زبان / Language

نشست خبری اصحاب رسانه با شرکت فولاد آلیاژی ایران

در نشست خبری اصحاب رسانه با شرکت فولاد آلیاژی ایران عنوان شد: مسئولین برای توسعه صنعت استان یزد باید مسئله جاده شرکت را بررسی و حل نمایند

 

مقدمه خبر :

شرکت فولاد آلیاژی ایران روز دوشنبه مورخ 17/8/95 میزبان جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان یزد بود. 

 

 

شرکت فولاد آلیاژی ایران روز دوشنبه مورخ 17/8/95 میزبان جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان یزد بود.

در این نشست خبری که در محل اتاق کنفرانس مدیریت شرکت برگزار شد، محمد ابراهیم قدیریان،  شرکت فولاد آلیاژی ایران را همچون زمردی در دل کویر خواند و گفت ما باید با کمک تمام مسئولین استانی و کشوری این شرکت را  به جایگاه ای که شایسته  و بایسته آن سازمان است برسانیم.

ایشان ضمن اشاره به اینکه فولاد آلیاژی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در ایران و خاورمیانه به شمار میرود، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید این واحد بالغ بر 600 هزار تن مذاب است.

وی عنوان نمود: در کنار فولاد آلیاژی، واحد یزد یک نیز در حال پیگیری است و با توجه به اینکه سالهاست کلید آن خورده و تجهیزات آن خریداری شده است، هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران با اشاره به اخذ تخفیف 100 میلیارد تومانی از پیمانکاران  و همچنین کاهش ده درصدی سطح انبارها، خبر از آغاز عملیات اجرایی فولاد یزد یک تا آغاز آذرماه سالجاری داد و تأکید کرد: همواره رکورد شکنی و تولید محصولات ویژه و جدید در فولاد آلیاژی ایران ادامه دارد.

قدیریان ادامه داد: ظرفیت تعریف شده برای یزد یک نیز 700 هزار تن است که با احتساب 600 هــزار تــن ظرفیت نصب شده، ظرفیت تولید شرکت  فولاد آلیاژی ایران به یک میلیون و 300 هزار تن در سال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران اظهار امیدواری کرد: در یک بازه زمانی دو ساله فاز اول فولاد آلیاژی ایران به تولید 600 هزار تن، ظرفیت فولاد یزد یک به 700 هزار تن و در مجموع در یک بازه زمانی چهار ساله به یک میلیون و 300 هزار تن برسیم.

 

وی تاکید نمود: چنین مجموعه ای آثار و برکات خود را در حوزه اشتغال و توسعه ملی و منطقه ای خواهد داشت به نحوی که اشتغالزایی در صنعت فولاد حدود یک به سه است به این معنا که به ازای هر یک شغل مستقیم در صنعت فولاد، سه شغل غیرمستقیم ایجاد میشود.

قدیریان با اشاره به مزایای اقتصادی و اشتغالزایی صنعت فولاد بیان کرد: فولاد در عین حال با یک چالش بزرگ و جدی با عنوان آب مواجه است و این مشکل، چالشی در مسیر توسعه ملی و توسعه صنعت فولاد است که باید برای رفع آن تلاش شود.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در مورد پروژه یزد یک نیز بیان کرد: یزد یک از زمان کلنگ زنی دائم در فراز و نشیب و کش و قوس بوده و به دلیل کمبود منابع در وضعیت ابهام قرار داشته است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که ظرف یک سال گذشته اندیشیده شده، توانستیم با برخی برنامه ریزیها بخش قابل توجهی از منابع مالی را برای این واحد تامین کنیم.

محمد ابراهیم قدیریان مسئله جاده اختصاصی شرکت فولاد آلیاژی را یکی از مهمترین معضلات فعلی و آینده این صنعت خواند و گفت ایــن جاده در آینده نــه چندان دور و با راه اندازی کارخانه یزد یک پاسخ تولید را نخواهد داد.

