Language
تولید میلگرد آجدار زنگ نزن برای اولین بار در کشور
تولید میلگرد آجدار زنگ نزن برای اولین بار در کشور
شرکت فولاد آلیاژی ایران که سابقه تولید انواع فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی و آستنیتی را دارد، موفق به تولید آرماتور زنگ نزن از نوع آستنیتی (304 AISI) شد.
 

هنگامی که فولادها در معرض هوا قرار می گیرند، آهن با اکسیژن موجود در هوا ترکیب و اکسید آهن قرمز رنگ (که همان زنگ آهن است) تولید می شود. ولی در این میان نوعی فولاد هم وجود دارد که نه تنها در هوا بلکه در معرض رطوبت، آب، اسید و... نیز زنگ نمی زند. به این نوع از فولاد ها، زنگ نزن یا stainless steel گفته می شود.
فولادهای زنگ نزن، که در اصطلاح عامیانه به آن " استیل" گفته 
می شود، با توجه به عناصر آلیاژی آن، خواص متعدد و بی نظیری نسبت به سایر فولادها دارند.
فولادهای زنگ نزن آستنیتی به دارا بودن مقاومت در برابر اکسیداسیون و خوردگی عالی، شناخته می شوند. این نوع از فولادها به دلیل داشتن ساختار متالورژیکی آستینیتی پایدار در دمای محیط، ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز دارند، که خاصیت عدم مغناطیس شوندگی آن ها 
می باشد. به زبان دیگر، این فولادها "نگیر" بوده و مغناطیس 
نمی شوند.
وجود این دو خاصیت اساسی در فولادهای زنگ نزن آستینیتی باعث شده تا در کاربردهای متنوعی از این فولادها استفاده شود. از این رو، میلگرد آجدار زنگ نزن آستینتی (304 AISI) به دلیل خاصیت مقاومت به اکسیداسیون و خوردگی در برابر رطوبت، محیط های کلریدی و نمکی، در سازه های دریایی، پتروشیمی و نفت مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل خاصیت عدم مغناطیس شوندگی در سازه هایی همچون ساختمانهای تجهیزات الکتریکی، فوندانسیون و پایه های ترانسفورماتورها، فرودگاه ها و ... که از اختلال در میدان مغناطیسی قوی باید اجتناب شود، به کار می روند. 
وجود عناصر آلیاژی در این فولادهای پرآلیاژ، تولید آنها را در مراحل مختلف با پیچیدگی های متالورژیکی همراه کرده است. به نحوی که برای دستیابی به میزان کربن کم با کروم بالا، نیاز به انجام واکنش اکسیداسیون کربن در شرایط خلا می باشد. عملیات کربن زدایی با اکسیژن تحت خلا  برای دستیابی به میزان کربن پایین در کوره VOD انجام می گیرد. در حـــال حاضر در شرکت فولاد آلیاژی ایران، این فولادها به صورت شمش اینــگات ریخته گری و سپس در نورد سنگین بصورت بیلت تولید و در ادامه به میلگرد با سایزهای 12 تا 75 میلیمتر و آرماتور آجدار 12 تا 40 میلیمتر تبدیل می گردد. 

فولاد آجدار زنگ نزن در شرکت فولاد آلیاژی ایران با گریـد 1.4301 یا 304 AISI (منطبق با استانداردهای بین المللی Din&EN و ASTM) با قطر 20 میلیمتر برای استفاده در فوندانسیون تراسفورماتور کوره قوس الکتریکی کارخانه فولاد یزد I تولید گردید.

 

963
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 643

Yesterday : 1,148

Total : 3,326,041