زبان / Language

با مساعدت مدیر عامل شرکت در امتیازات شرایط کار(سختی کار) بازنگری صورت پذیرفت

با مساعدت مدیر عامل شرکت در امتیازات شرایط کار(سختی کار) بازنگری صورت پذیرفت

 

مقدمه خبر :

با مساعدت مهندس مرتضی محمدی؛ مدیر عامل شرکت، در امتیازات سختی کار کارکنان شرکت بازنگری صورت پذیرفت و دستور پرداخت فوق العاده سختی کار پرسنل ابلاغ و از خرداد ماه در حقوق و مزایای پرسنل اعمال خواهد شد. در عمق نظر مدیرعامل می توان علاوه بر عدالت محوری در تصمیمات مرتبط با کارکنان و حساسیت بسیار در توسعه و بهبود وضعیت معیشتی آنان، ایجاد احساس مسئولیت در همه افراد سازمان برای عبور از روزمرگی و اشباع، تا مرز دستیابی به تعلق و مسئولیت سازمانی را دریافت که ویژگی فرهنگی جوامع پیشرفته و صنعتی بوده و بیش از معیارهای مادی، منجر به موفقیت های گسترده و اجتماعی می گردد. آقای مدیر عامل این کلام مختصر ادای تکلیفی بود که به پاس نگاه گسترده تان از جانب همکاران و به رسم امانت تقدیم میگردد. اگر باور نداشتیم وسعت نگاهتان و باور همکارانمان را هرگز ستایش و سپاسی چنین بی محابا آسان نبود. 

 

 

درهمین خصوص با مهندس مسعود صرفه نیّری؛ سرپرست تشکیلات و تحقیقات منابع انسانی که کل فرایند کار را مدیریت می نمود به گفتگو نشستیم تا اطلاعاتی بیشتری را در این خصوص و چگونگی اختصاص امتیاز سختی کار به واحدها کسب نمائیم.
وی ارزیــابی های دقیــق و تعیین شاخص های علمی عوامل شرایط کار را یکی از حقوق پرسنل دانست و گفت: همانطور که می دانیم محتوی و ماهیت کار و نیز محیطی که کار در آن انجام می شود ممکن است عوارض و یا خطراتی را برای شاغل در پی داشته باشد. عوارض نـاشی از کار، بیماری های ناشی از شغل بوده که آثـــار آن در آینـــده خــود را نشان می دهد ولی حوادث دارای اثرات فوری هستند. در عین حالی که انجام یک شغل نباید به نحوی باشد که سلامت فرد را به مخاطره افکند و لزوم حفظ و صیانت از نیروی کار اقتضا می کند که کار در معرض حداقل خطرات و اثرات نامطلوب باشد ولیکن علیرغم تمامی تمهیدات بکار گرفته شده جهت ایمن سازی و سالم سازی شرایط کار و اعمال تدابیر حفاظتی و بهداشتی و ایمنی برای کارگر، در عمل، نمی توان شرایط کاملاً مطمئن و ایمنی را برای شاغلین در محیط های صنعتی ایجاد نمود و در نتیجه بروز و وقوع عوارض و خطرات محتمل می باشد. بنابراین لازم است بــا ارزیابی های دقیق و تعیین شاخص های علمی عوامل شرایط کار، تفاوت مذکور مشخص تا با به کارگیری مکانیسم های مختلف، تفاوت های مزبور منظور شود.
وی در همین رابطه افزود: عوامل شرایط کار از عناصر متشکله و مترتبه بر شغل محسوب شده و در تقسیم بندی دوگانه ی شرایط نامساعد محیط کار و خطرات اجتناب ناپذیر ناشی از کار  قرار می گیرد که صرفاً پس از بررسی شرایط محیط شغل و امتیاز دهی به عوامل 24 گانه قابل تمیز دادن می باشد.
سرپرست تشکیلات و تحقیقات منابع انسانی بازنگری در مزایای سختی کار پرسنل با توجه به گذشت ده سال از آن را از جمله در خواست های مکرر همکاران خواند و گفت: با توجه به درخواست های متعدد همکاران و واحدها مبنی بر بررسی شرایط کار تعدادی از پست ها و با عنایت به آنکه مدت زمان10 سال از بازنگری قبلی شرایط کار گذشته بوده است و نظر مساعد مدیر عامل مبنی بر بازنگری در عامل شرایط کار، واحد منابع انسانی مکاتبات لازم با معاونت روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص تدوین و ارائه آیین نامه نحوه محاسبه این عامل مطابق شرایط کاری در شرکت فولاد آلیاژی صورت پذیرفت که پس از اخذ مجوز لازم از روابط کار و جبران خدمات وزارتخانه مذکور، آیین نامه مربوطه پس از برگزاری جلسات کارشناسی و با استفاده از آخرین قوانین و الزامات قانونی مرتبط با حوزه های ایمنی و بهداشت حرفه ای مرتبط با صنعت فولاد تدوین گردید که مورد تایید وزارتخانه مذکور قرار گرفت.
ایشان استفاده از خدمات مشاور جهت رفع هرگونه سوء ظن را یاد آور شد و افزود: با عنایت به تخصصی بودن کار و همچنین تجربیات قبلی مبنی بر استفاده موثر از خدمات مشاوران حرفه ای و خبره در زمینه مباحث مرتبط بــا سنجش عوامل شرایط کار در صنعت فــولاد و نیز قابل پذیرش بودن نتایج بررسی های مشاوران بیرونی و عدم وجود سوء گیری، تصمیم گرفته شد که در فاز اجرایی این پروژه مهم که یکی از دغدغه های پرسنل است از خدمات مشاور استفاده شود.
وی ضمن تشکر از مساعدت مدیر عامل شرکت جهت قبول پرداخت فوق العاده سختی کار بازنگری شده و پرداخت آن در فیش حقوقی خرداد ماه پرسنل گفت: در این راستا با به کارگیری مشاور مرتبط در این حوزه، عوامل شرایط کار در کلیه پست های سازمان بررسی گردید که گزارش حاصله و بار مالی مورد تایید مدیر عامل قرار گرفت. و با توجه به اتمام پروژه، 94 درصد از پست ها افزایش امتیاز سختی کار، 4.5 درصد از پست ها بدون افزایش امتیاز سختی کار و 1.5 درصد کاهش امتیاز سختی کار برآورد شده اند.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 275

بازدید دیروز : 1,211

کل بازدید : 3,333,290