Language
پروفسور عباس نجفی زاده: انتقال دانش بین مشارکین سمپوزیوم ها سبب بهره وری صنعت فولاد می شود
پروفسور عباس نجفی زاده: انتقال دانش بین مشارکین سمپوزیوم ها سبب بهره وری صنعت فولاد می شود
بیست و یکمین دوره سمپوزیوم سالانه فولاد که زمستان هر سال توسط انجمن آهن و فولاد ایران و با همکاری یکی از واحدهای فولاد کشور در یکی از شهرهای صاحب صنعت برگزار می گردد، 30 بهمن و 1 اسفند سال جاری به مدت دو روز با رویکرد" اثرات رشد نامتوازن صنعت فولاد بر پایداری آن " و با یاری شرکت های فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد آلیاژی ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، سنگ آهن گهر زمین، سرمایه گذاری و توسعه گل گهر، توسعه آهن و فولاد گل گهر و مجتمع جهان فولاد سیرجان در جزیره کیش برگزار شد.
 

 

پروفسور عباس نجفی زاده:

انتقال دانش بین مشارکین سمپوزیوم ها سبب بهره وری صنعت فولاد می شود

بیست و یکمین دوره سمپوزیوم سالانه فولاد  که زمستان هر سال توسط انجمن آهن و فولاد ایران و با همکاری یکی از واحدهای فولاد کشور در یکی از شهرهای صاحب صنعت برگزار می گردد، 30 بهمن و 1 اسفند سال جاری به مدت دو روز با رویکرد" اثرات رشد نامتوازن صنعت فولاد بر پایداری آن " و با یاری شرکت های فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد آلیاژی ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، سنگ آهن گهر زمین، سرمایه گذاری و توسعه گل گهر، توسعه آهن و فولاد گل گهر و مجتمع جهان فولاد سیرجان در جزیره کیش برگزار شد.

علاوه بر معرفی شرکت های فعال و مطرح بازار در حوزه فولاد و صنایع وابسته،
برنامه ها و محصولات جدید برخی شرکت ها معرفی گردید و در ادامه با مدیران و صاحب نظران و کارشناسان در خصوص
حوزه های مختلف بازار به
گفت و گو پرداخت.

دکتر عباس نجفی زاده؛ رئیس هیأت انجمن آهن و فولاد ایران در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم فولاد کیش گفت: یکی از نکاتی که برای این سمپوزیوم  وجود دارد این است که شایــد این ها نقش خود را بهتر از دانشگاه ها ایفا کنند چون آخرین دستاوردهایی که در آن صنعت بوجود آمده را به نمایش گذاشته اند و به عنوان صنعتی که جواب خودش را پس داده است و از لحاظ عملی به نتیجه رسیده مطرح شده است و خوبی کار این است که افراد علاقه مند از نزدیک با کسانی که کار را لمس کرده اند روبرو می شوند و ارتباط برقرار می کنند.

نجفی زاده در رابطه با برگزاری سمپوزیوم فولاد و تاثیرگذاری این جلسات را در روند رشد این صنعت که به نوعی به عنــوان تکیه گاه اقتصادی کشورمان هست، اظهار کرد: کشورها هر چه به سمت صنعتی شدن پیش بروند مصرف فولادشان افزایش پیدا می کند، الحمدالله ما توانسته ایم با 25 میلیون تن تولیدی که امسال دست پیدا کردیم در رتبه دهم جهان قرار بگیریم.

وی ادامه داد: این صنعتی است که در کل دنیا مطرح است و به نظر من هر چقدر از این نمایشگاه ها و سمپوزیوم ها و همایش ها بیشتر برگزار شود مسلما موجب این امر خواهد شد که مردم آشنایی بیشتر با این موضوع پیدا بکنند و در نسل جوان این انگیزه ایجاد خواهد شد که به دنبال این صنعت بروند.

رئیس هیأت مدیره انجمن آهن و فولاد ایران تصریح کرد: صنعت فولاد صنعت مادر هست و زیرمجموعه های بسیار زیادی دارد زیرا شما هیچ صنعتی را مشاهده نمی کنید که در آن فولاد به کار نرفته باشد؛ از پتروشیمی، ساخت و ساز، صنعت جاده ای، کشتی سازی و ... همه از فولاد استفاده می شود لذا ما باید به این موضوع اهمیت بسیار دهیم.

