زبان / Language

برگزاری اولین سمینار خود مراقبتی بانوان استان در شرکت فولادآلیاژی ایران

 

مقدمه خبر :

اولین همایش خودمراقبتی بانوان روز شنبه مورخ 7/5/96 در سالن پژوهش واقع در ساختمان آزمایشگاه مرکزی به همت واحد آموزش و توسعه منابع انسانی و روابط عمومی برگزار گردید. 

 

 

به منظور خط مشی های ارتقاء سلامت و خلق محیط فیزیکی سالم و اجرای برنامه ملی خودمراقبتی در ادارات همایشی با حضور دکتر محمدعلی طالبی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، رقیه کرمانیان؛ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و جمع کثیری از بانوان شاغل دستگاه های اجرایی استان و بانوان شاغل در شرکت با محوریت شروع سبک زندگی سالم، ارتقاء سطح سواد سلامت، بهبود سلامت روان و سطوح مختلف پیشگیری و مدیریت بیماری برگزار گردید.
محمدعلی طالبی در خصوص اهداف خودمراقبتی بانوان شاغل گفت: ما باید بپذیریم که در مباحث سلامت بهداشت و روان نیازمند آموزش هستیم و باید شرایطی را فراهم نمائیم تا جامعه با شاخص های بهتر در بحث سواد سلامت مطرح باشد.
وی هدف اصلی تشکیل این سمینار آموزشی را افزایش سواد سلامت کارکنان و ایجاد محیط کار سالم و اتخاذ شیوه های زندگی سالم برای جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی در محیط کار، زندگی و... دانست و افزود: شما به عنوان سفیران خوب برای استان یزد باید تلاش نمائید تا با شروع این فرهنگ و انتقال آموخته ها بتوانیم با کمک یگدیگر سطح استان سواد سلامت را ترویج دهیم. 
در ادامه رقیه کرمانیان؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استان یزد در حاشیه سمینار و در گفتگو با خبرنگار خبرنامه گفت: امور بانوان و خانواده ی استانداری بر آن است با بررسی طرح هایی مختلف، افزایش خودمراقبتی و سلامت اجتماعی زنان و خانواده های آنان را بیش از پیش رواج دهد.
وی با ابراز نگرانی از شیوع بیماری های مختلف من جمله سرطان، دیابت و ایدز گفت: با توجه به شیوع این بیماری ها هم افزایی، همکاری و اقدامات لازم در جهت کاهش آن در استان به صورت جدی احساس نیاز شد  چرا که قبلاً آمارهای این نوع بیماری ها در مردها بیشتر از زن ها شایع بود ولی هم اکنون مشاهده می شود که این نوع بیماری ها در خانم ها بیشتر رویت می گردد و با توجه به اینکه مادر ستون خانواده است و نقش اساسی و مهمی در پرورش فرزندان دارد و بسیار تأثیرگذار بر روی خانواده است و آشنایی مادر به منزله آشنایی فرزندان تلقی می گردد، در این راستا بر آن شدیم که آموزش های لازم برای خودمراقبتی را آغاز نموده و از زنان شاغل و مادران خانواده به عنوان سفیران سلامت در منزل و جامعه برای رواج هر چه بیشتر سلامت و کاهش بیماری ها در خانواده استفاده کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استان این طرح را 16 ساعت در سه مرحله عنوان نمود و گفت: همایش امروز سه ساعت از 16 ساعت آموزش را در بر گرفته و امیداریم بتوانیم کلاس های آموزشی دیگر را نیز به نحو شایسته برگزار نمائیم.
گفتنی است در این همایش خانم ها دکتر پدرزاده و مجاهد در خصوص بیماریHIV و بیماری های شایع در بانوان به ایراد سخنرانی پرداختند.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 510

بازدید دیروز : 1,211

کل بازدید : 3,333,525