زبان / Language

مصاحبه با آقای مهندس پاکدل (مدیر دفتر مدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب) شرکت آب و فاضلاب استان یزد

مصاحبه با آقای مهندس پاکدل (مدیر دفتر مدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب) شرکت آب و فاضلاب استان یزد

 

مقدمه خبر :

مصاحبه با آقای مهندس پاکدل (مدیر دفتر مدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب) شرکت آب و فاضلاب استان یزد  

 

 

مصاحبه با آقای مهندس پاکدل (مدیر دفتر مدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب)

شرکت آب و فاضلاب استان یزد

آب، نعمت بی نظیر خداوند، جلوه زیبایی و طراوت و مظهر پاکی و ادامه هستی است. آری، آب جوهر خلقت، ریشه تمام زیبایی ها و اساس زندگی در جهان هستی است. پس بیایید در استفاده بهینه از این ماده پرارزش کوشش کرده، و از مصرف بی رویّه آن بپرهیزیم. 

شرکت فولادآلیاژی ایران در راستای فرهنگ سازی مصرف آب همایشی تحت عنوان سمینار بانوی آب برگزار نمود.

به همین مناسبت مصاحبه ای با مهندس پاکدل مدرس این همایش انجام دادیم که به شرح ذیل می باشد:

در دورانی که بحران آب، بسیاری از نقاط جغرافیایی کشور را در بر گرفته است و به زعم بسیاری از کارشناسان، حتی پایتخت ایران نیز به زودی با مشکل تأمین آب شرب شهروندان رو به رو خواهد شد،آیا این آموزش ها برای شهروندان کمی دیر نیست؟

 

آموزش به شهروندان با روش های مختلف همواره وجود داشته است ولی با توجه به اینکه برای  اغلب ما ‘آب دغدغه ذهنی قابل توجهی نیست  آموزش های ارائه شده اغلب مورد توجه کافی قرار نگرفته اند. البته این ضرب المثل فارسی را هم به یاد داشته باشیم که ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است. هم اکنون وضعیت بارش ها در کشورما نسبت به خیلی ازکشورها مناسبتر  است آنچه موجب اشکال شده، عدم توجه به مدیریت مصرف آب و تاکید بیش از اندازه به مدیریت تأمین است که موجب هدرروی مقدار زیادی آب در بخش کشاورزی صنعت و خدمات و شرب و بهداشت گردیده است.

 

به نظر شما این گفته رئیس جمهور چقدر در ایران محقق خواهد شد؟

 

"همه مردم ایران باید بدانند ما باید در مسأله آب هم صرفهجویی کنیم و هم به طریق علمی از آب استفاده کنیم". در صورتی که باور و فرهنگ صحیح مصرف هم در مسئولین و هم بین مردم استقرار و  نهادینه گردد رسیدن به  این سخن رییس جمهور قابل دسترس
می باشد.

 دیدگاه شما در مورد مصارف صنعتی و نحوه صرفه جویی آب در  مجموعه های بزرگ صنعتی بفرمائید؟

 

مقوله ای که در مجتمع های بزرگ صنعتی کشور ادارات مجتمع های تجاری، مجتمع های مسکونی، بیمارستان ها و.... از آن غفلت شده بحث بازچرخانی پساب  خاکستری می باشد. پساب خاکستری پسابی  است که حاوی فاضلاب انسانی نباشد و حدود 70 درصد ازکل  فاضلاب را تشکیل می دهد. با توجه به این که در این  نوع پساب فاضلاب انسانی وجود ندارد تصفیه آن بسیار راحت تر بوده و آب حاصله برای مصارف غیر شرب و بهداشت و به خصوص برای فضای سبز کاملا مناسب است. حتی از این آب می توان در بعضی تولیدات و نیز خنک سازی استفاده کرد.

 

میزان اثربخشی این آموزش ها در شرکت فولاد یا
شرکت های بزرگ چگونه سنجیده می شود؟

 

تأثیر فعالیت های مدیریت مصرف می بایست خودش را در بهینه سازی مصرف آب آن مجموعه نشان دهد.

 

حرف آخر و توصیه مهم برای خوانندگان نشریه؟

 

مدیریت مصرف به معنای حذف مصارف غیر ضروری و استفاده بهینه از آب است. داشتن دقت کافی در هنگام مصرف، توجه به بازچرخانی آب و استفاده چند باره از آب و نیز استفاده از ادوات کاهنده مصرف از قبیل پرلاتور و سردوش کاهنده مصرف، جایگزین کردن فلاش تانک های دو مرحله ای  با فلاش تانک های قدیمی، استفاده از سایه بان برای کولرهای آبی و آبیاری فضای سبز در هنگام تاریکی هوا می توانند تاثیر زیادی در کاهش مصرف داشته باشند. همواره توجه داشته باشیم قطره قطره آب، لحظه لحظه زندگیست.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 57

بازدید دیروز : 1,361

کل بازدید : 3,321,631