زبان / Language

دریافت لوح و تندیس تولید ملی، افتخار ملی توسط شرکت فولادآلیاژی ایران

دریافت لوح و تندیس تولید ملی، افتخار ملی توسط شرکت فولادآلیاژی ایران

 

مقدمه خبر :

"شانزدهمین جشنواره تولید ملی – افتخار ملی" روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه، مصادف با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. در این جشنواره اعضاء هیئت رئیسه خانه صنعت معدن و تجارت(صمت)، دبیر کل خانه صنعت معدن تجارت و دادستان کل کشور و همچنین نماینده مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.  

 

 

 

دریافت لوح و تندیس  تولید ملی، افتخار ملی توسط شرکت فولادآلیاژی ایران

"شانزدهمین جشنواره تولید ملی – افتخار ملی" روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه، مصادف با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد. در این جشنواره اعضاء هیئت رئیسه خانه صنعت معدن و تجارت(صمت)، دبیر کل خانه صنعت معدن تجارت و دادستان کل کشور و همچنین نماینده مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

 

محمدعلی مُلایی، دبیر شانزدهمین جشنواره تولید ملی– افتخار ملی اظهار کرد: این جشنواره با حضور و سخنرانی مقامات عالیرتبه نظام و مدیران ارشد بخش خصوصی، صنعتگران و کارشناسان در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار میشود.

وی درباره موضوعات محوری این همایش بیانکرد: موضوعات محوری این همایش بررسی وضعیت اقتصادی کشور، پیشبرد اهداف سیاستهای اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن ظرفیتهای داخلی و با توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط و نیز تحقق شعار سال است.

دبیر شانزدهمین جشنواره تولید ملی– افتخار ملی ادامه داد: در این دوره به مناسبت چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی ایران از ۴۰ واحد برتر صنعتی، معدنی و خدمات فنی و مهندسی با اهدای "لوح سپاس و نشان تولید ملی" تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی همچنین درباره شاخصهای ارزیابی افراد و واحدهای نمونه اعلام کرد: نسبت ظرفیت تولید یک ساله منتهی به سال ۱۳۹۶ و مقایسه آن با دوره پیش از آن، اشتغال ایجاد شده، میزان صادرات و رشد آن و همچنین ابتکارها و نوآوریها از این شاخصها به شمار میرود. ثبت در بانکهای اطلاعاتی، داخلی سازی خطوط تولید، همکاری با دانشگاهها، توجه به تحقیق و توسعه و تعداد شاغلان در این بخش، برخورداری از آزمایشگاه تخصصی و به روز، ارائه محصولات جدید، کاربرد اقتصادی تحقیقات، توسعه، تعمیر، بازسازی و به روزرسانی واحدها، کاهش مصرف انرژی، نظام مشارکتی، توجه به محیط زیست و ورزش، مسئولیتپذیری اجتماعی، تحقق استانداردهای داخلی، بینالمللی و کیفیت، ارائه خدمات رفاهی به کارکنان، ثبت اختراعات و همچنین حضور در سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای مردمی نیز از دیگر شاخصهای در نظر گرفته شد.

به گفته مُلایی، از اواسط مهر امسال فراخوانی برای خود اظهاری شرکتها ارسال شده بود که تا پایان مهلت آن یعنی دهم بهمنماه، فرمهای تکمیل شده به دبیرخانه واصل شد و ضمن ارزیابی توسط کمیته هفت نفره داوران، متشکل از مدیران ارشد خانههای صنعت، معدن و تجارت استانها، برای صحت و سقم مستندات، بررسی لازم انجام و در موارد ویژه، تحقیقات میدانی انجام پذیرفت.

وی افزود: "جشنواره تولید ملی- افتخار ملی" همه ساله به همت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و با حمایت دستگاهها و سازمانهای دولتی و خصوصی، با هدف تبیین و معرفی چالشها و فرصتهای "تولید ملی" برگزار می شود.

 

 حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور گفت: هر صنعتگری باید دارای سه خصوصیت باشد:

• متخصص در کارش باشد

• امانت را به درستی ادا کند

• رعایت حقوق کارگر طبق قانون

همچنین در اختتامیه این مراسم مهندس غدیری؛ مدیر ارشد بهره برداری شرکت فولادآلیاژی ایران لوح و تندیس تولید ملی افتخار ملی را دریافت نمودند.

