زبان / Language

بابک صادقی متولد سال 1349 شهرستان آباده استان فارس دارای مدرک کارشناسی مکانیک از دانشگاه تبریز بیش از 24 سال در فولاد آلیاژی سابقه کار در شرکت ف

بابک صادقی متولد سال 1349 شهرستان آباده استان فارس دارای مدرک کارشناسی مکانیک از دانشگاه تبریز بیش از 24 سال در فولاد آلیاژی سابقه کار در شرکت ف

 

مقدمه خبر :

بابک صادقی متولد سال 1349 شهرستان آباده استان فارس دارای مدرک کارشناسی مکانیک از دانشگاه تبریز بیش از 24 سال در فولاد آلیاژی سابقه کار در شرکت فولاد آلیاژی ایران دارد و در واحدهای مختلف کارخانه و در زمینه های تخصصی مرتبط مشغول به فعالیت می باشد. وی از سال 1366 وارد دنیای منبت شد و در حال حاضر به عنوان یکی از هنرمندان این عرصه، فعالیت می‌نماید.  

 

 


*تخصص شما در زمینه مکانیک می‌باشد چگونه به این کار هنری علاقه‌مند شدید؟
 هنر منبت، کنده کاری بر روی چوب می‌باشد که نوع خاص آن منبت آباده می‌باشد لازم به ذکر است این نوع منبت با منبت مبل و یا منبتهای سایر نقاط ایران فرق دارد. منبت آباده اخیرا ثبت جهانی شده و از قدیم در آباده رونق داشته است و زبانزد خاص و عام بوده و مشتاقان فراوانی دارد بگونه ای که نمونه کارهای نفیس از استاد کاران قدیم در موزه هنر تهران و همچنین موزه انگلیس و یک نمونه میز بسیار نفیس در کاخ گلستان تهران می‌باشد. 
من با این حرفه از زمانی که در دبیرستان تحصیل می کردم و طی دوره طرح کاد (‌ دوره آشنایی با حرفه ها و مشاغل که در زمانهای قبل در دوره دبیرستان برای دانش آموزان هفته ای یک روز اجباری بود) آشنا شدم. در آن زمان با توجه به اینکه در شهرستان آباده مرکز آموزش منبت وجود داشت جهت انجام طرح کاد به آنجا مراجعه کردم و کم کم این هنر را فرا گرفته و به آن علاقه‌مند شدم.

 

 

 


 * چند اثر خودتان را که در این زمینه خلق کرده اید را معرفی کنید: 
 در کار منبت آباده تقریبا هر چیز چوبی را می توان ساخت و بدلیل اینکه منبت سوزنی( خیلی ریز) محسوب می‌شود بر اساس سفارش هر درخواستی خلق می‌گردد،‌کارهایی که توسط خودم ساخته شده است میتوان  به موارد زیر اشاره کرد:
انواع قاب عکس با اشکال مختلف، جعبه جواهرات، رحل قرآن، جعبه دستمال کاغذی، جای حلقه نامزدی، جعبه قاشق چنگال، قندان ، سرمه دان، جام در اندازه های مختلف، بشقاب در اندازه‌های مختلف، آجیل خوری مدل‌های مختلف، گلدان، سینی، دیس و..... از همه مهم‌تر تخته نردهای نفیس در سایزهای استاندارد مختلف که کار ترکیبی منبت، معرق، مشبک می‌باشد و ‌علاقه‌مندان  زیادی دارد .
 
آیا این کار به عنوان منبع درآمد برای شما محسوب می‌شود یا به اصطلاح یک کار دلی می‌باشد: در حال حاضر اولویت من مسئولیتم در شرکت فولاد آلیاژی ایران می‌باشد و صرفا برای دلم کار میکنم که خیلی لذت بخش تر است ولی جهت اطلاع در آباده حدود 5000 نفر از این راه کسب درآمد می‌کنند
که بعضی از استادکاران بنام در این رشته در آمد بالایی دارند و لوازمی ساخته اند که چند ده میلیون و حتی چند صد میلیون تومان ارزش گذاری شده است.
تصمیم شما در مورد آینده هنری‌تان چیست؟
 اگر عمری باقی باشد انشاالله پس از ‌بازنشستگی، این کار را توسعه خواهم داد و علاوه بر راه اندازی کارگاه و مرکز آموزش در زمینه صادرات محصولات به دیگر کشورها هم اقدام خواهم کرد .
سخن آخر :

  بزرگی و خردی نیاید بکار   

    هنر مند باید تن شهریار


ازهمکاران گرامی خود تقاضا دارم که در کنار زندگی پر مشغله کنونی، به یک هنر روی بیاورند زیرا همانطور که ما برای سلامت تن و جسم مان ورزش می‌کنیم و آن را زنده نگه میداریم ، روح مان را نیز باید صیقل بدهیم که این مهم از این طریق اتفاق میافتد یعنی با انجام کارهای هنری و صنایع دستی ( زمانی که به فکر درآمد نباشید ) روح شما آسایش پیدا میکند.  

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 306

بازدید دیروز : 1,711

کل بازدید : 3,335,032