زبان / Language

بازدید سفیر ویتنام از شرکت فولاد آلیاژی

نگوین هونگ تک، سفیر ویتنام روز چهارشنبه مورخ 94/2/29 از شرکت فولاد آلیاژی ایران بازدید به عمل آورد

 

مقدمه خبر :

سفیر ویتنام در حاشیه بازدید خود به روابط خوب و دیرینه ایران و ویتنام اشاره کرد و آمادگی گسترش و توسعه روابط تجاری با استان یزد را در زمینه صنعت فولاد اعلام نمود و خاطرنشان کرد: کارخانه فولاد آلیاژی ایران می تواند با سرمایه گذاری در ویتنام، محصولات خود را به دنیا عرضه کند و همچنین کشور ایران نیز می تواند با سرمایه گذاری در ویتنام تبادلات تجاری خود را گسترش دهد. نگوین هونگ مراحل مقدماتی عقد تفاهم نامه با شرکت فولاد آلیاژی جهت سرمایه گذاری در کشور ویتنام را انجام و ابراز امیدواری نمود تا روابط تجاری فی مابین ایران و ویتنام بیش از توسعه یابد.  

 

 

 

وی به عضویت کشور ویتنام در گروه TPP اشاره کرد و خاطرنشان نمود شرکت فـولاد آلیاژی ایــران می تواند از کانال کشور ویتنام محصولات مختلف خود را به دنیا عرضه کند.

قائم مقام مدیرعامل، نیز ضمن ارائه گزارش به معرفی شرکت و تشریح جایگاه فولاد آلیاژی در کشور، منطقه و جهان پرداخت و به صادرات بیش از 17 هزارتن انواع محصول به ارزش بیش از 12 میلیون دلار به کشورهای آلمان، اسپانیا، امارات، ترکیه، انگلستان، فرانسه، بلژیک، قطر و کره جنوبی در سال گذشته اشاره نمود و گفت این میزان در مقایسه با سال 92 از نظر ارزش 2 درصد و از نظر وزن 12 درصد رشد داشته است.

رامین کیهان افزود شرکت فولاد آلیاژی ایران با تولید سالانه 420 هزارتن فولاد خام انواع محصولات آلیاژی را در 18 گروه فولادی تولید کرده است.

سفیر ویتنام بعد از بازدید از شرکت فولاد آلیاژی با استاندار یزد در سالن زنده یاد حمیدیا دیدار نمود.

وی گفت  علیرغم ارتباط بیش از 40 سال دو کشور، روابط تجاری ویتنام و ایران طی سال های گذشته پیشرفتی نداشته است، بنابراین نه تنها در بخش تجارت بلکه در سایر بخش ها نیــز باید سرمایه گذاری دو طرفه ای انجام شود.

نگوین هونگ تک اظهار امیدواری کرد، با توسعه روابط تجاری و صادرات، صادرات محصولات اقتصادی هر دو کشور به یکدیگر رونق گیرد.

سفیر ویتنام در جمهوری اسلامی ایران با تمجید از ظرفیت های پتروشیمی و گاز طبیعی ایران یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در این دو بخش کشور ثروتمندی است و می تواند با سرمایه گذاری در این دو بخش در ویتنام، محصولات خود را به فروش برساند.

وی از شهر تاریخی یزد به نیکی یاد کرد گفت: در بازدیدی که از مراکز تاریخی این شهر کهن داشتم گردشگران زیادی را دیدم و خود نیز مشتاق شهر یزد شده ام.

سفیر ویتنام همچنین پیشنهاد داد تا پول های بلوکه شده ایران در کشورهای شرق آسیا در این کشور سرمایه گذاری شود.

استاندار یزد نیز با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های مختلف صنعتی و معدنی گفت: این استان در این بخشها و همچنین میراث فرهنگی از قدمت زیادی برخوردار است.

سیدمحمــد میــرمحمدی افزود: می توانیم در بخش های صنعتی، تجاری و گردشگری با کشور ویتنام ارتباط خوبی برقرار و زمینه گسترش روابط در این زمینه ها را فراهم کنیم. وی به محصولات کشاورزی استان یزد مثل زعفران، پسته، محصولات گلخانه ای و... اشاره کرد و مبادلات تجاری در این حوزه با کشور ویتنام را خواستار شد.

وی ادامه داد استان یزد می تواند در زمینه های فولاد، نساجی، کاشی و سرامیک نیز همکاری های موثری با کشور ویتنام داشته باشد. استاندار یزد خاطر نشان کرد: متاسفانه روابط تجاری ایران و ویتنام در سطح بسیار پایین است که امیدواریم با مبادلات تجاری افزایش پیدا کند.

وی تــاکید کرد: دو کشور ویتنام و ایــران در زمـینه های سیاسی نیز سابقه ای بس طولانی در مبارزه با امپریالیسم دارند و بسیاری از کشورهای دنیا از انقلاب ایران و ویتنام الگو گرفته اند.

شایان ذکر است سفیر ویتنام در جمهوری اسلامی ایران و همسرش  طی دو روز اقامت در شهر یزد ضمن بازدید از کارخانجات مختلف (ذوب، ریخته گری، نورد سنگین، نورد سبک، عملیات حرارتی، تکمیل کاری و...) از آزمایشگاه مرکزی، مرکز تحقیقات بازدید و با سطوح مختلف اتوماسیون کارخانه آشنا و جلساتی را نیز با مسئولین مربوطه در شرکت برگزار نمود.

همچنین وی با برخی مسئولین استان و اعضاء اتاق بازرگانی یزد نیز جلسات جداگانه ایی را برگزار و در پایان سفر از برخی آثار تاریخی، فرهنگی و ظرفیت های گردشگری شهرستان یزد بازدید بعمل آورد.

منبع خبر:

آدرس کارخانه : یزد؛ جاده کنار گذر یزد کرمان- نرسیده به پایانه باربری- کیلومتر 24 جاده فولاد- شرکت فولادآلیاژی ایران - کدپستی: 8945151694


تلفن : (035) 37 25 30 90 - 96


فکس : (035) 37 25 46 80


پست الکترونیک : info@iasco.ir

آدرس دفتر تهران : خیابان کریم خان زند،‌خیایان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، پلاک 51، شرکت فولاد آلیاژی ایران - کدپستی: 1589863316


تلفن : (021) 88 32 26 25 - 27


فکس : (021) 88 32 26 28


Sales Dep. : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep. : purchaseoffice@iasco.ir

آمار بازدیدکنندگان


بیشترین بازدید همزمان :

بازدید امروز : 1,155

بازدید دیروز : 1,647

کل بازدید : 3,321,368