زبان / Language

مدیر عامل در دیدار چهره به چهره با واحد نوردها:

من به توانمندی های کارکنان شرکت ایمان دارم

 

مقدمه خبر :

در دیدار چهره به چهره مدیر عامل شرکت با پرسنل واحد نوردها، فرصتی حاصل شد تا پرسنل این واحد که بی بدلیل نقش بسیار مهمی را در تولید ایفاء می کنند، بتوانند مشکلات و درد و دل خود را با مدیریت سازمان مطرح نمایند. 

 

 

در ابتدای جلسه مهندس مرتضی محمدی از افتتاح پروژه خط وایر در شرکت خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده بسیار نزدیک بتوانیم مفتول های آلیاژی و پیش تنیده را به سبد محصولات شرکت افزوده و هم چنین صادرات این محصول را در برنامه کاری خود قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت فولادآلیاژی ایران استفاده از علم و دانش تمام همکاران و به کارگیری آنان را یکی از وظایف مدیریت واحد دانست و گفت: ما باید با اجرای پروژه های بهبود مستمر و هم چنین بکارگیریاز قابلیت وتوان پرسنل خودمان، هزینه ها را کاهش و درآمد را افزایش دهیم.

وی در همین خصوص خطاب به مدیران و مسئولین واحد افزود: برای کارکنان خود وقت بگذارید، آنان را توجیه و از انتقادات سازنده آنان استقبال نموده تا بتوانیم همدلی و هم افزایی را در بین کارکنان بیش از گذشته افزایش دهیم.

مهندس محمدی برگزاری جلسات با واحدهای مختلف شرکت را یک امر بسیار مهم خواند و گفت: صرف برگزاری جلسه نمی تواند مشکلی را حل نماید بلکه باید عملیاتی صحبت کنیم، بنابراین با عارضه یابی مشکلات باید در همان جلسه با حضور تمامی عوامل آن فرایند، در خصوص مباحث مطرح شده به اتفاق نظر برسیم و نتیجه در همان جلسه مشخص گردد. بنابراین در تمام جلسات از هر واحد یک نفر به عنوان نماینده جهت پاسخ گویی باید حضور داشته باشد.

ایشان توان پرسنل و کادر شرکت فولادآلیاژی ایران را بسیار قوی عنوان نمود و افزود: من به توانمندی های کارکنان این شرکت ایمان دارم،  بنابراین حضور مشاور و یا پیمانکار جهت انجام بعضی از امور شرکت را امری غیر لازم و در حقیقت واگذاری کار به دیگران و سلب اختیار شرکت در این امور می دانم. چرا که جهت توجیه نمودن مشاور باید هفته ها و ماه ها وقت گذاشت ولی کارکنان این شرکت با سابقه درخشان خود بر امور اشراف و با سرعت عمل بیشتری می توانند کارها را به پیش ببرند.

مرتضی محمدی پایه کارخود را بر مبنای نظر کارشناسی بر شمرد و گفت: باید زمان بندی و در فضای شفاف و روشن کارنمود و جهت عملیاتی شدن کارها از صفر تا صد درصد کار را رصد و حتی پشتیبانی های بعد از اجرای پروژه را نیز پشتیبانی و حمایت نمود و اگر این روال در شرکت پایه گذاری شود و بر مبنای کارشناسی شده پیش رود به اصطلاح کلی دانش محوری را در شرکت رواج دهیم می توانیم با موفقیت کارها را انجام و شرکت را در جهت رسیدن به اهداف آن رهنمون سازیم.

نامبرده انحراف در مصارف حتی بودجه های شرکت را امری غیر قابل توجیه خواند و برخی از آنان را مربوط به نوسانات قیمت و عمده آن را به نوع مصرف دانست و گفت: امیدوارم با انجام امور به صورت کارشناسی بتوانیم به کمک هم دیگر این مسائل را رفع و تغییرات را به صورت اساسی و توجیه شده ایجاد نمائیم.

