زبان / Language

در طی یک سال20هزار تن صادرات محصول توسط ناوگان حمل ونقل ریلی انجام خواهد شد

در طی یک سال20هزار تن صادرات محصول توسط ناوگان حمل ونقل ریلی انجام خواهد شد

 

مقدمه خبر :

با توجه به احیاء خطوط ریلی شرکت و حمل محموله 500 تنی آهن اسفنجی در تیر ماه سال جاری از طریق راه آهن یزد به شرکت فولاد آلیاژی ایران جهت اطلاع خوانندگان محترم از پیشرفت کار با مهندس سیدابوالفضل هاشمی؛ مدیر لجستیک شرکت به گفتگو نشستیم که از نظرتان می گذرد: 

 

 

مهندس سیدابوالفضل هاشمی ضمن بیان تاریخچه خطوط ریلی شرکت گفت: در زمان راه اندازی شرکت این خطوط تأسیس شد ولی تاکنون هیچ گونه استفاده ای از آن صورت نگرفته بود. بر همین اساس و با توجه به اینکه یکی از گلوگاه های صادرات مسئله حمل و نقل است، شرکت در جهت کاهش قیمت تمام شده ، ترافیک و تصادفات جاده ای تصمیم گرفت خطوط ریلی را احیاء نماید.

مدیر واحد لجستیک در این خصوص افزود: با احیاء خطوط ریلی هزینه ای بالغ بر20 میلیارد تومان زنده شد. در این راستا با کمک راه آهن جمهوری اسلامی ایران در استان یزد خطوط ریلی بازسازی شد. در ابتدا برای شروع  تصمیم بر آن گرفته شد که حمل محصولات آهن اسفنجی از طریق خطوط ریلی صورت گیرد.
مهندس هاشمی با بیان مشکلات حمل و نقل جاده ای من جمله مهم ترین آن تردد ماشین های سنگین و افزایش 30 درصدی هزینه حمل در سال جدید گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده ، شرکت تصمیم گرفت جایگزینی برای حمل محصولات خود پیدا کند تا ضمن حفظ محیط زیست، کاهش  هزینه هــا و هم احساس نیاز بــه حمل جاده ای کاسته شود بر همین مبنا با برگزاری جلسات متعدد با راه آهن یزد همکاری دو جانبه آغاز گردید.
مدیر واحد لجستیک با بیان موانع پیش رو جهت حمل آهن اسفنجی به شرکت گفت: بعد از حمل اولین محموله آهن اسفنجی به شرکت، با توجه به اینکه محصولات باید توسط کامیون از شرکت غدیر ایرانیان حمل و به راه آهن تحویل داده می شد حدود یک درصد مواد اولیه در این جابجایی از بین می رفت و این موضوع برای شرکت فولاد آلیاژی ایران مقرون به صرفه نبود.
وی در این خصوص افزود: بعد از ایجاد این مشکل و با توجه به دوبار بارگیری (یک دفعه توسط کامیون و یک دفعه توسط راه آهن)، جلساتی با شرکت غدیر ایرانیان مبنی بر اجرای ریل آهن تا آن شرکت برگزار شد و قرار گردید مسئله از طرف شرکت غدیر ایرانیان بررسی و به اطلاع شرکت فولاد آلیاژی ایران رسانده شود و فعلاً تا رفع این مشکل حمل آهن اسفنجی از کارخانه غدیر ایرانیان توسط ناوگان ریلی متوقف است.
مهندس هاشمی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم در بازارهای جهانی و هم چنین در حوزه صادرات و واردات حضور بیشتری داشته باشیم و در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه ها گام برداریم، مقرر گردید حمل محصولات توسط حمل و نقل ریلی صورت گیرد. بر همین مبنا تصویب گردید برای شروع، محصولات صادراتی، از طریق ناوگان ریلی به بندرعباس انتقال داده شود.
وی در این خصوص افزود: پیش نویس قرارداد با راه آهن نوشته شده و هماهنگی های لازم صورت گرفته و هم اکنون واحد صادرات شرکت در حال رفع مشکلات گمرکی این موضوع می باشد.
مهندس هاشمی از صادرات 20 هزار تن محصول توسط خطوط ریلی در یک سال خبر داد و گفت: پیش بینی می گردد با شروع حمل محصول به بندرعباس از آبان ماه بتوانیم کلیه محصولات صادراتی به بندرعباس از شرکت را از طریق ناوگان ریلی تحت پوشش قرار دهیم.
مدیر واحد لجستیک در پایان از راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواست با ایجاد تمهیدات ویژه هزینه های حمل و نقل را کاهش داده تا این شرکت که به عنوان سرمایه ملی تلقی می شود بتواند با توجه به رسالت پیش رو بــا افزایش تــولید و بالا رفتن شاخصه های صادرات، تعهدات خود را به کشور و دولت بیش از گذشته تحقق بخشد.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 1,186

بازدید دیروز : 1,148

کل بازدید : 3,326,584