زبان / Language

سکان دهمین دوره مدیریت شرکت فولاد آلیاژی ایران در دستان مهندس محمد ابراهیم قدیریان قرار گرفت

سکان دهمین دوره مدیریت شرکت فولاد آلیاژی ایران در دستان مهندس محمد ابراهیم قدیریان قرار گرفت

 

مقدمه خبر :

شرکت فولاد آلیاژی ایران در هفدهمین سال بهره برداری، میزبان مدیر عاملی گردید که کوله باری از علم و تجربه را در یکی از بزرگترین و موفق ترین صنایع فولاد کشور (شرکت فولاد مبارکه) به همراه دارد.  

 

 

در جلسه معارفه مدیر عامل جدید شرکت فولاد آلیاژی ایران که در تاریخ 01/10/1394 و با حضور اعضاء هیئت مدیره ، مدیران ، رؤسا و مشاوران شرکت برگزار شد ، از تلاش های صادقانة مهندس سیدعلی آذربادگان قدردانی و مهندس محمدابراهیم قدیریان به عنوان دهمین مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران معرفی گردید.

     در ابتدای جلسه رئیس هیئت مدیرة شرکت ضمن عرض خیرمقدم به آقای قدیریان و قرائت رزومة کاری مشارالیه ، به بیان چگونگی انتخاب نامبرده پرداخت و ابراز امیدواری کرد با همراهی و همدلی که در هیئت مدیره و صاحبان سهام (سرمایه گذاری غدیر، سهام عدالت / ایمیدرو و صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد) وجود دارد ، بتوانیم گامهای بلندی برداشته و این بنگاه ارزشمند را به جایگاه شایسته خود برسانیم .

مهندس یدالله طاهرنژاد؛ شرایط کشور را ویژه خواند و گفت امسال یکی از سالهای سخت اقتصادی دولت است. 

رئیس هیئت مدیره با بی سابقه خواندن شرایط اقتصادی کشور حتی در طول جنگ تحمیلی افزود : قیمت نفت که در بودجه 72 دلار بسته شده بود با 61 دلار چشم اندازش تعدیل شد و امروز به 31.5 دلار رسیده است که درآمد خالص آن 27 الی 28 دلار است.

وی با ابراز تأسف گفت: هزینه تولید که به طور نرمال تقریباً در خشکی حدود 5.5 تا 6 دلار می باشد برای کشور ما در حدود 7.5 تا 8 دلار است که این مقدار در دریا گرانتر خواهد بود.

طاهرنژاد در ادامه توضیح داد: ما گران تولید می کنیم و ارزان می فروشیم حتی ارزانتر از اوپک به علت اینکه هنوز در تحریم هستیم و مشتریان برای خرید نفت از کشور ما امتناع می کنند.

رئیس هیئت مدیره گفت: علیرغم اینکه شرایط تولید ما در دولت تدبیر و امید بهتر شده و ما از 2.700.000 بشکه به 3.400.000 بشکه تولید رسیده ، ولی بازار برای عرضه بیشتر همان حدود 850 تا 900 هزار بشکه در روز نداریم برای اینکه پالایشگاه هایی که با نفت ما کار می کردند ، با رقبای ما وارد معامله شده اند و تا اینکه اینها دوباره برگردند ، زمان خواهد برد.

وی ضمن ابراز نگرانی از شرایط سخت درآمدی کشور گفت: پیش بینی می شود که تا آخر امسال یک چیزی در حدود 165 تا 170 هزار میلیارد تومان از 235 هزار میلیارد تومان درآمد دولت که در بودجه پیش بینی شده بود محقق شود که این نشان دهنده یک کسری در حدود 65 الی 70 هزار میلیارد تومان است.

 مهندس طاهرنژاد با بیان اینکه شرایط بستگی به قیمت نفت دارد، گفت: اگر قیمت نفت بیشتر از این افت کند ممکن است کسری بودجه بیشتر شود لذا باید همه توان مان را به کار گیریم که از ظرفیت خودمان و امکانات این بنگاه با توجه به شرایط جهانی استفاده کنیم.

وی بازار جهانی فلزات را نامناسب دانست و گفت: چین که از سال 2007 تا سال 2013 رشد بالائی را تجربه کرده بود امروز بنا به اظهار خودشان به رشد 5 درصدی نزول کرده که کارشناسان معتقدند رشد چین حدود 2.5 تا 3 درصد است و به لحاظ اینکه خود را از تک و تاب نیندازد و بورس کشورش آسیب نبیند رشد 5 درصدی را نشان می دهد.

رئیس هیئت مدیره همچنین با سخت و دشوار خواندن شرایط بازار فلزات گفت: کاهش رشد چین از دو  رقمی که حدود 10 الی 11 و یکسال 13 بوده به 2.5 به عنوان یک مصرف کننده بزرگ فلز در دنیا، سبب آسیب دیدن بازار شده لذا در یک چنین شرایط سختی که بازارهای اطرافمان، بازارهای خوبی نیست و بازار داخلی مان هم به دلیل اینکه بودجه عمرانی شدیداً کاهش یافته است و تزریق منابع برای دولت به علت تورم در شرایط فعلی خیلی مقدور نیست.