 

دومین دوره آموزشی مدیریت بحران(مبشر) در شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

روز چهارشنبه هشتم اسفند ماه دومین دوره آموزشی مدیریت بحران(مبشر) ویژه مدیران شهرستان های استان با موضوع سیل و زلزله با حضور "آقای دکتر محمدعلی طالبی" استاندار محترم یزد، "آقای دکتر بهنام سعیدی" معاون محترم پیشبینی سازمان مدیریت بحران کشور، "آقای عباس حیدری" مدیرکل محترم حوزه استاندار، "آقای هادی هادی نسب" مدیرکل محترم مدیریت بحران استانداری، فرمانداران و جمعی از مسئولان استان در شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

استاندار یزد در این دوره آموزشی با اشاره به اینکه ایران سرزمینی است که مستعد انواع بحران ها می باشد و آموزش در حوزه مدیریت بحران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با وجود برنامههای آموزشی که در این حوزه در کشور انجام گرفته است اما باز هم مشاهده میشود در سطح جامعه در برابر مقابله با حوادث طبیعی با کاستیهایی مواجه هستیم و اثربخشی این آموزشها زیر سؤال برده میشود.

"محمدعلی طالبی" ادامه داد: در واقع این کاستیها نیازمند ساماندهی و پیگیری جدی مسئولان مرتبط است و بایستی هماهنگی های لازم در این حوزه صورت گیرد.

استاندار یزد در پایان سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی سال، خاطرنشان کرد: انتظار این است که مسئولان مرتبط پیشبینی و ساماندهی مسائل مختلف این ایام و روزهای نوروز را در دستورکار خود قرار دهند و در این راستا برنامهریزیهای مدونی برای آرامش سفر مسافران نوروزی در استان انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در این دوره آموزشی، استان یزد را پایلوت آموزش مدیریت بحران در کشور عنوان و بیان کرد: خوشبختانه در سالهای ۱۳۹۵ و ۹۶ بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان یزد در رابطه با مسائل حوزه مدیریت بحران آموزش دیده اند.

"هادی هادی نسب" ادامه داد: آرامش موجود نتیجه فعالیت شبانه روزی ستاد مدیریت بحران در شهرستانها و مرکز استان است و در این دوره آموزشی دو روزه کارخواستهای مختلف تعیین و تبیین میشوند.

وی خشکسالی و سیل را ازجمله مهم ترین دغدغههای استان در حوزه مدیریت بحران دانست و افزود: یزد درگیر بحران خاموش خشکسالی است.

شاه حسینی فرماندار اشکذر ضمن تأکید بر ضرورت اهمیت پیشبینی بحرانهای نوپدید در استان یزد، گفت: در کنار مدیریت بحرانها نیاز جدی به آیندهپژوهی در این حوزه وجود دارد، همچنین شناسایی مواردی که قابلیت تبدیل شدن به بحران را دارند در راستای مدیریت صحیح بحران های استان ضرورتی اجتنابناپذیر است.

وی ادامه داد: برگزاری دورههای آموزشی مدیریت بحران در استان یزد و همچنین شهرستان های این استان  بسیار اهمیت دارد زیرا برگزاری این دورهها موجب انتقال تجارب به دیگران میشود و انتقال تجربه ها مهمترین ابزار برای ایجاد هماهنگی بیش از پیش در مدیریت بحرانهای احتمالی است.

غدیری؛ مدیر ارشد بهره برداری در ادامه این دوره آموزشی با اشاره به ضرورت آموزش بهرهبرداری مناسب از منابع آبی استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه درحال حاضر به واسطه برگزاری دورههای آموزشی متعدد مدیریت منابع آبی استان یزد در حد معقول انجام میشود.

وی ادامه داد: مدیریت بحران به عملکردهای فوری و بسیار مهم سازمان ها اشاره دارد و اگر به شکست منتهی شود، منافع کلیه ی سهامداران و گاهاً بقای سازمان با خطرات جدی روبرو خواهد شد.

غدیری در پایان سخنان خود تابآوری را یکی از مهمترین ضرورتهای اجرایی در حوزه مدیریت بحران عنوان و خاطرنشان کرد: تصمیمگیری خوب و مدیریت صحیح در زمان بحران باید نتیجه و برآیند این دوره های آموزشی باشد. 

غدیری گفت: کشور ایران از حادثه خیزترین کشورهای منطقه خاورمیانه و دنیاست و
آسیب هایی که ما به دلیل عدم آموزش های لازم در حوزه مدیریت بحران و عدم فراگیری این آموزش ها
می بینیم از خود این حوادث بعضاً بسیار سخت تر است.

وی در پایان افزود: این مسئله به ما یادآوری
می کند آموزش در مدیریت بحران باید دائماً استمرار داشته باشد و در کنار این تداوم به بروز بودن آموزش ها و عملیاتی و فنی بودن دوره ها توجه ویژه ای شود.

گفتنی است ۲۸۰ نفر از کارکنان مدیریت بحران استانداری و فرمانداریهای شهرستانهای استان یزد در این دوره آموزشی دو روزه با موضوع سیل و زلزله شرکت کرده اند و شرکت فولاد آلیاژی ایران میزبان برگزاری این دوره از آموزش مدیریت بحران بود.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 881

بازدید دیروز : 1,148

کل بازدید : 3,326,279