زبان / Language

حمایت از تولید داخلی ضامن بقاء و توسعه صنعت فولاد کشور و صنایع وابسته

حمایت از تولید داخلی ضامن بقاء و توسعه صنعت فولاد کشور و صنایع وابسته

 

مقدمه خبر :

با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه خطوط ریلی در کشور و نیاز سالانه 150 تا 200 هزار تن ریل براساس سند چشم انداز توسعه ملی، تولید فولاد ریل یکی از مهمترین دستاوردهای اخیر و از جمله برنامه های استراتژیک شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان تنها تولید کننده این نوع خاص فولاد در ایران است. یقیناً با رسیدگی دولت به موضوع واردات ریل و اعمال تعرفه مناسب در حمایت از تولید داخلی که ضامن بقاء و توسعه صنعت فولاد کشور و صنایع وابسته است، شاهد بهره برداری مطلوب شرکت فولاد آلیاژی ایران از این فرصت و ظرفیت ارزشمند داخلی خواهیم بود. 

 

 

 

 

 

 

به بهانه تحقق این دستاورد مهم که به اهتمام همکاران ارجمند در واحدهای امور تکنولوژی و فولادسازی در تاریخ فولاد کشور ثبت گردیده است، با مدیریت محترم این دو واحد گفتگو کردیم تا از فرآیند تولید فولاد ریلی در شرکت مطلع شویم.

مهندس کاردی؛ مدیر امور تکنولوژی شرکت در تشریح روند تولید فولادهای خاص گفت: هریک از انواع فولاد خاص پس از دریافت سفارش مشتری، توسط کارشناسان تکنولوژی تولید و طبق استانداردهای روز دنیا و امکانات موجود در شرکت بررسی شده و دستورالعمل تولید آنها برای تــولید در واحـدهای فــولادسازی، نورد، عملیات حــرارتی و تکمیل کـاری ارسال می گردد.
بر همین مبنا فولاد ریل نیز تحت عنوان گرید فولاد آلیاژی 0623D طبق استاندارد اروپایی 13674 Dinen  در شرکت طراحی گردید که برای تولید ریل U33 کاربرد دارد.
مدیر امور تکنولوژی سپس به تشریح توافق صورت گرفته بین شرکتهای ذوب آهن اصفهان و فولاد آلیاژی ایران جهت تولید 3000 تن بلوم با سطح مقطع250*230 پرداخت و افزود: با بهــره گیری از روش مهندسی معکوس، نمونه های ریل ارسالی از طرف شرکت ذوب آهن اصفهان مورد ارزیابی قرار گرفت و بر همین مبنا تحقیق و مطالعه جهت تضمین کیفیت مذاب به لحاظ محدودیت ناخالصی، اکسیژن توتال و درصد آلومینیوم مجاز صورت گرفت.

 

 

 

 

 

محمدعلی جعفرزاده؛ مدیر کارخانه فولادسازی نیز با اشاره به فرایند تولید فولاد ریل در کارخانه فولادسازی گفت: این فولاد جزو فولادهای پرکربن است و نیاز به تمیزی بسیار بالا و مقدار اکسیژن کل پایین به همراه کیفیت سطحی عالی جهت تولید ریل دارد، ضمن آنکه عملیات گاززدایی تحت خلأ برای دستیابی به مقدار هیدروژن و نیتروژن مطابق با استاندارد بر روی این فولاد انجام می گردد.

مهندس محمدعلی جعفرزاده، انتقال هیدریس کوره پاتیلی 3 جهت اندازه گیری مقدار هیدروژن مذاب در تاندیش و در نظر گرفتن تمهیدات لازم پس از انجام VD و همچنین استفاده از روش سرد شدن کنترل شده برای بلوم را از جمله اقدامات انجام شده بـرای تضمین مقدار هیدروژن مطابق با استانـدارد فــولاد ریلی مــدنظر مشتری عنوان نمود.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 1,401

بازدید دیروز : 1,148

کل بازدید : 3,326,799