Language
کارنامه فولاد کشور در سال 97
کارنامه فولاد کشور در سال 97
تولید فولاد: آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد که فولادسازان در سال 13۹۷ بالغ بر ۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تن فولاد میانی تولید کردند که ۱۳ درصد از رقم ثبت شده در سال 13۹۶ یعنی ۲۱ میلیون و ۸۸۴ هزار تن بالاتر است. در بخش محصولات فولادی از حدود 19 میلیون و 800 هزار تن، ۷ میلیون و ۹۴۳ هزار تن متعلق به ورق گرم، ۷ میلیون و ۸۲۶ هزار تن میلگرد، ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار تن ورق سرد، یک میلیون و ۴۶۱ هزار تن ورق های پوششدار و یک میلیون و ۳۵ هزار تن تیرآهن بوده است.
 

تولید فولاد:

آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد که فولادسازان در سال 13۹۷ بالغ بر ۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تن فولاد میانی تولید کردند که ۱۳ درصد از رقم ثبت شده در سال 13۹۶ یعنی ۲۱ میلیون و ۸۸۴ هزار تن بالاتر است.

در بخش محصولات فولادی از حدود 19 میلیون و 800 هزار تن، ۷ میلیون و ۹۴۳ هزار تن متعلق به ورق گرم، ۷ میلیون و ۸۲۶ هزار تن میلگرد، ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار تن ورق سرد، یک میلیون و ۴۶۱ هزار تن ورق های پوششدار و یک میلیون و ۳۵ هزار تن تیرآهن بوده است.

مصرف ظاهری فولاد کشور:

آمار مصرف ظاهری فولاد میانی و محصولات فولادی گویای این موضوع است که مصرف فولاد میانی با ۳۱ درصد رشد از ۱۵ میلیون و ۶۳ هزار تن به ۱۹ میلیون و ۷۹۹ هزار تن رسیده است که ۱۰ میلیون و ۸۸۱ هزار تن بیلت و بلوم و ۸ میلیون و ۹۱۸ هزار تن اسلب در کشور به مصرف رسیده است.

این درحالی است که مصرف ظاهری محصولات فولادی در کشور با افت ۵ درصدی همراه شده و از ۲۰ میلیون و ۵۹۲ هزار تن به ۱۹ میلیون و ۶۱۱ هزار تن کاهش یافته است.

بیشترین مصرف ظاهری را در میان محصولات فولادی، ورق گرم داشته که البته با افت ۶ درصدی ۷ میلیون و ۶۳۵ هزار تن شده است. در مقابل مصرف ظاهری میلگرد با افزایش ۸ درصدی به ۶ میلیون و ۲۱۳ هزار تن رسیده است.

صادرات و واردات فولاد:

آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد در بخش صادرات نیز گویای افت ۲۹ درصدی صادرات فولاد میانی و در مقابل آن رشد ۸۴ درصدی محصولات فولادی بود.

آمارها نشان می دهد در سال ۹۷ بالغ بر ۴ میلیون و ۸۹۹ هزار تن فولاد میانی و ۲ میلیون ۹۸۷ هزار تن انواع محصولات فولادی از کشور صادر شده است.

سهم بیلت و بلوم از حجم صادرات فولاد میانی در سال گذشته ۶۷.۶ درصد معادل ۳ میلیون و ۳۱۴ هزار تن و اسلب یک میلیون و ۵۸۵ هزار تن بوده است.

در بخش محصولات فولادی نیز میلگرد شاخه سهم ۲۸ درصدی و معادل ۸۳۶ هزار تنی در صادرات داشت که رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به سال ۹۶ داشته است. حجم صادرات میلگرد کلاف هم با رشد ۱۶۷ درصدی از ۳۰۶ هزار تن به ۸۱۸ هزار تن رسیده است.  

 

 

794
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 971

Yesterday : 1,148

Total : 3,326,369