وی کادر مدیریت ارشد سازمان را پیگیر و دلسوز جهت رفع مسائل سازمان و کارکنان آن عنوان نمود و گفت: همین الان که من در این جلسه در کنار شما هستم آقای مهندس غروی و طاهرنژاد هرکدام به صورت جداگانه مسائل شرکت را در جلسات مختلف پیگیر و امیدواریم بتوانیم تا هفته آینده خبرهای خوبی جهت پیشرفت شرکت برای همکاران داشته باشیم.

محمدی در همین خصوص از صرفه جویی هزینه 5/1 میلیارد تومانی جهت خرید ارز مبادلاتی در مصرف الکترود خبرداد و گفت: این موضوع از جمله مسائلی است که کادر هیئت مدیره آن را بررسی و در حال انجام آن هستند.

مدیر عامل شرکت یکی از مشکلات سازمان را گسستگی و به صورت پراکنده کارکردن هرکدام از واحدهای شرکت برشمرد و گفت تمام واحدها باید به صورت زنجیروار با یکدیگر در ارتباط و از مسائل هم اطلاع داشته باشند. وی در همین رابطه مذاکرات بین واحدهای تولیدی، فروش و برنامه ریزی تولید جهت چگونگی عقد قرادادها با مشتریان و قبول نوع سفارشات را امری لازم و بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید با مشتری در ابتدای عقدقرارداد  صحبت کنیم و نوع سفارشات را بر مبنای ظرفیت واحدها و هم چنین در نظر گرفتن شرایط کار انجام دهیم البته این به معنای عدم قبول سفارشات جزئی یا خارج از ظرفیت واحد نیست بلکه ما آن سفارشات را نیز پذیرفته ولی با برنامه ریزی یا واگذاری به تولیدکنندگان کوچک می توانیم سفارش مشتری را بنحو احسن به اتمام برسانیم.

در ادامه جلسه مهندس محمود غدیری، شرکت فولادآلیاژی ایران را دارای مغز افزار بسیار قوی دانست و افزود: ما از نیروی بسیار خوب و کادر متخصص با تجربه بالا برخورداریم که می توانند مسائل شرکت را در انجام امور بسیار بهتر از مشاوران حل و فصل نمایند.

مدیر ارشد بهره برداری در تکمیل صحبت های مدیرعامل تصمیم گیری جزیره ای و پراکنده کارکردن واحدها را یکی از مشکلات عمده شرکت، واحدهای تولیدی و پرسنل آن عنوان نمود.

مهندس ابویی مدیر نوردها نیز ضمن تشریح مسائل و وظایف واحد نوردها، تعدد محصول و تنوع سایز در یک ماه را از عوامل قراضه و خرابی محصول عنوان نمود و گفت عدم ظرفیت سنجی و تولید خارج از ظرفیت ممکن است تبعاتی را به دنبال داشته باشد لذا در این راستا باید با قوی کردن تجهیزات و تعمیرات آن مستمراً جلوی برخی از موارد را بگیریم و این به معنای عدم توان این واحد برای این نوع تولیدات نیست.

مدیر واحد نوردها شات بلاست برای محصولات مقاطع گرد درواحد 09، ریزش نیرو با توجه به بازنشتگی افراد، عدم تکمیل چارت سازمانی، بازنگری در ظرفیت سنجی واحد نورد سنگین، عدم تغییر در قیمت تمام شده با توجه به تغییرات فرآیند تولید توسط مشتری، عدم تعامل بین واحدهای تولیدی و مشتریان و ... را از جمله مشکلات واحد نوردها عنوان نمود و از مدیر عامل خواست با مساعدت و نگاه ویژه خود مسائل این واحد را رفع و رجوع نماید.

 در ادامه بعدازظهر همان روز مدیرعامل شرکت از خطوط تولید نوردها بازدید و کارکنان واحد نوردها در جمع صمیمی از نزدیک مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود را با مدیر عامل مطرح که از طرف ایشان پاسخ داده شد.

 

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 791

بازدید دیروز : 1,133

کل بازدید : 3,325,041