زبان / Language

در دیدار چهره به چهره مدیر عامل با واحد لجستیک:

فروش اقلام راکد در انبارهای شرکت با قیمت بسیار مناسب

 

مقدمه خبر :

در ادامه دیدارهای چهره به چهره مدیرعامل با کارکنان هر واحد، این بار نوبت به واحد لجستیک رسید. این دیدار در روز یک شنبه مورخ 6 اسفندماه سال جاری در محل اتاق کنفرانس مدیریت برگزار شد. 

 

 

مهندس مرتضی محمدی؛ مدیرعامل شرکت در ابتدای جلسه هدف از برگزاری این گونه نشست ها را ایجاد هم افزایی، همدلی و بیان نقطه نظرات همکاران، مشکلات و نواقص واحد و هم فکری در جهت رفع آنان جهت رسیدن به اهداف استراتژیک سازمان دانست.
وی واحد لجستیک را حلقه واصل بین واحدهای تولیدی و ستادی برشمرد و گفت: ابتدای کار شرکت از این واحد شروع می شود چرا که هر گونه خرید و یا سفارشی که باید برای شرکت انجام شود باید به این واحد اعلام گردد.
مدیرعامل شرکت هماهنگی بین واحدهای لجستیک، خرید و تولید را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: عدم هماهنگی بین این واحدها مشکلات بسیاری من جمله افزایش اقلام راکد در انبارها را به وجود می آورد.
مرتضی محمدی در همین خصوص افزود: زیاد شدن اقلام راکد در شرایطی که شرکت از لحاظ نقدینگی دچار چــالش است سبب می گردد هزینه هایی که باید صرف چرخاندن صنعت و چرخ های تولید گردد در انبارها ذخیره و مشکلات و تبعات بسیار دیگری را نیز بـه دنبال آورد و این مــوضوعات بــرطرف نمی گردد مگر با تقویت حس ارق سازمانی و دل سوزی در جهت رفع مسائل آن.
وی رعایت حد نرمال استاندارد در نقطه سفارش را بسیار با اهمیت دانست و گفت: 85 درصد از هزینه مالی شرکت مربوط به بخش تأمین است و نقش واحد لجستیک در کاهش هزینه های این بخش بسیار چشم گیر و مؤثر است چرا با به استاندار رساندن درخواست ها و بررسی هر کدام از آنان به صورت مجزا این واحد می تواند گردش نقدینگی را در شرکت بالاتر و به تبع حاشیه سود را افزایش دهد.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: من اذعان دارم با تلاش و کمک تک تک شما همکاران محترم خود جلوی انحرافات را خواهیم گرفت و گزارشات موجود نیز گواهی بر این موضوع است.
وی در ادامه قول فروش اقلام راکد در انبارهای شرکت با قیمت بسیار مناسب را داد و گفت به یاری خداوند متعال برنامه ریزی های بسیاری در این خصوص انجام و بسیاری از اقدامات در جهت کاهش اقلام راکد در شرکت انجام شده است و امیدواریم تا اواخر هفته آینده بتوانیم این معضل را برطرف سازیم.
مهندس محمدی از ورود تیم کاهش قیمت تمام شده در تمام واحدهای مختلف سازمان خبر داد و همکاری و مساعدت تمام پرسنل را در این راستا خواستار شد و گفت: در راستای کاهش هزینه، واحد لجستیک، تولید و خرید می تواند بیشتر از دیگر واحدهای سازمان نقش آفرین باشد.
وی در همین رابطه افزود: واحد لجستیک به عنوان حلقه شروع کننده زنجیره تأمین، باید بر روی مصرف واحدهای تولیدی کنترل و نظارت داشته باشد و هرگونه انحرافات را به صورت ماهیانه گزارش دهد. چرا که اگر جلوی هر گونه اسرافی در ابتدا گرفته شود طبیعتاً جلوی تبعات بیشتر آن را در آینده خواهیم گرفت.
محمدی تعامل بین واحد فروش و لجستیک را بسیار مهم دانست و گفت قرار نیست هرگونه که ما تولید کرده ایم فروش هم مجبور باشد همان گونه و با همان ترکیب بفروشد و هم چنین قرار نیست هرگونه که مشتری سفارش داد ما تولید کنیم، ما باید ترکیب بهینه داشته باشیم و به گونه ای تولید نمائیم که بهترین شرایط برای سودآوری، کاهش زمان، کاهش مصارف انرژی و... در نظر گرفته و برنامه ریزی های لازم جهت جلوگیری از انبارش محصول را داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران نقش واحد برنامه ریزی تولید را در بررسی و نظارت در انحرافات و ترکیب بهینه بسیار مهم و از این واحد خواست که در سال 97 علاوه بر ورود در کاهش ضایعات، توقفات و محصولات نامنطبق تلاش نماید تا با پایش برنامه های تولید به صورت هفتگی، شرکت تولیدی روان را داشته باشد.
در ادامه جلسه مهندس هاشمی؛ مدیر واحد لجستیک ضمن معرفی واحدهای زیرمجموعه خود و تشریح وظایف هر کدام از آنان، دیدگاه مدیریت های قبل را دیدگاه تولید محورخواند و گفت: با توجه به این دیدگاه کنترل نرخ مصرف واحدهای تولیدی توسط این واحد به معنای واقعی امکان پذیر نبود چرا که با ایجاد مشکل در تولید تمام گمان ظنی ها متحمل واحد لجستیک بود.
وی در همین خصوص افزود: امید است با نگاه ویژه جنابعالی و با توجه به هر دو مقوله کیفیت و کمیت بتوانیم بر انحرافات، نرخ مصرف، برنامه ریزی و نظارت بیشتری داشته باشیم.
لازم به ذکر است در این نشست صمیمی پرسنل واحد لجستیک مسائلی چون کمبود نیرو، فرسودگی تجهیزات و امکانات، عدم تطبیق گروه و رتبه، عدم توجه به برگزاری مزایده اقلام راکد توسط واحدها و... را عنوان و از مدیرعامل مساعدت در جهت رفع مشکلاتشان را خواستار شدند.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 446

بازدید دیروز : 1,211

کل بازدید : 3,333,461