زبان / Language

کوره قوس الکتریکی

کوره قوس الکتریکی

 

مقدمه خبر :

کوره قوس الکتریکی  

 

 

طی 20سال گذشته استفاده از کوره های قوس الکتریکی برای تولید فولاد رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. دلایل زیادی برای این رشد وجود دارد که در درجه اول همه دلایل به هزینه تولید و پیشرفت‌ها‌یی در تکنولوژی بازمی‌گردد. هزینه سرمایه‌گذاری سالیانه به ازای هر تن برای برای یک ظرفیت نصب شده در حدود140الی 200دلار برای یک کارخانه تولید فولاد با تکنولوژی کوره قوس می‌باشد. برای یک عملیات کوره بلند - BOF مشابه هزینه ای سالیانه تقریباً1000دلاربرتن ظرفیت نصب شده است. در نتیجه فولاد سازی با تکنولوژی کوره قوس الکتریکی بتدریج جایگزین کوره بلند شد. اولین مناطق محصولات طویل، آرماتور و میله‌های تجاری بودند و دنبال شد با پیشرفت‌های که در محصولات ورق و سازه های سنگین رخ داد و اخیراً نیز با پیشرفت‌های که در ریخته‌گری محصولات تختال نازک در نواحی تولید تسمه دنبال شد. درحال حاضر 40 درصد تولید فولاد در آمریکای شمالی از طریق کوره قوس الکتریکی صورت می‌گیرد. 
 کوره‌های قوس الکتریکی در دهه‌های اخیر تغییرات چشمگیری داشته اند. تاکید برروی ساخت کوره های بزرگتر بوده که باعث افزایش توان ورودی به کوره و افزایش سرعت جابجایی کوره بمنظورکاهش زمان خاموش بودن در عملیات کوره است.
کوره قوس الکتریکی از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا به گروه‌های عملکردی از سازه کوره برای نگه‌داری قراضه و مذاب، اجزایی که به کوره  و قطعات اصلی سازه اجازه حرکت می‌دهند، اجزایی که منبع توان الکتریکی کوره را نگه‌داری می‌کنند و تجهیزات فرآیندی کمکی که ممکن است روی کوره یا محیط پیرامون کوره قرارگیرند، تقسیم می‌شوند.
کوره‌های قوس الکتریکی استوانه‌ای شکل هستند.کف کوره از یک ظرف کروی شکل زیرین تشکیل شده است. پوسته که روی آن قراردارد استوانه‌ای است و سقف کوره به شکل کره مسطح است. بیشتر کوره‌های پیشرفته دارای پوسته‌های چند تکه جدا شدنی هستند. بدین معنی که بخش‌های بالایی کوره می‌تواند سریعاً از بخش زیری جدا شوند. این باعث می‌شود که زمان توقف کار بخاطر تعویض پوسته بالایی کوره بطور قابل ملاحظه ای کاهش یابد. زمانیکه پوسته بالایی جدا شد کف کوره می‌تواند نسبتاً سریع تعویض شود.
دیواره جانبی کوره بالای خط سرباره معمولاً از پانل‌های خنک شونده با آب تشکیل می‌شوند. این پانل‌ها بروی یک قفسه خنک شونده با آب آویزان شده‌اند.همچنین سقف کوره از پانل‌های خنک شونده با آب تشکیل شده است. بخش مرکزی سقف که پورت های الکترود را در بر می‌گیرد دلتا نامیده می‌شود و از نسوزهای ریخته‌گری است که ممکن است با آب خنک شود.کف کوره شامل یک پوسته فولادی با لایه‌های مختلفی از نسوز است. 

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 1,274

بازدید دیروز : 1,148

کل بازدید : 3,326,672