نجفی زاده اظهار نمود: چیزی که من به عنوان پیشنهاد مطرح کرده ام این است که بیاییم انجمن تولیدکنندگان فولاد را با خود آهن و فولاد برای برگزاری این نمایشگاه و ارائه کارگاه ها و آخرین دستاوردهای شرکت ها ادغام کنیم.

خداداد غریب پور؛ معاون وزیر صنعت معدن و تجارت(صمت) در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم فولاد با اشاره به اهمیت صنعت فولاد در اقتصاد کشورمان گفت: فولاد حلقه اول صنعت است و با ظرفیت اشتغال آفرینی بالا تأثیر مهمی در شکوفایی اقتصاد کشورمان دارد.

وی افزود: ظرفیت تولید فولاد در کشورمان سالانه 35 میلیون تن است و در 9 ماه اخیر بیش از 3 و نیم میلیون دلار صادرات فولاد داشتیم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال با توسعه صنعت فولاد 6 هزار شغل ایجاد شده است.

غریب پور بیان نمود: ذخایر آهن استخراج و اکتشاف شده کشورمان  تا سال 1418 کافی است و به منظور توسعه و پیشرفت صنعت فولاد باید با روشهای نوین، سنگ آهن استخراج کرد  و با تولید فولاد نسل سه، جایگاه کشورمان را در دنیا ارتقاء دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران دهمین کشور تولید کننده و صادر کننده فولاد جهان است و بیش از 60 درصد این صنعت بومی سازی شده است.

این مقام مسئول گفت: اختصاص بودجه کافی برای تحقیق و پژوهش و
بهره مندی از طرح هایی با فناوری بالا می تواند رشد بیش از پیش صنعت فولاد را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: کاهش مصرف آب در تولید فولاد، بهره گیری از طرح های نوین مطابق با محیط زیست و بهره گیری از پایان نامه های تحقیقاتی دانشجویان و نخبگان از برنامه هایی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 98 با جدیت اجرا خواهد کرد.

در ادامه مراسم افتتاحیه سمپوزیوم مهندس چایچی مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به اینکه سمپوزیوم امسال حضور
شرکت های مختلف تولیدکننده و تأمین کننده پربارتر از سال های پیش بود، اظهار کرد: این سمپوزیوم ها را بسیار مفید می دانم از بابت اینکه یک فضایی هست به جهت آشنا شدن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان مختلف و خیلی کمک خواهد کرد که پتانسیل ها و ظرفیت هایی که ما در عرصه ساخت داریم را بشناسیم و تولیدکنندگان بتوانند کمبودها و نیازهای خودشان را با این شناخت مرتفع سازند.

دراین  مراسم نیز از جلیل شکاری به عنوان فرد برتر به جهت ارائه ایده برتر در زمینه آبیاری هوشمند تقدیر شد. 

پس از دو روز سمپوزیوم سال 1397 کیش به کار خودش پایان داد.

در این سمپوزیوم شرکت های بزرگ فولادی و برخی از شرکت های خارجی به ارائه تبادل نظر و تازه های فکری و ایده ها و دستاوردهای خویش در زمینه فولادی پرداختند.

در مراسم اختتامیه این مراسم بهرام سبحانی با سابقه 35 ساله در صنعت فولاد به عنوان مرد سال فولاد کشورمان از نظر کارشناسان و مسئولان امر شناخته و پرونده سمپوزیوم فولاد 97 با تقدیر از حامیان مالی و فکری بسته شد.

935
 

Factory : 24thKm of Steel Road, Yazd-Kerman belt road, Yazd. P.O.Box:8945151694


Phone : +983537253090-96


Fax : +983537254680


E-Mail : info@iasco.ir

Tehran Office : NO.51, Mashahir Ave., Ghaem Magham Farhani St., Karimkhan St., Tehran, Iran


Phone : +982188322626-27


Fax : +982188322628


Sales Dep : saleoffice@iasco.ir


Purchasing Dep : purchaseoffice@iasco.ir

Statistics


Max Visit :

Today : 1,563

Yesterday : 1,148

Total : 3,326,961