زبان / Language

فرزند موفق شرکت فولاد آلیاژی ایران و رتبه 8 کشوری در گروه ریاضی و فیزیک:

در دانشگاه صنعتی شریف به تحصیل خواهم پرداخت و اولویت اولم رشته برق است

 

مقدمه خبر :

خبر کسب رتبه هشت کشوری در گروه ریاضی توسط امیر حسین عزیز فرزند همکارمان عباس استقامت ازهمکاران محترم بازنشسته که افتخاری بزرگ برای استان یزد بود ما را نیز به سر ذوق آورد و بـه همین بهانه و بــا توجه به سؤالات مکرر خــانواده همکاران عزیز مبنی بر اینکه چگونه و چطور شد که چنین رخداد خوبی برای محمد حسین رقــم خــورد، با او بــه گفتگو نشستیم که ما هم می خوانیم.  

 

 

 

لطفاً نام مدرسه و درصد دروس خود را بیان کنید؟
من در مدرسه استعدادهای درخشان برازنده مقدم تحصیل و در ریاضیات 93 درصد، فیزیک 88 در صد، شیمی 96 درصد، ادبیات 92 درصد، زبان 90 درصد و عربی را 60 درصد زدم.

برای چندمین بار در کنکور شرکت کردید؟
برای اولین بار

قبل از نتیجه کنکور چه رتبه ای برای خود متصور بودی؟
قبل از اینکه کنکور امتحان بدهم رتبه ای بین 1 تا 5 کشوری را برای خودم متصور بودم اما پس از امتحان چون در درس عربی به دلیل بی دقتی درصد خوبی کسب نکردم انتظار رتبه ی تک رقمی را نداشتم اما به لطف خدا توانستم رتبه 8 کشوری را به دست آورم.

روش مطالعه و میزان درس خواندن شما چگونه بود؟
روزهای تعطیل بین 8 تا 12 ساعت و روزهای هفته 6 ساعت درس می خواندم، همیشه درس هر روز را در همان روز مطالعه می کردم و سپس به مطالعه و تست زدن برای فردا آماده می شدم. همیشه تقریباً روزی نیم ساعت را برای خواندن یکی از مباحث درس ادبیات وقت می گذاشتم. 

از چه زمانی شروع به درس خواندن برای کنکور کردید و با برنامه جدی تری پیش رفتید؟
تقریباً از دوم دبیرستان به مطالعه برای کنکور پرداختم. 
شروع مطالعه مداوم از سال های پایه باعث کاهش چمشگیر فشار دروس در سال پیش دانشگاهی که سال جمع بندی است می شود و من به تمام کنکوری ها سفارش می کنم که به صورت مداوم از ابتدای سال دبیرستان مطالعه را شروع کنند و تمام درس خواندنشان را به سال های پایانی ارجاع ندهند.  

هر کدام از دروستان را چگونه مطالعه می کردید؟
عربی را در همان کلاس یاد می گرفتم و در خانه فقط تست می زدم و در امتحانات تقریباً همیشه عربی را 100درصد می زدم و یکی از امیدهای من در کنکور هم همین بود که در این درس مشکلی ندارم و 100درصد خواهم زد. ادبیات را بـه صــورت مبحثی می خواندم یعنی قرائت، تاریخ ادبیات، آرایه و زبان فارس، لغت و املاء را هــر کدام به صورت جداگانه می خواندم.

از چه کتاب های کمک درسی استفاده می کردید؟
از کتاب های کمک درسی مؤسسه مختلف مثل گاج، خیلی سبز، نشر الگو و... استفاده کردم.

تصور عمومی از رتبه های تک رقمی یا دو رقمی کنکور این طور است که به طور کلی زندگی را تعطیل می کنند و فقط درس می خوانند. آیا این تصور درستی است؟
خیر- من در مدرسه دوستان بسیار خوبی داشتم و بسیار به من برای درس خواندن روحیه می دادند. بارها میشد که بعد از دادن آزمون قلمچی به سالن برای بــازی فوتبال می رفتیم، من به فوتبال علاقه بسیار زیادی دارم. گاهی اوقــات حتی بــه خانه ی اقوام نیــز می رفتیم ولی سعی می کردم این دید و بازدیدها وقت زیادی از من نگیرد.

آیا شما کلاس خصوصی توی منزل یا دبیرای مدرسه تون یا اساتید دیگر داشتید؟
خیر من تاکنون از معلم خصوصی استفاده نکردم و برای آموزش دروس به یادگیری در مدرسه و تلاش خودم در خانه تکیه می کردم که این کار همیشه نتیجه خوبی برای من رقم می زد.

همیشه 8 ساعت کامل رو می خوابیدید؟
خیر – من تقریباً شش ساعت و سی دقیقه در شب ها و نیم ساعت ظهرها را می خوابیدم که جمعاً‌ می شد روزی 7 ساعت و اصلاً‌ احساس خستگی یا نیازی به خواب بیشتر نداشتم.

شما چطور روحیة خودتون را حفـظ می کردید آیا اصلاً ناامید هم می شدید؟
همانطور که گفتم یکی از علل اصلی حفظ روحیه من دوستانم بودند البته بعضی نیز تلاش به تخریب روحیه و ناامید کردن من داشته اما من هیچ وقت به نظرات آنها اهمیت نمی دادم. یکی دیگر نیز تشویق و تلاش خانواده ام بود که با دیدن آن ها روحیه ای مضاعف بـــه دست می آوردم. البته تشویق های معلمان و کادر مدرسه مان مخصوصاً مدیریت مؤسسه آقای اکبرنژاد نیز بسیار به من کمک کرد که جا دارد فرصت را مغتنم شمرده و از تمامی آن خوبان تشکر و سپاسگزاری کنم.

در مدت مطالعه برای کنکور، ورزش خاصی را انجام می دادید؟
وقتی خوابم می گرفت سعی می کردم اندکی پیاده روی کنم و سپس به ادامه ی مطالعه بپردازم و همانطو که گفتم فوتبال بازی می کردم و به آن علاقه زیادی دارم.

چه پیشنــهادی برای کسانی که سال آینده کنکور می دهند دارید؟
یکی از مضرات آزمون ها این است که موجب ایجاد فضای رقابتی بین دانش آموزان می شود چرا که دانش آموزان ضعیفتر با مقایسه خود با دانش آموزان قوی دچار حس ناامیدی و در نتیجه تلاش کمتر می شوند البتــه فشار خانواده ها نیز بی تأثیر نیست. پیشنهاد من برای دانش آموزان این است که هیچ وقت ناامید نشوند و خودشان را با هیچ کس مقایسه نکنند و مطمئن باشند که هر کس در کنکور به اندازه ی تلاش خود نتیجه می گیرد و به خانواده ها نیز توصیه میکنم که به صرف اینکه فرزندشان در مدارس تاپ استان درس می خوانند از او توقع بیشتر از حد نداشته باشند.

حالا برنامه تان برای انتخاب رشته چیست؟ آیا در یزد می مانید؟
خیر– در دانشگاه صنعتی شریف به تحصیل خواهم پرداخت و اولویت اولم رشته برق است.

مشوق و پشتیبان شما چه کسانی بودند؟
خانواده، دوستان، کادر مدرسه و مشاور تحصیلی ام

حرف و نکته آخر اگر دارید بفرمائید؟
از تمام کسانی که مرا در رسیدن یه این موفقیت یاری کردند تشکر می کنم.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 684

بازدید دیروز : 1,446

کل بازدید : 3,332,488