زبان / Language

فـولاد مـردان هنـرمند

فـولاد مـردان هنـرمند

 

مقدمه خبر :

لطفا خودتان را معرفی کنید. اینجانب محسن حیدری حدود 23 سال است که در شرکت مشغول به کار بوده و هم‌اکنون در واحد عملیات حرارتی به عنوان فورمن کارگاه انجام وظیفه می‌کنم. در طول این مدت با گذراندن دوره‌های آموزشی در داخل و خارج از کشور و به لطف کارشناسان، تجارب نسبتاً مفیدی در زمینه فولاد و عملیات حرارتی آن کسب نموده‌ام. 

 

 

لطفا خودتان را معرفی کنید.
اینجانب محسن حیدری حدود 23 سال است که در شرکت مشغول به کار بوده و هم‌اکنون در واحد عملیات حرارتی به عنوان فورمن کارگاه انجام وظیفه می‌کنم.
در طول این مدت با گذراندن دوره‌های آموزشی در داخل و خارج از کشور و به لطف کارشناسان، تجارب نسبتاً مفیدی در زمینه فولاد و عملیات حرارتی  آن کسب نموده‌ام.
شما به عنوان یک فرد هنرمند مورد مصاحبه هستید می‌توانید کمی از هنر و کار هنری خود بگویید:
هنر کتاب مصور و قابل لمسی از ذهن  و روح آدمی است که در قالب صنایع دستی مجسم می‌گردد و زبان گویا و روشنی است برای ابراز هویت فرهنگی یک ملت. هنر منبت روی چوب نیز از جمله هنرهای اصیل ایران بوده که هم اکنون زیر مجموعه‌ای از صنایع دستی می‌باشد. 
از دیر باز این هنر در شیراز، آباده همدان، اراک و ... رونق داشته است و کار اینجانب قلم زنی بر روی چوب یا به اصطلاح منبت ریز نام دارد. چون می‌توان روی قطعات حتی کوچک هم این کار را اجرا کرد.
چطور شد شما با وجود اینکه شغل‌تان از لحاظ حرفه‌ای در زمینه فولاد بوده علاقه‌مند به کار هنری شدید؟
من بــرای پر کردن اوقات فــراغت و کاهش استرس‌ها و خستگی‌های روحی و جسمی ناشی از کار خشن فولادی و با توجه به علاقه شدیدی که از ابتدا به کار روی چوب داشتم فعالیت خودم را روی این کار از کار معرق آغاز کردم و در ادامه به هنر منبت کاری علاقه‌مند شدم و هم‌اکنون به صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت می‌کنم تا جایی که در حال حاضر با کسب مدرک درجه یک هنری از صنایع دستی استان در کارگاه منبت مشغول به آموزش و تولید می‌باشم .لازم به ذکر است ابزارهای فولادی لازم جهت کار منبت را هم خودم می‌سازم و این را می‌توان حاصل کار فولادی‌ام دانست.
لطفاً چند اثر خودتان را که در این زمینه تولید کرده‌اید را معرفی کنید؟
من چندین اثر داشته‌ام که در نمایشگاه‌های صنایع دستی بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته، از جمله تابلوی گل و مرغ که یک تکه و برجسته است. من حدود سه ماه روی چوب گردو به ابعاد 31 در 26 سانتیمتر برای خلق آن کار کردم. اجرای کار منبت با طرح اسلیمی روی میل سورمه‌دان به قطر شش میلیمتر که آن را به شخصی ساکن خارج از کشور هدیه دادم.
آیا این کار به عنوان منبع درآمد برای شما محسوب می‌شود یا به اصطلاح یک کار دلی است؟
در اصل، هنر ابتدا از روی علاقه و ذوق درونی نشأت می‌گیرد ولی در مراحل بعدی می‌تواند موجب درآمدزایی شود. من نیز نگرشم به این صورت است لذا این هنر می‌تواند برای حرفه و درآمدزایی نیز باشد.
آیا طرحی برای گسترش این هنر فاخر دارید و تصمیم شما در مورد آینده این حرفه چیست؟
بله چون هنر در ذات پایانی ندارد من هم تا جایی که بتوانم سعی می‌کنم در جهت رونق این هنر زیبا در سطح استان و حتی کشور تلاش کنم، چون علاقه‌ام به این کار بی‌حد است. در این مورد سعی من بر این است که هنرجوهای زیادی را مورد آموزش قرار دهم لذا علاقه‌مندانی که مایل هستند این هنر را یاد بگیرند من در خدمتشان خواهم بود.
سخن آخر 
همانطور که انسان به ورزش و تقویت جسم نیاز دارد ذهن آدمی نیز دارای همین قاعده است و هنر، ورزش روح آدمی است. از مدیران شرکت تقاضا می‌کنم که در جهت شناخت افراد هنرمند شرکت از پتانسیل موجود در جهت پر کردن اوقات فراغت کارکنان و ترویج صنایع دستی برای خانواده بزرگ فولادآلیاژی همانند ورزش، سرمایه‌گزاری کنند. 
با آرزوی بهترین‌ها برای تمامی همکاران عزیز

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 708

بازدید دیروز : 1,211

کل بازدید : 3,333,723