مهندس طاهرنژآد رسالت فروش را رسالت سنگینی معرفی نمود و گفت: ما در هیئت مدیره تصمیم گرفتیم که یک شرکت بازرگانی ایجاد کنیم که تولیت و تام الاختیار بتواند با قدرت وارد بازارهای جهانی شود و محصول ما را عرضه کند البته تا رسیدن به برنامه یک مقدار زمان نیاز داریم که انشاء الله مهندس قدیریان به کمک تیم بازرگانی اشان این کار را زودتر تعقیب کرده و به نتیجه خواهند رسانید.

وی گفت: علی ایحال به نظر می رسد که رسالت فروش سنگین تر از رسالت تولید است به لحاظ آنکه آنچه که در تولید میسر است تقریباً در اختیار است ولی آنچه که در فروش دخیل می باشد در اختیار ما نیست. لذا فروش در حال حاضر یک هنر است که علاوه بر تخصص و تجربه نیاز به هنرمندی خاص دارد که بتوانیم در میان این رقابت سخت و سنگین و فشرده یک جایی در بازار جهان برای خودمان باز کنیم و من امیدوارم با همراهی و هماهنگی کاملی که در هیئت مدیره وجود دارد و همچنین همراهی صاحبان سهام (سرمایه گذاری غدیر، سهام عدالت/ایمیدرو و صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد) و همراهی و همدلی که مابین مدیران فولاد آلیاژی است، بتوانیم گامهای بلندی برداریم و این بنگاه ارزشمند را به جایگاه واقعی که مورد انتظار هست، برسانیم.

رئیس هیئت مدیره ضمن آرزوی توفیق برای مهندس قدیریان گفت، امیدوارم شرایط نامساعد شرکت فولاد آلیاژی در رابطه با کوتاه بودن عمر مدیرعاملی این شرکت برطرف شود و بتوانیم مدت زمان طولانی از تجربیات ارزشمند مهندس قدیریان بهره مند شده و از صلابت و صداقتی که از خصوصیات شایسته ایشان است استفاده کنیم.

در ادامه جلسه مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در شرکت و تأیید صحبتهای مهندس طاهرنژآد گفت: شرایط ، شرایط خوبی نیست ، ولیکن من نگاهم همواره به محیط پیرامون خودم ،‌ یک نگاه مثبت است یعنی همواره به این اعتقاد دارم که خداوند متعال جز خیر خلق نکرده و هرچه هست خیر است و ما باید شرایط موجود را به عنوان فرصتی برای تعالی خودمان در نظر بگیریم و تلاش کنیم که انشاء الله بر دشواریها غلبه کنیم. 

مهندس محمدابراهیم قدیریان با نگاهی گذرا به شأن نزول انسان که آبادانی ، توسعه و بالطبع حل مسائل است گفت : قدر و منزلت انسانها به بزرگی مسائلی است که با آن سروکار دارند به این معنا که هرکس در زندگی، خودش انتخاب می کند که چقدر توان انجام بار مسئوولیتی را که خداوند بر گردنش نهاده را دارد و تا چه میزان مسئولیتهایش را به نحو احسن انجام خواهد داد، همان شأن و مقام انسان را تعیین می کند.

وی در ادامه با اعتقاد به اینکه لازمه رسیدن به تعالی و کمال همین چالشهاست افزود : چالش زیربنای تعالی است چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی، بنابراین من هیچگاه از چیزی تعبیر به دشواری نمی کنم ، بلکه شرایط را چالش برانگیز می خوانم یعنی چالش بیشتری در مقابل ما قرار گرفته و ما باید به تناسب شرایطی که داریم از این چالش با موفقیت خارج شویم انشاءاله

مهندس قدیریان با قدردانی از تمامی پرسنل که چه در زمان گذشته و چه در زمان حال در شرکت خدمت رسانی کرده اند، گفت: هیچ عقلی به تنهایی قدرت حل همه مشکلات را ندارد و ما باید با همدلی و همفکری و همگرایی بتوانیم به مسائل غلبه کنیم و یقین دارم با توانمندی که در یکایک دوستان وجود دارد خواهیم توانست شرکت را که به لحاظ ساختاری، ساختار تکنولوژیکی خوبی دارد به سمت جلو حرکت دهیم.

مدیرعامل با مد نظر قرار دادن توانمندی فنی بالای پرسنل و نوع تولیدات شرکت ادامه داد: امیدوارم در شرایط فعلی و بهرحال در بازاری که ما در آن قرار داریم بتوانیم با کمک همدیگر وضعیت موجود را تغییر داده و روز به روز شاهد ترقی و پیشرفت شرکتمان باشیم.

