Language
شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان صادر کننده برتر استان شناخته شد
نهمین همایش توسعه صادرات غیر نفتی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان به مناسبت روز ملی صادرات در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی یزد و با حضور میر محمدی استاندار، بابایی معاون برنامه ریزی استانداری، قمی رییس اتاق بازرگانی و زارع رییس سازمان صنعت معدن وتجارت وجمع کثیری از تولیدکنندگان، مدیران شرکت ها و واحد های تجاری و بازرگانی استان برگزار شد.
 

 

 

 

 

 

در طی این همایش، سید محمد میر محمدی دولت تدبیر و امید را دستاورد مطالبات مردم ایران که تغییر در روندها و فردای بهتر را طلب می‌کردند دانست و افزود: این خواست ملت در آرای آنها متجلی شد و دولت تدبیر و امید شکل گرفت. دولتی که نشان داد هم در اقدامات و هم در اعمالش تدبیر دارد و با اقداماتی که انجام می‌دهد امیدآفرینی می‌کند.
استاندار استان یزد با اشاره به تحولات صورت گرفته در کشور در مدت زمان نقش آفرینی دولت تدبیر و امید خاطر نشان نمود: در این مدت، شاهد موفقیتهای چشمگیری نسبت به گذشته بودیم و دولت هم در ارتباط با مناسبات خارجی توفیقات خوبی داشته و سیاستهای خوبی را اتخاذ کرده و هم حضورش در محافل بین‌المللی بسیار شفاف، روشن و اخلاقی بوده و با تدبیر عمل نموده و ریاست جمهوری نیز مواضع صلح آمیز ملت ایران را در بیانات خود به خوبی بازتاب داده و توانسته تا جایگاه و منزلت فرهنگ ملت شریف را به بهترین وجه به محافل بین‌المللی نشان دهد و توجه جهانیان را به بزرگواریهای ملت ایران معطوف نماید.
مشار الیه با اشاره به این موضوع که باید در انتخاب بازار هدف صادرات، با اطمینان و بررسی لازم عمل نمود، به سابقه درخشان صادر کنندگان یزدی در دنیا اشاره کرد و گفت: در ایران هرجا اسم یزدی باشد با اطمینان خاطر بیشتری با او معامله می‌کنند چرا که می‌دانند اهل تقلب نیست و این اصل در دنیا نیز حاکم است و ما اگر این ارتباطات را وسیعتر کنیم به اهداف خود خواهیم رسید و همین جا باید از اقدامات موثر گمرک جمهوری اسلامی در استان یزد هم تقدیر کرد و به رتبه دهم استان در بین 126 گمرک صادراتی کشور و رشد نه درصدی از نظر وزنی و 4 درصدی از نظر ارزشی صادرات کالا در شش ماه اول امسال اشاره نمود که رقمی بالغ بر 728 هزار تن به ارزش 258 میلیون دلار را در بر می‌گیرد و این تراز مثبت بازرگانی گمرک یزد به مبلغ بیش از 186 میلیون دلار را در پی داشته که بسیار قابل توجه است.
وی در ادامه سهم استان در تولید ناخالص داخلی را یک و چهار دهم درصد و یزد را دارای رتبه سوم کشور از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی ذکر کرد و با ذکر آمارهای دیگری افزود: نرخ جمعیت فعال استان 7/35 درصد است و حدود 3450 واحد تولیدی فعال هم اکنون در استان یزد وجود دارد، همچنین 14 شهرک صنعتی و 17 ناحیه صنعتی روستایی و 5 منطقه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان فعالیت می‌کنند.

استاندار یزد در پایان هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان از منظر کمی و کیفی ذکر کرد و ضمن تشکر از همه صادرکنندگان و فعالین اقتصادی استان ابراز امیدواری نمود تا فعالیت آنان، برند مناسبی نه تنها برای استان یزد بلکه برای کشور جمهوری اسلامی ایران در دنیا باشد.

در ادامه  محمد مهدی زارع با بیان اینکه در یک دهه اخیر استان یزد جزء ده استان برتر صادراتی کشور بوده است، سهم استان در صادرات از کل صادرات کشور در سال گذشته، 2/3 درصد بیان کرد و آن را نسبت به جمعیت استان قابل توجه دانست.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر یک هزار و 342 تن کالا به ارزش 506 میلیون دلار از گمرک استان صادر شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزنی 20 درصد و از لحاظ ارزشی4/2درصد افزایش داشته است.

مشارالیه ادامه داد: درمدت 6 ماهه اول سال  جاری، ارزش صادراتی استان 257میلیون دلار به وزن728هزار تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل  از لحاظ وزنی 9 درصد و از لحاظ ارزشی 4 درصد  افزایش داشته و این رشد با وجود تحریم‌ها نسبت به رشد کشوری بالاتر بوده است.

نامبرده از 290 اقلام کالایی صادراتی از استان، کالاهای اصلی و عمده را به ترتیب کاشی سرامیک با سهم 51 درصد، فولاد الیاژی با سهم 6 درصد، سیم و کابل با سهم 4 درصد، پسته با سهم 4درصد، شیشه با سهم 3 درصد و سیمان با سهم 3 درصد اعلام کرد و گفت:  56 درصد از کاشی سرامیک کل کشور از استان یزد صادر می‌شود.

