زبان / Language

در دیدار چهره به چهره مدیر عامل با مدیران و روسای شرکت در سال جدید مطرح شد:

تنها با کمی تامل بر روی مسائل می توان اقدامات بسیاری در راستای کاهش هزینه در شرکت انجام داد

 

مقدمه خبر :

اولین جلسه دید و بازدید در سال جاری، به منظور هم افزایی و هم اندیشی هرچه بیشتر ما بین لایه های مختلف سازمان در تاریخ 18 فروردین ماه 97 با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران، رؤسا و سرپرستان شرکت در سالن کنفرانس مدیریت برگزار شد. 

 

 

در ابتدای جلسه مهندس محمدحسین مزیدی؛ مدیر منابع انسانی و امور اداری شرکت ضمن تبریک سال جدید، هدف از تشکیل جلسه را تنظیم سیاست های سال 97 و بیان اهداف و استراتژی های این سال عنوان نمود.
وی در ادامه از تغییر در چارت سازمانی شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص در فضای کسب و کار و هم چنین ضرورت تمرکز هر چه بیشتر مدیر عامل بــه مباحث کلان سازمان، 5 حوزه معاونت در ساختار سازمانی شرکت تعیین شد.
مهندس مزیدی در همین رابطه افزود: قبلاً در ساختار سازمانی11 نفر به عنوان مدیران سازمان به صورت مستقیم با مدیرعامل در حال کارکردن بودند و این امر مستلزم درگیر شدن مدیریت ارشد سازمان به کوچکترین و جزئی ترین مسائل سازمان می گردید، لذا تغییر در ساختار سازمانی صورت پذیرفت.
وی از ایجاد معـاونت در حوزه هـای بهره برداری- توسعه و تکنولوژی- بازرگانی- مالی و اقتصادی و منابع انسانی خبر داد و گفت: حوزه معاونت بهره برداری علاوه بر واحدهای تولیدی، واحد لجستیک و امور مهندسی را نیز مشمول خواهد شد. البته قسمت توزیع و ارسال محصول از واحد لجستیک به واحد فروش منتقل می گردد. حوزه معاونت توسعه و تکنولوژی نیز شامل واحدهای امور تکنولوژی، MIS و مجموعه طرح و توسعه می باشد که در این قسمت نیز واحد امور تکنولوژی نیز به دو مدیریت در قسمتهای کیفیت و تحقیق و تکنولوژی تبدیل خواهد شد.
مدیر منابع انسانی هم چنین در این رابطه افزود: معاونت بازرگانی نیز شامل دو مدیریت خرید و فروش است و در دو حوزه باقی مانده که شامل معاونت اقتصادی و منابع انسانی است نیز سیاست ها و راهبردهای جدیدی به صورت کلان نسبت به گذشته تنظیم شده است. البته واحدهای روابط عمومی، حراست، دفتر مطالعات راهبردی، خدمات حقوقی و امور قراردادها و دفتر مدیرعامل هم چنان در حوزه مدیرعامل قرار داشته و مستقیم زیر نظر مدیرعامل کار می کنند.
در ادامه جلسه مهندس مرتضی محمدی؛ مدیرعامل شرکت ضمن تبریک سال جدید به تمام همکاران شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: امیدوارم سال 97 سالی پر از نزولات، برکات و خیر و سلامتی برای تمامی همکاران و خانواده بزرگ فولاد آلیاژی ایران باشد.
وی چارت سازمانی را یک ابزار خواند و گفت امید است این تغییرات ظرف یک یا دو ماه آینده به صورت رسمی انجام و چارت جدید جاری و ساری گردد.
مهندس محمدی ایمان و اتکاء به توانمندی پرسنل شرکت را یادآور شد و افزود: با توجه به قابلیت های موجود، دانش فنی بسیار بالا و دل سوزی خاص در پرسنل شرکت در سال جدید،  80 درصد از مسائل شرکت توسط پرسنل داخل انجام گردد و تنها 20 درصد از مسائلی که لزوماً وقت گیر و غیر قابل توجیه است برون سپاری گردد.
مدیرعامل شرکت از اختصاص وام(خارجی) با بهره بسیار مناسب بــه شرکت فــولاد آلیاژی ایران خبر داد و گفت: این اتفـاق میمون می تواند مشکل عدم نقدینگی شرکت را برطرف و سودآوری مناسبی را برای سازمان رقم زند.
مرتضی محمدی توسعه بازار را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تولیدات و محصولات این شرکت از اهمیت بسیار بالای برخوردار است و ما نباید منتظر بمانیم تا مشتری به سراغ ما بیاید بلکه باید خودمان در جهت ایجاد بازار بهتر و بیشتر وارد میدان شده و سفارشات قابل توجهی را دریافت نمائیم.
مدیرعامل شرکت اعمال مواردی در جهت کاهش هزینه در سازمان را امری قابل دسترس و بسیار آسان دانستند و در این رابطه با بیان مثال های متعدد خطاب به مدیران و روسای سازمان بررسی و توجه هر چه بیشتر به این موضوعات را خواستار شد و افزود: این بنگاه بزرگ اقتصادی باید سودآوری بسیار بالاتری نسبت به آنچه تاکنون به دست آورده داشته باشد و تنــها با کمی تــامل بر روی مسائل، می توان اقدامات بسیاری در راستای کاهش هزینه در شرکت انجام داد.
وی خرید تجمیع مواد اولیه شرکت هم چون الکترود را با توجه به نوسانات متعدد در بازار نرخ ارز و دلار، سبب کاهش هزینه بسیار مناسب در سازمان خواند و رسیدگی به این گونه از موارد را در جلسه بیان نمود.
مهندس محمدی پاسخ گویی روان، سریع و شفاف در خصوص گزارشات و مسائل مختلف شرکت را لزوم هر چه سریعتر پیش رفتن کارها دانست و از حاضرین خواست گزارش کار و اقداماتی که به آنان واگذار می گردد به صورت سریع، روان و کامل تهیه و در جلسه بعدی مدیران ارائه نمایند.
مدیرعامل در خاتمه بررسی و ارائه گزارشات توجیحی اقتصادی درخصوص پروژه های وایر و راه اندازی خط آهن اسفنجی را خواستار و خبر بررسی و رسیدگی به این دو پروژه در سال جاری را اعلام نمود.
گفتنی است در این جلسه هم چنین حجت الاسلام عاطفی؛ مشاور فرهنگی شرکت نیز ضمن تبریک سال جدید، نام گذاری ممتد سال به عنوان اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری را نشانده اهمیت این مقوله برشمرد و گفت امید است با حمایت دولت و جلوگیری از واردات بتوانیم محصولات شرکت را در عرصه جهانی ارائه نمائیم. 
وی مشکل جاده شرکت فولاد را نیــز در جلسه مطرح و از مدیرعامل خواست تا در این خصوص مساعدت و رسیدگی مسئولین استانی به موضوع جاده را پیگیری نماید.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 432

بازدید دیروز : 1,133

کل بازدید : 3,324,682