وی خطاب به اصحاب رسانه گفت ما بارها با مقامات و مسئولین استان در خصوص مشکلات جاده صحبت نموده و در خواست رسیدگی به این موضوع را داشته و داریم.

قدیریان ادامه داد اگر استان میخواهد پروژه یزد یک استــارت و شرکت فولاد آلیاژی به چشم انداز پیش بینی شده خود برسد باید مسئله جاده را حل و بررسی نماید.

ایشان کلید واژه توسعه را در رقابت خواند و گفت در جهت حفظ شرکت فولادآلیاژی و در راستای کاهش هزینه ها، بعد از فراخوان عمومی و درج آگهی در روزنامه مناقصاتی در سطح ملی  به صورت بسیار سالم و شفافس برگزار شد که نتایج بسیار خوب و مثبتی برای شرکت در برداشت.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی فضای رقابت  را برای هر سازمان بسیار مهم و اساسی تلقی نمود و گفت رقابت باید در همه جا حاکم باشد و اگر رقابت وجود نداشته باشد تمام شرکتها خود بخود از گردونه اقتصاد خارج خواهند شد، بنابراین در برگزاری این مناقصات ضمن اینکه در ارزیابی پیمانکاران، برای پیمانکاران بومی استان پارامتر و امتیازاتی نسبت به پیمانکاران  غیر بومی قائل شدیم، در نهایت با لحاظ تاثیر امتیاز ارزیابی در قیمت و با نگاه حفظ کیفیت برای سازمان و ماندن در عرصه رقابت، نتیجه این مناقصات صرفه جویی سالیانه چیزی حدود 8 میلیارد تومان بود که در نوع خود عدد قابل ملاحظه ای می باشد.

 

قدیریان خاطرنشان کرد: امسال طبق بودجه مصوب شده باید 340 هزار تن محصول در فولاد آلیاژی ایران تولید و به بازار عرضه شود که طی هفت مــاه گذشته 235 هزار تن آن محقق شده است.

وی بــا اشاره به اینکه در بخش های مختلف فــولادسازی در مجتمــع فـــولاد آلیــاژی برنامه های توسعه ای را دنبال می کنیم، افزود: فروش 220000 تن محصول از ابتدا سال تا کنون حاکی از تلاش و کوشش کارکنان سختکوش و متعهد این شرکت در جهت تأمین نیاز داخلی کشور می باشد که نسبت به سال مشابه قبل 23 درصد افزایش نشان می دهد.

مهندس قدیریان در ادامه گفت: این میزان تولید سبب شده است که در واحدهای کارخانجات فولادسازی به میزان 100 درصد، نورد سنگین 13درصد، نورد سبک 18درصد، عملیات حرارتی و تکمیل کاری 12 درصد رشد نسبت به سال مشابه قبل بیشتر از برنامه مصوب  باشد.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به رکوردهای حاصل شده در ماههای اخیر اشاره کرد وگفت: بخشی از واحدهای این شرکت موفق شده اند رکوردهای جدیدی در تولید و فروش داشته باشند بطوری که واحد ذوب با تولید 41050 تن مذاب در خرداد 95 و امور فروش نیز با ثبت چهار رکورد به مقدار 23000 تن در زمینه محصولات آلیاژی به یک رکورد جدید دست یابند. ایشان اضافه شدن تولیدات فولاد زنگ نزن 304 و 316 به سبد محصولات این شرکت را از دیگر افتخارات کسب شده برای کشور نام برد و افزود: با تولید این محصولات و فروش آن در بازار ضمن کسب رکورد جدیدی در تولید و نیاز کشور و حتی صادرات، خود را به کلوپ تولید کنندگان این نوع محصولات مهم نزدیکتر نموده ایم.

مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران در ادامه به صادرات حدود 30000 تن محصول به چندین کشور دنیا اشاره کرد و گفت: توسعه صادرات فولاد آلیاژی ایران به عنوان یکی از استراتژی های پایدار این شرکت در راستای رقابت با تولید کنندگان معتبر جهان می باشد که صـدور این مقدار محصول تا آخر سال به بیش از 50000 تن خواهد رسید.