زارع با بیان اینکه ایران کالاهای خود را  به با بالغ بر 50 کشور در سطح دنیا صادر می‌کند، ادامه داد: بخش عمده صادرات کشوربه 2 الی 4 کشور است که کشورعراق باحدود 57 درصد رتبه اول و  کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه و هلند با سطح های بسیار پایین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با تأکید بر چاره اندیشی در مدیریت امر صادرات افزود: با توجه به اینکه اتفاقاتی که در کشورهای افغانستان، عراق و غیره به وجود می‌آید در صادرات ما تأثیرگذار است، باید برای هدف قرار دادن کشورهای بیشتر و استمرار امر صادرات تدابیری اندیشیده شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با بیان اینکه باید برنامه‌هایی را برای حضور همیشگی در امر صادرات داشته باشیم، از خدمات پس از فروش، برند سازی معتبر و حضور افراد صاحب برای هدایت و مدیریت، به عنوان ضروریت‌های امر صادرات استان نام برد.

وی گفت: برقراری ارتباط با بازرگانان ایران در کشورهای مختلف از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است و اخیرا جلسات خوبی با رایزن بازرگانی کشور در عراق که در یزد حضور داشت، تشکیل شده است.

او ادامه داد: با تشکیل جلسات متعددی تلاش‌های بسیار خوبی از لحاظ حمل و نقل، گمرک و مسائل بین بخشی درسطح کشور در حال انجام است تا شرایط مناسبی برای صادرات به روسیه نیز فراهم شود و بتوان از فرصتهای به وجود امده حداکثر استفاده را کرد.

محمد مهدی زارع با اشاره به  بیانات مقام معظم رهبری و سخنان مسئولین کشور در تآکید بر امر صادرات و تولید صادرات محور تصریح کرد: چنانچه ما به مشتری مداری، حمایت از مصرف کننده، به تولید محصول با کیفیت، استمرار تولید، پایین آوردن هزینه تولید و به رونق تولیدات کشور اعتقاد داشته باشیم باید تولیداتی را ارائه دهیم که بتوان به کشورهای دیگر صادر کرد و بتوانیم ادعا کنیم که در رقابت با تولیدات کشورهای مختلف حرفی برای گفتن داریم.

محمد رضا قمی؛ رییس اتا بازرگانی استان ضمن خوش آمدگویی به حضار و مدعوین، به سابقه برگزای این گونه همایشها  پرداخت و ابراز امیدواری نمود تا با پشتکار و برنامه ریزی و نیز ارتقاء کیفیت، تولید کنندگان یزدی بتوانند جایگاه خود را در بازارهای بین المللی مستحکم نمایند و شرایط صادرات را بر روی کالاهای تولید در استان یزد ، توسعه دهند.

در پایان مراسم با اهدای لوح و تندیس، از صادر کنندگان برتر استان از جمله شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان یکی از صادر کنندگان نمونه استان تقدیر شد.

لازم به ذکر است که شرکت فولاد الیاژی تاکنون 6 سال متوالی به عنوان صادر کننده برتر استانی ونیز دو سال موفق به دریافت لوح سیمین صادر کننده برتر کشوری شده و  توانسته است تا  در طول 12 سال صادرات بی وقفه خود،  مبادرت به عرضه بیش از 200 هزار تن از محصولات خود و در قالب حدود 20 گرید فولادی نماید  و  امکان صادرات به بیش از 15 کشور را فراهم آورد که از جمله این کشورها میتوان به آلمان ، فرانسه ، اسپانیا ، ترکیه ، ارمنستان ،  اشاره نمود.

دامنه بازارهای هدف این شرکت در سال جاری نیز توسعه یافته و  کشورهای کره و ترکمنستان نیز  به مناطق صادراتی اضافه شدند .

ضمنا  برای اولین بار فولادهای زنگ نزن کرو مدار نیز در سبد کالاهای صادراتی قرار گرفت.

دلایل انتخاب مجدد شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان صادر کننده برتر :

  • حفظ و ارتقاء محصولات صادراتی
  • رعایت استاندارد مورد نیاز مشتریان(DENآلمان، BSانگلستان، SINآمریکا) و انعطاف در بحث مشخصات فنی و جدید مورد نظر مشتریان
  • حفظ و ارتقاء برند فولاد آلیاژی ایرانIASCO در اروپا
  • سرگشی دوره ایی به مشتریان صادراتی و برقراری ارتباط با خریداران اروپایی و سرویس سنترهای معتبر
  • استمرار صادرات در طی 12 سال متوالی
  •  بازار یابی گسترده، حضور در نمایشگاه های خارجی و نفوذ در بازارهای جدید
  • پیگیری مستمر در خواست های کوچک و بزرگ مشتریان برای رسیدن به هدف

موارد مورد مصرف برای محصولات آلیاژی :

• صنایع خوردو سازی و قطعه سازی خودرو (محصولات ما در کشور آلمان برای تولید قطعات برخی از خودروهای صاحب نام استفاده می شود).

• مصرف فولادهای ابزار گرم کار و سردکار برای تولید ابزار و قالب صنعتی

• صنایع نفت و پتروشیمی

• صنایع معدنی

• نیروگاها و .....

لازم بذکر است شرکت فولاد الیاژی ایران با بهره گیری از دانش فنی روز دنیا و توان بالای متخصصین خود قادر است  نسبت به تولید بیش از  180 نــوع گرید های آلیاژی مطابق با استانداردهای روز جهانی اقدام نماید.

          

 

 

 

 

2156
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 1,358

Yesterday : 1,647

Total : 3,321,571