زبان / Language

پروژه بهبود

افزایش ظرفیت تولیدکوره های چاهکی واحد نورد سنگیـن

 

مقدمه خبر :

افزایش ظرفیت تولیدکوره های چاهکی واحد نورد سنگیـن یکی از پروژه های مهمی بود که توسط همکاران نورد سنگین، تکنولوژی تولید و واحد نسوز شرکت انجام گردید. این پروژه سبب افزایش42درصدی ظرفیت کورههای چاهکی نورد سنگین گردید. در همین راستا و جهت اطلاعات بیشتر با مسئول این پروژه، مهندس مجید نخل بند؛ کارشناس کوره نوردها شرکت به گفتگو نشستیم که بشرح ذیل تقدیم خوانندگان محترم نشریه می گردد. 

 

 

وی از وجود کوره های پیش گرم برای آماده سازی و گرم کردن شمش جهت نورد در واحد نورد سنگین خبر داد و گفت: تعداد 5عدد کوره چاهکی در واحد نورد سنگین موجود است و با توجه به نیاز و برنامه خط تولید، جهت پیش گرم شمش های اینگات مــورد استفاده قرار می گیرد.
نخل بند در همین رابطه با اشاره به افزایش 25 درصدی شارژ کوره نسبت به گذشته افزود: برای گرم کردن اینگات 3.3 تن معمولاً با توجه به کارکرد و قابلیت سابق کوره، تعداد 8 عدد شارژ مورد استفاده قرار می گرفت ولی در حال حاضر با انجام زیر ساخت و بهینه سازی این مجموعه و همچنین استفاده از دانش و تجربه پرسنل واحد نسوز در اصلاح روش تعمیر دیواره کوره ها و اجرای طرح مناسب در کف کوره های چاهکی برای قرار گرفتن شمش در وضعیت پایدار و مطمئن و با تلاش و همت اپراتورهای راننده جرثقیل اینگات قادر به شارژ 10 عدد شمش اینگات 3.3 تن در هر سیکل پیش گرم شده است.
مسئول این پروژه با اشاره به افزایش 17درصدی ظرفیت شارژ کوره نسبت به گذشته گفت: با انجام این پروژه در فرآیند سیکل گرمایشی با همکاری کارشناسان واحد تکنولوژی تولید و کاهش سیکل حرارتی پیش گرم شمش افزایش مذکور صورت گرفته است.
مهندس مجید نخل بند با اشاره به مزایای این پروژه و صرفه جویی 5 میلیون دلاری افزود: با اقدامات فوق الذکر، ظرفیت کل تولید شمش 3.3تن از کوره های چاهکی از 8 تن بر ساعت به 14 تن بر ساعت (42درصد) افزایش یافته که اجرای این طرح به منزله اضافه شدن دو کوره چاهکی دیگر به نورد سنگین می باشد که با توجه به قیمت هر کوره 2.5 میلیون دلار، میــزان صرفه جویی 5 میلیون دلار بــرآورد می گردد. 
وی نقش صادرات را در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه عمده صادرات تولیدات فولاد آلیاژی ایران از محصولات اینگات 3.3 تن می باشد، با انجام این پروژه گامی مهم در افزایش ظرفیت صادرات فولاد برداشته شده است.
 نخل بند به اتمام رسیدن این پروژه را جز به همت و همدلی تمام همکاران درگیر امری غیر قابل اجرا خواند و افزود: پروژه فوق با کمترین هزینه و با تلاش و حمایت اپراتورهای کوره، اپراتورهای جرثقیل اینگات واحد نورد سنگین؛ آقایان علی دهقان، مهرداد هاجری و سعید حیدری و همکاری واحد نسوز و نیز راهنمایی و همفکری مدیریت محترم نوردها و ریاست محترم تولید نورد سنگین صورت گرفته است که فرصت به دست آمده را مغتنم شمرده و از کلیه همکارانی که در به نتیجه رسیدن این مهم همکاری نموده اند تقدیر و تشکر می نمایم.
مسئول پـروژه افزایش ظرفیت تولید کوره های چاهکی واحد نورد سنگین در پایان سربلندی و پیشرفت خانواده بزرگ شرکت فولاد آلیاژی ایران در زمینه صنعت کشور و خصوصاً درخشش و جهانی شدن آن را از خداوند متعال خواستار شد.

 

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 630

بازدید دیروز : 1,148

کل بازدید : 3,326,028