Language
کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا
کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا
کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت فولاد آلیاژی ایران را به عنوان شرکت دانش بنیان تأیید نمود. شرکت فولاد آلیاژی ایران با توجه به دارا بودن معیارهای آیین نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، دارای سابقه و تجربه کافی در زمینه فعالیت خود، شناخته شد و از همین رو در رده شرکت های دانش‌بنیان قرار گرفت.
 

طبق گزارش مهندس اخوان؛ رئیس برنامه ریزی راهبردی شرکت، کارگروه ارزیابی موسسات و شرکت های دانش‌بنیان از آذر ماه سال 97،  بررسی مستندات مربوط به این شرکت را در دستور کار قرار داده و بعد از تأیید اولیه از طرف کارگروه، کارگزار ارزیابی از سوی این نهاد معرفی و فرآیندهای مربوطه در قالب تکمیل مستندات مورد نیاز جهت ارزیابی محصولات، جلسات بازدید از شرکت و مصاحبه با کارکنان واحدهای مرتبط و دخیل در فرآیند تولید محصولات، آغاز گردید.
در طی این فرآیند، قابلیت های تولید انواع فولادهای آلیاژی، هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ بکارگیری فرآیندهای تحقیق و توسعه و نوآوری های خلاقانه در آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.
در نهایت محصولات شرکت در 4 گروه فولادهای زنگ نزن، فولادهای ابزار سرد کار، فولادهای مقاوم در مقابل دمای بالا و فولادهای میکرو آلیاژی به عنوان کالاهای دانش‌بنیان پذیرفته شد و شرکت فولاد آلیاژی ایران در خرداد 98 به جمع شرکت های دانش بنیان پیوست.
«شرکت دانش‌بنیان»، شرکت یا موسسه خصوصی و یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می‌شود.
دانش‌بنیان یک اصطلاح کاربردی پیرامون یک مجوز یا گواهینامه است که توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت های دانش‌بنیان تحت نظر معاونت علمی ریاست جمهوری طی فرایند ارزیابی برای یک شرکت یا موسسه بر اساس محصولات و خدمات آن شرکت صادر می گردد.
شایان ذکر است این تأییدیه بر اساس آیین‌نامه‌ها و قوانین مصوب، مزایایی همچون اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی، اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت های تأمین اجتماعی، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، برای شرکت های دانش‌بنیان را به‌دنبال خواهد داشت و بر این مبنا مشتریان این شرکت ها نیز می توانند از تسهیلات حمایتی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری و اختراعات، در خرید کالاهای دانش بنیان این شرکت بهره مند شوند.
واحد سیستم ها و مطالعات راهبردی،  ضمن تشکر از کلیه همکارانی که در این مسیر و جهت اخذ گواهینامه فوق همکاری صمیمانه ای داشته اند به خصوص واحدهای زیرمجموعه مدیریت امور تکنولوژی شامل تکنولوژی تولید، تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت و آزمایشگاه، امیدوار است این رویداد گامی در جهت پیشرفت مستمر و کسب رضایت همه ذینفعان شرکت باشد و با تداوم این تلاش‌ها و حمایت‌ها، موفقیت‌های روزافزون را در شرکت شاهد باشیم. 

 

697
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 247

Yesterday : 1,133

Total : 3,324,497