زبان / Language

طراحی و ساخت دستگاه خاموت پیچ

طراحی و ساخت دستگاه خاموت پیچ

 

مقدمه خبر :

بمنظور تولید خاموت مورد نیاز جهت بسته بندی محصول با استفاده از مفتول نوردی به همت پرسنل نورد سبک دستگاه خاموت پیچ طراحی و اجرا شد. این دستگاه با سیکل اتومات طراحی شده است و قابلیت آن را دارد که مفتول نوردی را به خاموت مناسب جهت بسته بندی محصول تبدیل نماید. جهت اطلاع بیشتر از جزئیات دستگاه خاموت پیچ نورد سبک با مهندس رضا کیهانی؛ طراح قسمت برق و اتوماسیون این دستگاه به گفتگو نشستیـم که بـا هم می خوانیم: 

 

 

مهندس کیهانی ضمن شرح جزئیات و نوع کار دستگاه گفت: در ساخت و طراحی دستگاه خاموت پیچ ابتکارات زیادی بکار رفته که از جمله مهم ترین آن می توان به مکانیزم اتومات کشیدن خاموت بداخل میز گردان با استفاده از دو جک پنوماتیک، انتقال برق و هوای فشرده بداخل میز گردان با روش اسلیپ رینگ و روتاری جوینت  و هم چنین روش کنترلی تک سرعته و چند سرعته جهت کنترل کشش مفتول اشاره نمود.
وی در همین خصوص ادامه داد: همچنین با استفاده از hmi موجود برروی دستگاه علاوه بر ست نمودن تعداد دور و سرعت مورد نظر (ثابت و یا متغییر جهت کنترل کشش) کلیه اشکالات احتمالی دستگاه نیز قابل ردیابی است.  
همچنین با استفاده از تابلو فرمان که در مقابل اپراتور وجود دارد، علاوه بر فرمان اتومات  می توان تمامی قسمتهای دستگاه را در حالت  دستی فرمان داد.
قسمت قیچی دستگاه نیز بصورت هیدرولیک طــراحی و یونیــت آن کاملاً ابتکاری و بــا امکانات مـــوجود ساخته شده است. 
سرپرست تعمیرات نورد سبک نبود نمونه مشابه با قابلیت مورد نظر را از جمله دلایل طولانی شدن این پروژه عنوان نمود و افزود: نبود نمونه مشابه در ساخت این دستگاه باعث آن شد که قسمتهای مختلف دستگاه به تدریج بهینه و بعضاً بعضی قسمتها چندین مرحله ساخته و اصلاح گردد و این خود مهم ترین علت زمان بر بودن فاز طراحی دستگاه می باشد.
کیهانی دستگاه را شامل قسمتهای مکانیکی، پنوماتیکی، هیدرولیکی، و برقی وPLC  دانست وگفت: طراحی و ساخت قسمت مکانیکی، هیدرولیکی و پنیوماتیکی توسط آقای پیمان احمدی (شیفت فورمن تعمیرات نورد سبک) انجام شده است و ساخت و مونتاژ قسمت های مختلف دستگاه با تلاش 15نفر از پرسنل تعمیرات و تولید نورد سبک در مدت هفت ماه و با 2000 نفر ساعت به اتمام رسیده است.
سرپرست تعمیرات نورد و طراح برق و اتوماسیون دستگاه خاموت پیچ در خصوص مزایای ساخت این دستگاه گفت: با استفاده از این دستگاه مشکل تامین خاموت نورد سبک بصورت کامل رفع و همچنین حجم کار پرسنل قسمت بسته بندی نیز کاهش یافت و علاوه برموارد ذکر شده صرفه جویی قابل توجه ای  در حدود 140 میلیون تومان در سال براساس تولید 18هزار تن محصول ماهیانه در نورد سبک ایجاد گردید.
 وی در همین رابطه افزود: با توجه به استحکام بالای خاموت پیچیده شده توسط این دستگاه، ایمنی خاموت تضمین و نسبت به روش قبلی از اطمینان بالایی در هنگام حمل و نقل باندل برخوردار است و از دیگر مزایای این دستگاه به حداقل رساندن خاموت مصرفی می باشد که با تنظیم تعداد دور توسط اپراتور با دقت میلیمتر قابل حصول است.
کیهانی در پایان ضمن تشکر از کلیه کسانی که در انجام این مهم مساعدت نموده خاصه پرسنل تعمیرات و تولید نورد سبک گفت: با توجه به منحصر به فرد بودن دستگاه پیگیری ثبت اختراع نیز در آینده انجام خواهد شد و امکان ساخت و فروش آن به کارخانجات مشابه نیز وجود دارد.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 45

بازدید دیروز : 1,148

کل بازدید : 3,325,443