زبان / Language

از شرکت فولاد آلیاژی ایران در دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان یزد تجلیل و قدردانی شد

از شرکت فولاد آلیاژی ایران در دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان یزد تجلیل و قدردانی شد

 

مقدمه خبر :

دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر و واحدهای نمونه استان یزد با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد فضای تعامل و همکاری در بین فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی روز دوشنبه مورخ 25 خردادماه 94 در محل هتل باغ مشیرالممالک یزد برگزار شد. 

 

 

حسن طایی یکی از اولویت‎‎های کاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را آموزش‎‎های ترکیبی تخصصی صنعت و معدن در هر منطقه ذکر کرد و گفت: با توجه به وضعیت خاص استان یزد در منطقه مصرانه خواستار ارائه راهکارهای آموزشی از سوی استان برای ایجاد روحیه کارآفرینی و ترویج آن در منطقه مرکز و جنوب کشور (استان معین) هستیم.

وی همچنین از تلاش این معاونت برای رفع موانع کارفرمایان و واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: تلاش می‎‎کنیم تا دولت با کاهش مجوزها و اصلاح بندهای قانونی، راه را برای کارآفرینان باز کرده و زمینه حضور بخش خصوصی در تولید را فراهم کنیم.

طایی در این رابطه یکی از موانع کارآفرینی را انحصارهای دولتی دانست و از تلاش برای کسب امتیازاتی برای کارآفرینان بخش خصوصی به عنوان یک اقدام بین دستگاهی خبر داد.

معاون وزیر کار یکی دیگر از برنامه‎‎های معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نهادسازی در رابطه با موضوع کارآفرینی بیان کرد و گفت: متاسفانه علی رغم تزریق میلیاردها تومان به بخش اقتصاد کشور به دلیل این‌که اقتصاد خوب مدیریت نشده، شاهد وضعیت کنونی هستیم لذا نهادسازی را راهکاری برای مدیریت خوب اقتصاد در دستور کار داریم.

وی گفت: علاوه بر این برنامه‎‎ها، نیازمند مساعدت کارفرمایان در رابطه با اشتغال پذیری دانش آموختگان آموزش عالی در بنگاه‎‎های اقتصادی خود هستیم و سعی داریم این جوانان را از شمول تامین اجتماعی و قانون کار خارج کنیم تا هم از این طریق با پیوند دانش آنها با کسب و کار از مشکلات واحدها بکاهیم و هم پایه گذار کارآفرینی آنها در آینده باشیم.

معاون وزیر کار همچنین خواستار ارائه راهکارهای جدیدی برای تامین مالی از سوی واحدهای تولیدی از جمله روشهای تامین مالی جمعی و ناشی از سرمایه‎‎های خرد مردم و غیره شد.

محمد حسین ریاحی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این مراسم نگاه استان در توسعه اقتصادی را توسعه دانش بنیان صنایع استان ذکر کرد و گفت: هرچند دولت با مشکلات متعدد اقتصادی برای ورود و تجهیز صنایع با تکنولوژی های تک مواجه است ولی سعی خواهیم کرد از توانمندی‎‎های بومی دانش اموختگان و دانشگاهیان استان در این رابطه گام برداریم.

وی با اشاره به موانع زیرساختی در افزایش رشد اقتصادی در کشور و لزوم توسعه فرهنگ کارآفرینی با نگاه تنویر افکار و اموزش کارآفرینان، اظهار کرد: بیشتر مانع رشد اقتصادی در حوزه آموزش و پرورش به نظر می‎‎رسد به نحوی که باید نگاه خلاقانه را از مقاطع آموزشی پایه به دانش آموزان آموزش داد و به مقاطع بالاتر عملیاتی کرد.

وی همچنین در این باره بر هم خوانی بین توسعه رشته‎‎های تحصیلی با شرایط بومی و زیرساختهای توسعه‎‎ای هر منطقه تاکید کرد و گفت: باید شرایط نیز برای ورود به محیط کسب و کار برای متقاضیان فراهم شود.

ریاحی با اشاره به وجود 13 مرکز مشاوره کسب و کار و خدمات کارآفرینی در استان، بر اهتمام بیشتر برای تقویت کانون‎‎های کارآفرینی استانها به عنوان بازوان توسعه کارآفرینی و اشتغال تاکید کرد.

این مسئول با اشاره به ثبت نام 140 شرکت‎‎کننده در این جشنواره و ارسال فرم‎‎های مربوطه از سوی 108 شرکت‎‎کننده از تجلیل 18 نفر از کارآفرینان و سه نفر از واحدهای نمونه و برگزیده استان در سه بخش صنعت،کشاورزی و خدمات در این مراسم خبر داد.

علی اکبر حجت، رییس انجمن کارفرمایی استان نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در هشت سال گذشته، اظهار کرد: در واقع در چنین شرایطی هرکارگاهی که موفق به روشن نگه داشتن چراغ خود در این شرایط شده، نمونه است.

وی همچنین خواستار تعلق امتیازاتی به واحدهای نمونه استان علاوه بر تجلیل از آنها شد.

حجت از اقداماتی که منجر به قرار گرفتن کارفرمایان در مقابل کارگران می‎‎شود، گلایه کرد و گفت: دولت و تامین اجتماعی باید در قبال پرداخت حق بیمه کارگران از سوی کارفرمایان که بالاترین سطح آن در دنیاست، سایر نگرانی کارگران را مرتفع سازند.

رییس انجمن کارفرمایان استان در پایان نیز اظهار کرد: زمانی شاهد اقتصاد پویا خواهیم بود که دست دولت از سرمایه گذاری قطع شود و تنها بخش خصوصی در این حوزه ورود کند یا اینکه تمام شرایطی که در این حوزه برای دولت لحاظ می‎‎شود، برای بخش خصوصی نیز مهیا شود.

محمد رضا قمی، رییس اتاق صنعت و معدن استان هم با اشاره به تلاش کارفرمایان برای حفظ اشتغال واحدهای تولیدی خود، از ابلاغ دستور العمل شماره 40 از سوی دولت به کارفرمایان گلایه کرد و آن را مخالف مباحث مربوط به توسعه کارآفرینی دانست.

وی گفت: دولت به جای تحمیل مواضع خود در این شرایط رکود اقتصادی باید صیانت از کارگر و کارگاه‎‎ها را با صحبت و تشویق از کارفرمایان بخواهد.

گفتنی است؛ در این مراسم با اهداء تندیس از شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان واحد نمونه استانی و کشوری در سال 93 تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 77

بازدید دیروز : 1,148

کل بازدید : 3,325,475