Language
پیاده سازی طرح آبیاری هوشمند نوین در شرکت فولاد آلیاژی ایران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار یزد؛
پیاده سازی طرح آبیاری هوشمند نوین در شرکت فولاد آلیاژی ایران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار یزد؛
پیاده سازی طرح آبیاری هوشمند نوین در شرکت فولاد آلیاژی ایران با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار یزد؛
 

پیاده سازی طرح آبیاری هوشمند نوین

در شرکت فولاد آلیاژی ایران

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار یزد؛

 

روز دوشنبه مورخ 24 تیر ماه سال جاری با حضور عیسی کلانتری؛ معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، محمد علی طالبی؛ استاندار یزد، کمال دهقانی؛ رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، خانم پور ملایی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مقامات کشوری و مسئولان استانی از پروژه بازیافت سربارههای فولادی و طرح آبیاری هوشمند نوین (با معیار رطوبت خاک و نیاز آبی گیاه) در فولاد آلیاژی ایران بازدید کردند.

زارعی؛ رئیس محیط زیست شرکت در این باره گفت: سیستم جامع و نوین آبیاری هوشمند فضای سبز با ایده شرکت فولاد آلیاژی و توسط شرکت فناوران صنعت رباتیک، از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری یزد اجرا شده است که هدف از اجرای این پروژه کاهش میزان مصرف آب در فضای سبز تا ۲۵ درصد نسبت به آبیاری تحت فشار(قطره ای) می باشد و تجهیزات آن شامل ۵۰ ایستگاه سنسورهای محیطی، سولار خورشیدی، باطری و سایر تجهیزات است.

این پروژه با حدود ۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در طول یک سال و با استفاده از پساب تصفیه شده بهداشتی در بیش از ۵۰ هکتار با ۲۵ هزار اصله درخت در شرکت فولاد آلیاژی ایران اجرا شده است.

رئیس محیط زیست شرکت فولاد آلیاژی در خصوص مزیت طرحهای ارائه شده در زمینه فرآوری سرباره ادامه داد: تولید نخاله و دور ریز کمتر نسبت به روشهای سنتی، جداسازی همه فلزات از سرباره ها، تمیز شدن ذوب ها و قراضه ها از هرگونه سرباره جهت بهینه سازی در مصرف برق تولیدی، جلوگیری از هدر رفت مواد اولیه تولید، استفاده مجدد از سرباره ها در امر جاده سازی، از بین نرفتن منابع طبیعی و جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست از اهداف و دستاوردهای پروژه بازیافت سرباره های فولادی است.

زارعی در پایان گفت: شرکت فولاد آلیاژی ایران ٣٣ میلیون دلار و هشت میلیون یورو را برای تجهیزات و تأسیسات محیط زیستی هزینه کرده که سالیانه شش میلیارد تومان هزینه راهبری این تجهیزات است.

هادی زارع؛ مدیرعامل شرکت دانش بنیان فناوران صنعت رباتیک در توضیح این طرح با بیان اینکه این پروژه کاملاً زیست محیطی بوده و آبیاری تنها با پساب تصفیه شده با مخزنی 4000 متر مکعبی تحت وب صورت می گیرد، گفت: در این طرح 50 ایستگاه هوشمند سولار در مناطق مختلف شرکت نصب شده و پس از فرمان سیستم به سرور مرکزی و بر اساس مقدار نیاز گیاه و خاک به آب، پمپ ها آغاز به کار کرده و آبیاری صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 52 هکتار فضای سبز تحت پوشش سیستم آبیاری هوشمند قرار گرفته است، تصریح کرد: با
حمایت های شرکت فولاد آلیاژی و پارک علم و فناوری یزد، این پروژه به صورت عملیاتی آغاز به کار کرد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مجری طرح در ادامه اظهار داشت: سیستم آبیاری هوشمند بر روی سیستم آبیاری تحت فشار نصب می شود و با این روش بیش از 25 درصد صرفه جویی در روش آبیاری تحت فشار و بیش از 55 درصد نسبت به روش غرقابی در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

گفتنی است در حاشیه این بازدید توسط معاون رئیس جمهور و استاندار یزد نهال های یادبود در شرکت فولاد آلیاژی ایران کاشته شد.

 

776
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 866

Yesterday : 1,133

Total : 3,325,116