ایشان با اشاره به تولید محصول جدید در فولاد آلیاژی ایران اظهار داشت: این شرکت تاکنون 18 گروه فولاد آلیاژی در قالب حدود 330 گرید آلیاژی را تولید نموده و با ارزش افزوده بالا همواره به عنوان یک هدف مهم و اساسی در دستور کار فولاد آلیاژی ایران قرار گرفته و هر روز کارکنان متعهد و زحمتکش این شرکت در صدد تولید محصولات جدید هستند که می توان به فولادهای مورد نیاز مشتریانی همچون ســاپکو، مگامــوتور، صنــایع مس، سازه گستر سایپا، تراکتورسازی، صنایع مفتولی و صنایع ریلی اشاره نمود.

مهندس قدیریان با اشاره به اینکه همواره رکورد شکنی و تولید محصولات ویژه و جدید در فولاد آلیاژی ایران ادامه دارد افزود: توسعه ظرفیت ها موجود، تحول سازمانی در تمامی بخشها در راستای افزایش بهره وری، توسعه صادرات، ایجاد واحدهای پایین دستی در راستای ارزش افزوده، افزایش سودآوری در راستای توسعه کمی و کیفی، ارتقاء سطح رفاه کارکنان، توجه به مسئولیت ها اجتمـاعی و محیط زیست، تأمین بخش وسیع تری از نیازهای صنایع کشور و افزایش رقابت پذیری از دیگر اهداف این شرکت می باشد.

وی خاطرنشان کرد در حال حاضر فولاد آلیاژی ایران بعنوان بزرگترین واحد تولید  فولاد آلیاژی کشور و  خاورمیانه و تامین کننده عمده فولادهای مــورد نیــاز صنعت خودرو کشــور می باشد و با توجه به چشم انداز 20 ساله کشور می بایستی این میزان تولید و صادرات همچنان تثبیت گردد که در این راستا با برنامه ریزی های مناسب و تعهد کارکنان سختکوش شرکت فولاد آلیاژی ایران به این مهم دست خواهیم یافت.

قدیریان، مهمترین کشورهای هدف صادراتی را 20 کشور اروپایی خواند و افزود: عمده ترین صادرات ما به کشورهای آلمان، اسپانیا، لهستان و بسیاری دیگر از کشورهای صنعتی اروپا صادر میشود.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی عنوان نمود این شرکت توانایی تولید انواع فولادهای آلیاژی را برای گسترده ترین کاربردهای صنعتی از قبیل صنایع خودروسازی، ماشین سازی، نفت وگاز و پتروشیمی، ابزار سازی، نیروگاهی، ریلی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی و سایر صنایع ویژه را دارد.

وی در خاتمه تولید فولاد ریلی در ماه گذشته و ارسال آن برای شرکت ذوب آهن اصفهان جهت ساخت ریل آهن ملی را از افتخارات این شرکت نام برد به صورتی که تولید این مقدار فولاد آلیاژی در تاریخ فولاد کشور بی سابقه بوده است و اظهار امیدواری نمود این محصول و دیگر محصولات استراتژیک در شرکت رشد بهتری داشته باشد.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی  در خصوص سوال خبر نگاران مبنی بر مسائل زیست محیطی افزود ما اگر بخواهیم به توسعه برسیم باید محیط زیست خودمان را پاس داشته و از این ذخیره الهی بدرستی استفاده نماییم، تا هم خود و هم آیندگان بتوانند سالم زندگی نمایند. بنابراین در همین راستا شرکت فولاد آلیاژی ایران طبق استانداردهای ملی حرکت نموده و سطح پالایندگی شرکت به صورت آنلاین مورد پایش قرار میگیرد و ما در ترازهای استاندارد ملی لوح صنعت سبز نمونه و صنعت پاک را داریم.

در پایان مراسم خبرنگاران از بخشهای مختلف شرکت فولاد آلیاژی ایران  بازدید نمودند.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 1,187

بازدید دیروز : 1,647

کل بازدید : 3,321,400