زبان / Language

راه‌اندازی دستگاه Up Set Test (ساخت داخل)

راه‌اندازی دستگاه Up Set Test (ساخت داخل)

 

مقدمه خبر :

یکی از محصـولات تولیدی شرکت فولاد آلیاژی ایـران، کلاف‌های فولادی در ابعاد مختلف می‌باشد که برای کاربردهای متعدد مورد استفاده مشتریان قرار می‌گیرد؛ قابلیت کله زنی سرد و کیفیت سطحی مناسب از مهم‌ترین پارامترهای کلاف می‌باشد که هر دو با آزمون فشار سرد یا Up Set Test اندازه‌گیری می‌شوند. جهت اطمینان از کیفیـت کلاف‌هــای تولیــدی به همراه جلب رضایت بیشتــر مشتریان نیاز به انجام آزمون Upset Test بر روی کلاف‌های تولیدی می‌باشد. از این رو واحد آزمایشگاه مرکزی با تحقیق و بررسی در این زمینه اقدام به درخواست خرید یک دستگاه پرس هیدرولیک با ویژگی‌های خاص کرد. با توجه به اهمیت بومی‌سازی برای شرکت فولاد آلیاژی ایران، ساخت این دستــگاه به شرکت جک‌های هیدرولیــک رنجبر اصفهان که در زمینه ساخت دستگاه‌های پــرس هیدرولیــک توانمندی‌های ویژه‌ای دارد، واگذار و در نیمه دوم سال 1398 دستگاه نصب و راه‌اندازی شد. برخی از قابلیت‌های دستگاه: - آزمون فشار سرد بر روی محصولات کویل تا قطر 28 میلیمتر با حداکثر سختی 180 برینل. - پانچ نمونه‌های یک گرمی فلزی جهت انجام اندازه‌گیری اکسیژن/ نیتروژن و کربن/ سولفور بر روی نمونه‌های ذوبی و محصول نهایی(شایان ذکر است که علاوه بر کوتاه شدن زمان فرایند آماده سازی نمونه‌های ذوبی،کاهش هزینه ناشی از مصرف تیغ اره نواری که صرفه جویی سالیانه بالغ بر 100.000.000 ریال را در بر خواهد داشت). - امکان ساخت و پــرس قرص‌های نمونه‌‌های پودری جهت آنالیــز با دستگاه XRF.(ساخت قرص نمونه)  

 

 

یکی از محصـولات تولیدی شرکت فولاد آلیاژی ایـران، کلاف‌های فولادی در ابعاد مختلف می‌باشد که برای کاربردهای متعدد مورد استفاده مشتریان قرار می‌گیرد؛ قابلیت کله زنی سرد و کیفیت سطحی مناسب از مهم‌ترین پارامترهای کلاف می‌باشد که هر دو با آزمون فشار سرد یا  Up Set Test اندازه‌گیری می‌شوند. 
جهت اطمینان از کیفیـت کلاف‌هــای تولیــدی به همراه جلب رضایت بیشتــر مشتریان نیاز به انجام آزمون Upset Test بر روی کلاف‌های تولیدی می‌باشد. از این رو واحد آزمایشگاه مرکزی با تحقیق و بررسی در این زمینه اقدام به درخواست خرید یک دستگاه پرس هیدرولیک با ویژگی‌های خاص کرد. با توجه به اهمیت بومی‌سازی برای شرکت فولاد آلیاژی ایران، ساخت این دستــگاه به شرکت جک‌های هیدرولیــک رنجبر اصفهان که در زمینه ساخت دستگاه‌های پــرس هیدرولیــک توانمندی‌های ویژه‌ای دارد، واگذار و در نیمه دوم سال 1398 دستگاه نصب و راه‌اندازی شد. 
برخی از قابلیت‌های دستگاه:
- آزمون فشار سرد بر روی محصولات کویل تا قطر 28 میلیمتر با حداکثر سختی 180 برینل.
- پانچ نمونه‌های یک گرمی فلزی جهت انجام اندازه‌گیری اکسیژن/ نیتروژن و کربن/ سولفور بر روی نمونه‌های ذوبی و محصول نهایی(شایان ذکر است که علاوه بر کوتاه شدن زمان فرایند آماده سازی نمونه‌های ذوبی،کاهش هزینه ناشی از مصرف تیغ اره نواری که صرفه جویی سالیانه بالغ بر 100.000.000 ریال را در بر خواهد داشت).
- امکان ساخت و پــرس قرص‌های نمونه‌‌های پودری جهت آنالیــز با دستگاه XRF.(ساخت قرص نمونه) 

 

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 1,015

بازدید دیروز : 1,148

کل بازدید : 3,326,413