زبان / Language

گردهمایی تأمین کنندگان بومی جهت آشنایی با سیستم SRM

گردهمایی تأمین کنندگان بومی جهت آشنایی با سیستم SRM

 

مقدمه خبر :

ایجاد مزیت رقابتی برای یک سازمان بستگی زیادی به نحوه فعالیت فرآیند خرید دارد. در واقع تحقق اهداف خرید تاثیر بسیار شگرفی در تحقق اهداف سازمان می گذارد. واحد خرید جهت تدارک مواد مورد نیاز سازمان به منظور تضمین تداوم فرآیند تولید، پل ارتباطی بین تامین کنندگان و دیگر واحدهای سازمان بوده و در این میان ارتباط و تعامل دوطرفه و موثر با تامین کنندگان یکی از مهمترین فعالیتهای واحد خرید در زنجیره تامین می باشد. 

 

 

یکی از رویکردهای  موثر  در مدیریت زنجیره تامین، تقویت و گسترش ارتباط با منابع تامین در قالب سیستم مدیریت ارتباط با تامین کنندگان (SRM*) می باشد. در این سیستم، رویکرد بهینه سازی کل زنجیره تامین بر پایه ارتباط مؤثر با تأمین کنندگان در نظر گرفته شده است.
از جمله مزایای پیاده سازی این سامانه افزایش 
بهره وری سرمایه های انسانی از طریق ارسال و دریافت الکترونیکی استعلام ها و مناقصات، دریافت و تکمیل مدارک ارزیابی، ابلاغ الکترونیکی سفارش به تامین کننده، امکان ردیابی مطالبات از سوی تأمین کننده می باشد. از این رو شرکت فولاد آلیاژی ایران بر آن شد تا بستر سیستم مدیریت ارتباط با تامین کنندگان را ایجاد و پیاده سازی نماید.
در راستای پیاده سازی سامانه SRM فاز اول و سوم پروژه که شامل آرشیو  اطلاعات تأمین کنندگان و ارسال و دریافت الکترونیکی استعلام می باشد با همکاری واحد MIS در سال 97 تکمیل و راه اندازی شد که در حال استقرار
 می باشد.
لازم به ذکر است جهت تکمیل این سامانه سایر امکانات از قبیل قابلیت چند زبانه بودن، ارسال الکترونیکی استعلام های گروه خدمات و مناقصات، ابلاغ الکترونیکی سفارش، گزارش های مالی و ......  در دست اقدام می باشد.
به منظور معرفی این سامانه و ایجاد هم افزایی با تأمین کنندگان، در تاریخ 12/02/98 اولین گردهمایی تأمین کنندگان بومی به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی ایران و حضور قطعه سازان استان در محل سالن همایش های غدیر یزد برگزار گردید. در این گردهمایی پس از سخنرانی مدیر امور خرید ضمن معرفی سامانه SRM نحوه ثبت نام، فعال سازی و مدیریت حساب کاربری در سامانه مذکور تشریح شد. در ادامه سیکل ارزیابی تامین کنندگان به اختصار تشریح و به سوالات تامین کنندگان در این خصوص پاسخ داده شد. 
با توجه به اهمیت آگاهی تامین کنندگان از حساسیت تجهیزات و قطعات مورد استفاده در فرآیند تولید فولاد، برنامه بازدید از سایت فولاد آلیاژی ایران در تاریخ 23/03/98 برنامه ریزی و اجرا گردید. در این برنامه ابتدا جلسه تعامل با تامین کنندگان برگزار و مسائل، مشکلات ، انتقادات و پیشنهادات از طرف تامین کنندگان ارائه گردید تا مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت بازدید از خط تولید انجام پذیرفت. 
ضمناً به منظور تحقق اهداف اعلام شده، سومین گردهمایی تأمین کنندگان بومی نیز در تاریخ 28/03/98 برگزار شد. 
  Supplier Relationship Management :*

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 870

بازدید دیروز : 1,148

کل بازدید : 3,326,268