Language
پروژه ارتقاء سیستم های کنترل صنعتی تفکیک هوای فشرده
پروژه ارتقاء سیستم های کنترل صنعتی تفکیک هوای فشرده
هدف از این طرح ارائه یک روند کلی برای ارتقاء سیستم کنترل صنعتی واحد تفکیک هوا است.
 

وضعیت موجود
در حال حاضر واحد تفکیک هوا دارای سه سیستم کنترل مبتنی بر PLC های سری S5 زیمنس می باشد.که با توجه به توسعه خطوط تولید وتکنولوژی قدیمی این PLC  ها نیـاز به ارتقاء آنها احساس می گردد.

محدوده ارتقاء
محدوده ارتقاء کل سیستم کنترل قدیم (S5)که شامل رک های اصلی PLC، به همراه Remote I/O ها را شامل می گردد. در این رابطه ممکن است نیاز باشد تا برخی از درایو ها و سیستم های جانبی هم ارتقاء پیدا کند ولی الزامی بر این اصلاحات همزمان با  تغییر PLC ها وجود ندارد. 
 با توجه به تغییر در فرایند و عملکرد و همچنین امکان دسترسی به منابع و اطلاعات بسیار بیشتر در سیستم جدید، باید سیستم های مانیتورینگ واحد نیز ارتقاء یابد.

دلایل نیاز به ارتقاء
عدم پشتیبانی نرم افزاری: شرکت زیمنس از میانه سال 1380 اطلاع داد که دیگر توسعه ای بر روی سیستم های قدیمی کنترلی نخواهد داشت و دوره پشتیبانی تا سال 2015 (1394) پایان می یابد. 
عدم تولید قطعات یدکی: از نیمه سال 1394 قطعات یدکی دیگر برای سیستم های قدیمی زیمنس تولید نمی شود. در این خصوص دیگر قطعات یدکی در بازار یافت نمی شود و از بازار سیاه و با واسطه تأمین می گردد. اکثر قطعات نیز تعمیری و دست دوم بوده و از نظر قیمت نیز بسیار گران هستند.  
نبود متخصص: نبود متخصص برای سیستم های قدیمی زیمنس از دیگر مشکلات پیش روی فولاد آلیاژی است. در حال حاضر با توجه به سیستمهای جدید شرکت زیمنس، شرکت های آموزشی و دانشجویان به طرف سیستم های جدید جذب شده و تقریباً در کشور متخصصین سیستم های قدیمی در حال کاهش هستند. 
در شرکت با بازنشسته شدن همکاران قدیمی بـدنه متخصص 
سیستم های قدیم به شدت ضعیف می شود.
عدم پشتیبانی از سیستم های جدید: با توجه به تغییرات در سیستم های پایین دستی و بالا دستی، سیستم های قدیمی اتوماسیون صنعتی نیز باید تغییر یابند. برای مثال در صورت خرابی یکی از سیستمهای توزین، این سیستم با سیستم جدید جایگزین می شود که با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر پروتکل های قدیمی را پشتیبانی نمی کند. 
لذا امکان اتصال سیستم های جدید جانبی به سیستم های قدیمی وجود ندارد.
جلوگیری از بهبود: یکی از بن بست های پیش روی اتوماسیون صنعتی در حال حاضر عدم امکان پاسخ مناسب به درخواست های واحد ها به علت محدودیت در سیستم های قدیمی است. به علت قدیمی بودن و همچنین فعالیت های 15 سال اخیر بر روی این سیستم ها، توان کاری (سخت افزاری و نرم افزاری) آن ها تکمیل شده است. در حال حاضر اکثر ورودی و خروجی ها پر شده و سیکل نرم افزاری PLC نیز بالای 90 درصد مورد استفاده قرار گرفته است. 
در نتیجه عملاً امکان اضافه کردن و یا تغییر در برنامه ها و ورودی و خروجی های وجود ندارد.

827
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 874

Yesterday : 1,148

Total : 3,326,272