهی، تحلیل موردی و بحث گروهی بدون رهبر) که بر اساس شایستگی های مدل و مقتضیات ویژه سازمان طراحی شده اند مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

در ادامه، ایمان شاکری - کارشناس کانون ارزیابی نیز رکن اساسی این پروژه را استقرار برنامه های توسعه و جانشین پروری عنوان کرد و کاربرد  نتایج کانون ارزیابی را در موارد ذیل برشمرد:

1.« گزارش بازخورد فردی» که پس از آماده شدن برای افراد شرکت کننده در کانون ارسال خواهد شد و در جلسه ای به تشریح نقاط ضعف و قوت آنها پرداخته خواهد شد.

2.«گزارش های ویژه برای واحد آموزش و توسعه منابع انسانی» که از آن برای تدوین و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی جهت توسعه نقاط قابل بهبود افراد و کاهش خلأ شایستگی در مقایسه با الزامات شغلی استفاده می شود.

3.«گزارش های مدیریت و سیستمی» در انتصابات رده های بالای سازمان امتیازاتی که افراد در کانون ارزیابی کسب می کنند در کنار سایر امتیازات شغلی خود به عنوان ملاکی با ضریب معین به مدیریت ارائه خواهد شد. همچنین در نظام جانشین پروری برای مشاغل کلیدی و رده بالای سازمان، بر اساس شایستگی های عمومی می توان برنامه های توسعه فردی و آمادگی جهت تصدی پست های کلیدی تعریف و پیگیری نمود.

در پایان این بازدید، علیرضا چایچی - مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ضمن امیدواری بر تحقق شایسته سالاری در شرکت فولاد آلیاژی ایران، بر ضرورت اجرایی شدن برنامه توسعه فردی و گسترش نظام جانشین پروری سازمان تاکید نمود.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 1,076

بازدید دیروز : 1,148

کل بازدید : 3,326,474