قدیریان با نقل حدیثی از امام جعفر صادق(ع) مبنی بر اینکه هرکس دو روزش یکجور باشد، مغبون است، گفت: بنده به عنوان یک برادر کوچک شما در طی سالهای گذشته و مطالعاتی که کردم و آموزشهایی که در طی سالیان مختلف در حوزه مدیریتی در سطوح متفاوت داشتم هیچ مطلبی ندیدم الا اینکه در متن دین ما تمامی آن اصول نهفته و گفته شده و حرفی برای گفتن باقی نمانده و آنچه که وجود دارد و گفته می شود نوع بیان متفاوت است و یک محتوایی را به زبان مختلف بیان می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید با همدلی و برادرانه مسائل را دنبال و پیگیری کنیم، گفت: ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ در منطقه و در کشور این رسالت را داریم که سهمی در توسعه ملی ایفا کنیم و این توسعه ملی یعنی اینکه باید در معاش و معاد هموطنانمان و انسانهایی که اطراف ما هستند کوشا باشیم.

وی با توجه به قدرت و توان شرکت افزود: ما در قبال تمامی آحاد مملکت و در قبال آحاد مردم خودمان مسئولیم. پس باید به همان میزانی که توان داریم سعی کنیم که به همه مسئولیتهای خودمان عمل کنیم و این رسالتی است که بر دوش تک تک ما گذارده شده است و من یقین دارم که موفق خواهیم شد.

در پایان جلسه، مدیران و رؤسای شرکت به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و برخی از چالشهای پیش روی شرکت را برشمردند.

مهندس محمد ابراهیم قدیریان

 

 

 

 

 

 

 

 

رزومه مهندس محمد ابراهیم قدیریان

- فارغ التحصیل مردادماه 1359، از پلی تکنیک آکسفورد انگلستان با لیسانس مهندسی عمومی

سوابق و تجارب :

1- استخدام در فولاد مبارکه اسفند ماه 1361

2- اعزام به کشور ایتالیا (شهر ژنوا)‌ در خرداد ماه 1362 از طرف مجتمع فولاد مبارکه جهت بررسی طرح ، نظارت برساخت ، بازرسی و تحویلگیری 200 هزار تن تجهیزات و ماشین آلات در زمان احداث مجتمع

3- مدیر واحد ریختهگری و با حفظ سمت مدیر بخش بازرسی دفتر نمایندگی شرکت ملی فولاد ایران (مجری طرح فولادمبارکه) ، مسئول تحویلگیری تمامی تجهیزات طرح از طرف ایتالیایی به مدت 5 سال

4- مدیر بازرسی دفتر فولادمبارکه در ژاپن بمدت 5/2 سال و تحویل گیری حدود 40 هزار تن ماشینآلات و تجهیزات از طرف ژاپنی و آشنایی با انضباط کار و اقتصاد و مدیریت صنعت در ژاپن

5- مدیر بهرهبرداری ناحیه فولادسازی و ریختهگیری شرکت فولادمبارکه به مدت 7 سال

6- مدیر توسعه ناحیه فولادسازی به مدت 4 سال

7- مدیر اجرای پروژه خط گالوانیزه به ظرفیت 200 هزار تن در سال و مدیر اجرایی خط ورق رنگی به ظرفیت یکصد هزار تن و تحویل هر دو خط به بهرهبردار

8- مجری طرح فولاد چهارمحال و بختیـاری و مدیـرعامل شرکت تولیـد ورق خـودرو به مدت 3 سال

شایان ذکر است که طرح فولاد چهارمحال و بختیـاری در فاز اول ایجـاد زیـر بناهای لازم جهت احـداث یک خط ورق گالوانیـزه به ظرفیت اسمی 400 هزار تـن در سال را جـهت تولید ورق گالوانیزه جهت تولید بدنة خودروهای داخلی و همچنین صـادرات محصولات آن را دنبـال می نمود که هم اکنـون در حال تولید می باشد.

9- مدیر طرح شهید خرازی فولاد مبارکه به مدت 4 سال این طرح بزرگترین فاز توسعه شرکت فولاد مبارکه و با هدف افزایش ظرفیت تولید به میزان  حدود 3 میلیون تن انواع کلاف گرم فولادی از طریق دوبله کردن خطوط تولیدی و واحدهای جنبی در نظر گرفته شده بود :

واحد واگن برگردان جهت تخلیه  سنگ آهن، محوطههای انباشت و برداشت، واحدهای تولید گندله اسفنجی، فولادسازی، ریختهگری، نازک تختال و نورد گرم با بودجه ای حدود 2000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

دو واحد اکسیژنسازی هر کدام به ظرفیت 20.000 مترمکعب در ساعت، پستهای برق kv400، توزیع برق و سیالات و سایر پیشنیازها و زیر بنایی بود.

10- مشاور طرحهای فولادی در پروژه های مختلف از سال 1390 تاکنون 

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 981

بازدید دیروز : 1,133

کل بازدید : 3,325,231