زبان / Language

تبدیل پیشگرمکن های ریخته گری مداوم 4 شاخه از رله کنتاکتوری به plc

تبدیل پیشگرمکن های ریخته گری مداوم 4 شاخه از رله کنتاکتوری به plc

 

مقدمه خبر :

به علت مشکلات زیادی که در روشن کردن و عیب یابی پیشگرمکن ccm 2 وجود داشت و باعث توقفات زیادی می شد و برای سهولت و تسریع در عیب یابی توسط آقای مجید شریف فر به عنوان پیشنهاد دهنده و مجری با همکاری آقای قفقازی پیشنهاد تغییر طرح از رله به plc که سیستم هوشمند می باشد داده شد. 

 

 

تبدیل پیشگرمکن های ریخته گری مداوم 4 شاخه

از رله کنتاکتوری به plc

به علت مشکلات زیادی که در روشن کردن و
عیب یابی پیشگرمکن ccm 2 وجود داشت و باعث توقفات زیادی می شد و برای سهولت و تسریع در
عیب یابی توسط آقای مجید شریف فر به عنوان پیشنهاد دهنده و مجری با همکاری آقای قفقازی پیشنهاد تغییر طرح از رله به plc که سیستم هوشمند می باشد داده شد.

با موافقت مهندس انصاری سرپرست برق و ابزار دقیق فولادسازی این طرح تایید گردید. در سیستم قبلی برای عیب یابی حتماً نیاز به نقشه بود که خود این عیب یابی با نقشه وقت گیر می باشد و در صورتی که عیبی در سیستم دیده می شد و سیستم روشن نمیشد در کمترین زمان باید عیب یابی و روشن شود که توقف در تولید نداشته باشیم که توسط سیستم جدید این امکان فراهم گردید. که مزایای سیستم جدید بدین شرح می باشد.

1- به علت وجود مانیتورینگ عیب یابی سریعتر انجام می شود.

2- طراحی  صفحات maintenance  برای مشاهده عیب و رفع عیب آن  که این خود باعث شده که عیب یابی سیستم تقریبا حذف شده و فقط زمان برای رفع عیب یابی نیاز می باشد. وضعیت هر یک از المانها را می توان بدون ابزار مشاهده نمود.

3- 21 عدد کلید حذف گردیده و در صفحات hmi  طراحی شده لذا خرابی کلید نداریم.

4- هر نوع تغییر در عملکرد سیستم توسط نرم افزار انجام میشود و نیازی به تغییرات سخت افزاری نمی باشد.

5- در صورت خرابی ترموکوپل چنانچه مشعل به حداکثر رفت می توان سیستم را در حالت دستی گذاشته و طول مشعل را به اندازه دلخواه تنظیم نمود.

6- به علت وجود صفحات آلارم خطاهای لحظه ای در سیستم ثبت می شود و برای عیب یابی مورد استفاده قرار می گیرد.

راه اندازی مجدد سیستم دوربین مداربسته ایستگاه گاززدایی با خلاء سایت فولاد سازی با تکیه بر دانش داخلی و بومی سازی

با توجه به لزوم ایجاد امکان کنترل داخل تانک v.d در زمان گاززدایی، پروژه راه اندازی مجدد سیستم دوربین مداربسته این تجهیز از واحد تعمیرات مرکزی مطرح گردید. با توجه به عدم امکان تعمیر و بازسازی سیستم قبلی بدلیل عدم امکان خرید قطعات یدکی و نیز از رده خارج بودن آن، درخواست خرید خارج مجموعه کامل سیستم فوق به صورت غیر مستقیم از شرکت آمریکایی Lenox در دستور کار قرار گرفت که بدلیل قیمت بسیار بالای آن (حدود 14 هزار یورو) تصمیم بر بومی سازی این تجهیز و استفاده از توان داخلی شرکت جهت تحقق این هدف گردید.

لذا ضمن تشکیل تیم متشکل از تعمیرگاه مرکزی برق، واحد تولید، تعمیرات فولادسازی و دفترفنی اقدام به شروع مطالعات، تحقیقات و شبیه سازی های لازم شد که پس از تنظیم نقشه های فنی، اقدام به ساخت و نصب اولین سیستم نمایش آنلاین فضای داخلی تانک گردید. با انجام برخی تست ها و آزمایشات و رفع برخی مشکلات راه اندازی، این گروه توانست سیستم پایش وضعیت آنلاین داخل تانک v.d را در واحد فولادسازی در مدت زمان یک سال به قیمتی حدوداً 20 برابر ارزانتر از نمونه خارجی به بهره برداری کامل برساند.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 138

بازدید دیروز : 1,711

کل بازدید : 3,334,864